Wij ( mijn compagnon en ik) zijn vorig jaar begonnen met het opzetten van een bedrijfsplan om een winkel te starten in projectie en presentatie materiaal.
Dit was de bedoeling om samen te doen met een leverancier.
De leverancier voor de apparatuur en wij voor de inrichting en de buffer om de eerste periode door te komen zonder inkomsten.
Daar we niet zeker waren van de leverancier en of we dit wilden hebben halverwege de opstartfase besloten zelf alles voor onze rekening te nemen en zo niet afhankelijk te zijn van iemand waarvan alle apparatuur is.
Het enige nadeel is dat we een starterkrediet hebben gekregen voor de inrichting en aankleding en nu ook alle apparatuur ervan hebben aangeschaft.
Het is nu wel allemaal van onszelf alleen hebben we naast het krediet ook een groot gedeelte van ons buffertje voor thuis geïnvesteerd.
Op dit moment is het zover dat we gestart zijn in juni en nu al kosten dekkend draaien.
Pand, auto, gas elektra, alles wat we nodig zijn. Er moet alleen nog steeds geïnvesteerd worden en er is geen ruimte over om loon uit de onderneming te halen.
( we horen hier en daar dat het knap is dat we na 3 maand al kosten dekkend draaien)
Met andere woorden, de potjes raken leeg (1 is al leeg) en we weten nu niet wat we moeten doen. De bank is geen optie want die willen niks extra’s doen en inkomen is in 1 van de gezinnen niet aanwezig. Dat gaat dus heel erg hard.
Hebben, heeft 1 van jullie ideeën wat te doen en wie te benaderen bij dit soort dingen.
Het draait steeds beter en we zijn zeker dat het een succes wordt.
Enthousiasme en optimisme is er elke dag weer, alleen een beetje extra ruimte zou fijn zijn.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
prettyboy
prettyboy
Hulp gevraagd
Geachte ondernemers.
Even het verhaal in het kort.
Wij ( mijn compagnon en ik) zijn vorig jaar begonnen met het opzetten van een bedrijfsplan om een winkel te starten in projectie en presentatie materiaal.
Dit was de bedoeling om samen te doen met een leverancier.
De leverancier voor de apparatuur en wij voor de inrichting en de buffer om de eerste periode door te komen zonder inkomsten.
Daar we niet zeker waren van de leverancier en of we dit wilden hebben halverwege de opstartfase besloten zelf alles voor onze rekening te nemen en zo niet afhankelijk te zijn van iemand waarvan alle apparatuur is.
Het enige nadeel is dat we een starterkrediet hebben gekregen voor de inrichting en aankleding en nu ook alle apparatuur ervan hebben aangeschaft.
Het is nu wel allemaal van onszelf alleen hebben we naast het krediet ook een groot gedeelte van ons buffertje voor thuis geïnvesteerd.
Op dit moment is het zover dat we gestart zijn in juni en nu al kosten dekkend draaien.
Pand, auto, gas elektra, alles wat we nodig zijn. Er moet alleen nog steeds geïnvesteerd worden en er is geen ruimte over om loon uit de onderneming te halen.
( we horen hier en daar dat het knap is dat we na 3 maand al kosten dekkend draaien)
Met andere woorden, de potjes raken leeg (1 is al leeg) en we weten nu niet wat we moeten doen. De bank is geen optie want die willen niks extra’s doen en inkomen is in 1 van de gezinnen niet aanwezig. Dat gaat dus heel erg hard.
Hebben, heeft 1 van jullie ideeën wat te doen en wie te benaderen bij dit soort dingen.
Het draait steeds beter en we zijn zeker dat het een succes wordt.
Enthousiasme en optimisme is er elke dag weer, alleen een beetje extra ruimte zou fijn zijn.
Patrick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6833-overbruggingskrediet-bank-is-geen-optie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag