• 0

kassaband - reclame of antireclame?

Gast bartholomeus

Beste mede-ondernemers,

 

Na de POP2005 bezocht te hebben tweetal weken geleden sta ik nog steeds met stomme verbazing te kijken naar het geweldige nieuwe In-Store medium: De gekleurde kassaband voor reclame in onder andere supermarkt ketens: [ingreep mod]. Een bedrijf genaamd: PR-Runner® Advertisingen Concepts BV heeft een gekleurde kassaband ontwikkeld dat het full-color adverteren mogelijk maakt op de kassaband in kassa-systemen. Ik vond het werkelijkwaar een geweldig idee. Ik ben zelf zelfstandig ondernemer en zit er over na te denken om te gaan adverteren op deze band in een supermarkt! Want het heeft een geweldige attentiewaarde bij een breed publiek en dat heb ik juist nodig om naamsbekendheid te werven.

 

Wat vinden jullie er eigenlijk van?

 

[ingreep mod]

 

Gegroet,

 

Bart

 

[mod - titel aangepast]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
En de winkel vol tv's met reclame (narrowcasting)

 

Tja, hang die meteen boven de kassa zodat je wat te doen hebt tijdens het wachten in de rij... op zich is dat leuk voor de klanten alleen ben ik bang dat het niet zo'n strategische plek is qua marketing, de boodschappen liggen al in je mandje bij de kassa.

 

Nja, dan toch maar de krantjes uit het rek blijven lezen bij een lange rij :)

Link naar reactie
  • 0

Wie bedenkt eens iets zodat je helemaal geen band meer nodig hebt!.

 

Toch van de zotte dat anno 2005 een produkt 6 keer in je handen te moeten hebben voordat het in je kast staat. Laten we tellen:

 

1. Uit de schap in de kar leggen.

2. UIt de kar halen, op de band voor langs de kassa.

3. Van de kassa band weer in de kar (of tip...zet het gelijk in een bak of een tas)

4. Weer van de kar in de auto of in je fietstas

5. Van je fietstas op het aanrecht

6. Van het aanrecht op de plek van bestemming

 

Wat een klus!

 

Wat mij verder uitermate irriteert is dat de prijzen van de produkten slecht te zien zijn. Op de artikelen staan nauwelijks meer prijsjes, moet je naar zo'n scanner lopen!

 

Kortom. Zou het niet handig zijn om in de kar een scanner te maken, zodra je iets in de kar legt zie je gelijk hoeveel het kost en je ziet een totaalbedrag voor hoeveel geld je in je wagentje hebt.

 

Als je klaar bent steek je je pinpas in die kar en pint ter plekke. Pas als je betaald hebt gaat er een deurtje open om direct naar je auto of fietstas te lopen.

 

Laat de kassierés meer produkten demonstreren en klanten helpen.

 

Weg die kassaband!

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jeetje.... waar gaat het heen... Misschien kunnen we ook gelijk de zijkant van het Kassa-systeem volplakken, is leuk voor de kleintjes..

 

Weet je wat ik ga doen? Ik ga een reclame-weg-bril ontwikkelen, geinspireerd op die videorecorders waarmee je de reclameblokken kan wegzappen... een heel vernuftig apparaatje...

 

Even zonder gekheid... Is het op deze wijze niet wachten op een of andere wijze van (zelf)regulering of kunnen we alles volplakken mits het binnen 4 muren is?

Link naar reactie
  • 0

Wie bedenkt eens iets zodat je helemaal geen band meer nodig hebt!.

 

Toch van de zotte dat anno 2005 een produkt 6 keer in je handen te moeten hebben voordat het in je kast staat. Laten we tellen:

 

1. Uit de schap in de kar leggen.

2. UIt de kar halen, op de band voor langs de kassa.

3. Van de kassa band weer in de kar (of tip...zet het gelijk in een bak of een tas)

4. Weer van de kar in de auto of in je fietstas

5. Van je fietstas op het aanrecht

6. Van het aanrecht op de plek van bestemming

 

Wat een klus!

 

Wat mij verder uitermate irriteert is dat de prijzen van de produkten slecht te zien zijn. Op de artikelen staan nauwelijks meer prijsjes, moet je naar zo'n scanner lopen!

 

Kortom. Zou het niet handig zijn om in de kar een scanner te maken, zodra je iets in de kar legt zie je gelijk hoeveel het kost en je ziet een totaalbedrag voor hoeveel geld je in je wagentje hebt.

 

Als je klaar bent steek je je pinpas in die kar en pint ter plekke. Pas als je betaald hebt gaat er een deurtje open om direct naar je auto of fietstas te lopen.

 

Laat de kassierés meer produkten demonstreren en klanten helpen.

 

Weg die kassaband!

 

Perry

 

 

Deze ontwikkelingen zijn al gaande tw. De drive-in supermarkt... je bestelt via internet/telefoon en er wordt een doos met boodschappen in je kofferbak gezet.. Bovendien is dit ook de droom van de RFID-fans... een chippie op ieder product, zodat de winkelier precies kan zien wat je in je karretje hebt en je gewoon kunt doorlopen... Afrekenen gaat automatisch..

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Volgens mij praten we hier eigenlijk al meer dan 10 jaar over. Ook koelkast scanners, voorraadbeheer op afstand etc...

 

Merk er eigenlijk nog weinig van, sterker nog, de rijen worden alleen maar langer achter die kassa, omdat er niet genoeg winst wordt gemaakt om alleen die kassieres betaald te krjgen! We gaan achteruit!

 

Oftewel ik denk dat er wel ruimte is voor een pragmatische kasten vuller:-) Haal gewoon die boodschappenlijst op en zorg dat het op de juiste plek staat. Kom nou niet met een hele internet site, sms berichtjes en weet ik al niet meer, veel te ingewikkeld. Gewoon een bestellijst, ik vink aan wat ik wil hebben, hang die lijst aan me deur en iemand komt het brengen.

 

Betaling vooruit, boek maar van me credits af.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand nog het Businessplaan van de SRV man liggen ;D

 

Kijk hier heb je er eentje (voor diegenen die het fenomeen van vroeger niet kennen, een winkel op wielen die langs de deur kwam);

http://www.witmarsum.net/wtm/images/witmarsumfotos/laatstedag-SRV.jpg

 

Nog leuker (speakers aan);

http://www.togjeugdtheater.nl/voorstelling/cosmomannen.html

 

leve de man van de SRV van je hiep hiep hiep hoeree

 

Sorry jeugdherinneringen ;)

 

Groet,

 

Ron

 

PS, hebben jullie het al over de drive-in supermarkt gehad?

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

leve de man van de SRV van je hiep hiep hiep hoeree

 

Heb toevallig 2 oud srv' ers in mijn kennisenkring. Allebei zo'n 15 jaar geleden gestopt. Was geen droog brood meer in te verdienen. Maar het ergste was de service die "geeist"werd. Op zondagmiddag een flesje koffiemelk of om 2 uur 's nachts een kratje pils. En nog leveren ook terwijl je al 80 uur in de week maakte. Erg triest. Ik zie ze ook niet meer terugkomen. Gewoonweg niet rendabel te maken laat staan dat ernaast ook nog een "normaal" leven kan worden geleid.

De ene is vrachtwagenchauffeur geworden, de andere is gaan handelen in relatiegeschenken. Beiden voelen zich nu een stuk gelukkiger dan vroeger...

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Sorry lees en denk er vast over heen, maar wie zijn dit?

 

Pery

 

Radio Frequentie Identification.

 

Oftewel kleine electronische componenten die in de verpakking verwerkt worden. Als deze langs een rfid scanner gaat weet de scanner om welk product het gaat. Ik geloof dat ze al bijna zover zijn dat ze deze van aardappelzetmeel kunnen produceren.

Van dit zetmeel kun je een soort kunststof maken, en daar zijn de Philips nerds nu mee aan het expirimenteren.

Link naar reactie
  • 0

1. Uit de schap in de kar leggen.

2. UIt de kar halen, op de band voor langs de kassa.

3. Van de kassa band weer in de kar (of tip...zet het gelijk in een bak of een tas)

4. Weer van de kar in de auto of in je fietstas

5. Van je fietstas op het aanrecht

6. Van het aanrecht op de plek van bestemming

 

Tja, alles skippen kun je niet denk ik, tenzij startrek werkelijkheid wordt en je zo de biefstuk van de kont van de koe in je koekepan kunt beamen.

 

Maar met RFID zou je wel kunnen verbeteren aan bijv 1,2,3 en 4 - je zou direct de boodschappen in een tas kunnen mikken en ze bij een scanpoortje afrekenen. Ik vermoed dat dit er nog niet is omdat het wat diefstalgevoelig is, en RFID tags net wat de duur zijn voor de goedkoopste producten.

 

Ach, en als je gemakt wilt zijn er natuurlijk boodschappenservices die je bestelling zo op je aanrecht komen neerzetten - alleen kleven daar weer prijs- of andere nadelen aan. Ik mis de maxfoodmarket ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.