Graag wil ik meer te weten komen over het volgende. Ik wil een holding oprichten en daarmee een MKB kopen. Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat het maximale LTV-percentage is wat ik kan regelen bij een bank of andere financier gebaseerd op mijn situatie en of er bepaalde overheidsregelingen of -borgstellingen zijn om dit percentage te verhogen (of de rente te verlagen)?
Wat informatie:
- te kopen bedrijf draait momenteel 700k omzet met 100k winst
- lening zal voornamelijk gebaseerd zijn op cashflow. beperkte harde assets
- ook benieuwd naar overheidshulp zoals BKMB
Volgens mij is 75-80% vrij standaard, alleen zou rond de 90% ideaal zijn. Ik zie graag jullie adviezen en ervaringen tegemoet en waardeer heb als iemand wat bronnen kan sturen waar ik verder zou kunnen zoeken. Het plan is vervolgens om met de cashflow van dit bedrijf gecombineerd met mijn eigen vermogen weer een volgend bedrijf te kopen. Dus vraag mij dan tevens af of dezelfde regelingen, borgstellingen en leningen gelden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nick Enterprises
Nick Enterprises
Hi allemaal,
Graag wil ik meer te weten komen over het volgende. Ik wil een holding oprichten en daarmee een MKB kopen. Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat het maximale LTV-percentage is wat ik kan regelen bij een bank of andere financier gebaseerd op mijn situatie en of er bepaalde overheidsregelingen of -borgstellingen zijn om dit percentage te verhogen (of de rente te verlagen)?
Wat informatie:
- te kopen bedrijf draait momenteel 700k omzet met 100k winst
- lening zal voornamelijk gebaseerd zijn op cashflow. beperkte harde assets
- ook benieuwd naar overheidshulp zoals BKMB
Volgens mij is 75-80% vrij standaard, alleen zou rond de 90% ideaal zijn. Ik zie graag jullie adviezen en ervaringen tegemoet en waardeer heb als iemand wat bronnen kan sturen waar ik verder zou kunnen zoeken. Het plan is vervolgens om met de cashflow van dit bedrijf gecombineerd met mijn eigen vermogen weer een volgend bedrijf te kopen. Dus vraag mij dan tevens af of dezelfde regelingen, borgstellingen en leningen gelden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/68435-maximale-ltv-bedrijfslening-aankoop-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag