• 0

Betaling van een hobbyist

Ik ben bezig met het oprichten van een eigen bedrijf.

Voor het maken van een logo, beeldmerk etc. heb ik een vriendin gevraagd dit voor mij uit te voeren die hier veel ervaring mee heeft.

Ze heeft alleen zelf geen kvk en btw nummer. Graag zou ik wel deze 'aanloopkosten' zakelijk willen afschrijven. 

 

Heeft iemand tips hoe ik haar het beste kan uitbetalen? Middels een cadeaubon misschien?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

een cadeaubon is precies hetzelfde als geld. dus dat lost niks op of voorkomt niks. Ook niet als je straks wel ondernemer bent..

 

Ik neem aan dat we niet over honderden euro's spreken.. dus maak het afgesproken bedrag gewoon over op haar rekening met een duidelijke omschrijiving. De mails met de aanlevering van het logo zijn verder bewijs dat je die zakelijke kosten hebt gemaakt.

 

Op dit moment ben je geen ondernemer maar maak je wel kosten. Voor zo'n eenmalige dienst hoef je geen ingewikkelde dingen te doen.

De ene persoon mag gewoon iets voor de andere persoon doen en een kleine vergoeding voor krijgen.

 

Als je straks ondernemer bent blijft die ruimte ook, soms is het dan verstandig om een IB47 opgave te doen.

Het is niet zo dat je alleen maar zaken mag doen met ingeschreven ondernemers, maar je moet wel voorzichtig zijn met betalingen aan personen omdat als het regelmatig gebeurd of er vaste afspraken zijn er dan mogelijk een arbeidsrelatie ontstaat. Maar kleine incidentele diensten kun je gewoon voor betalen zonder dat iemand ondernemer is of werknemer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.