Korte vraag, mag ik mijn auto vd zaak verkopen aan mijn vriendin (fiscaal partner)? En zo ja, zijn daarbij zaken waar ik aan moet voldoen, bijvoorbeeld met betrekking tot de waardebepaling?
Goed om daarbij te vermelden dat ik deze auto begin dit jaar bij de start van mijn zaak van prive aan de zaak verkocht. In de praktijk valt het zakelijk gebruik erg tegen, vandaar deze move, zodat we de auto weer prive kunnen gebruiken. Bijtelling is geen optie met 22% bijtelling over 42900 EUR... ;)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HJ Wekmans ZZP
HJ Wekmans ZZP
Hoi allemaal,
Korte vraag, mag ik mijn auto vd zaak verkopen aan mijn vriendin (fiscaal partner)? En zo ja, zijn daarbij zaken waar ik aan moet voldoen, bijvoorbeeld met betrekking tot de waardebepaling?
Goed om daarbij te vermelden dat ik deze auto begin dit jaar bij de start van mijn zaak van prive aan de zaak verkocht. In de praktijk valt het zakelijk gebruik erg tegen, vandaar deze move, zodat we de auto weer prive kunnen gebruiken. Bijtelling is geen optie met 22% bijtelling over 42900 EUR... ;)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/66318-auto-van-de-zaak-verkopen-aan-mijn-vriendin/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag