Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Moomor
Moomor
Gezien de aankomende wijziging per 1-7-2021 mbt de B.T.W. over afstandsverkopen ben ik op zoek naar informatie over de drempelbedragen.
Voorheen kon ik de drempel van 35.000 euro hanteren over het gehele jaar. Nu gaat dit halverwege het jaar aangepast worden naar max. 10.000.
In principe zou nu nog de oude regeling gelden, maar wat als ik nu al vóór 1-7-2021 bijvoorbeeld 15.000 afstandsverkopen heb?
Wat dus volgens de oude regeling nog prima gaat, maar volgens de nieuwe regeling ben ik dan opeens al 5.000 euro over het dempelbedrag heen.
Ik vraag mij dus af of hier al ergens een antwoord op te vinden is.
Want nu ben ik enigszins geforceerd mijn omzet aan het beperken om nu al aan de nieuwe regels te voldoen (dus max. 10.000 over heel 2021).
Of zou ik nog gewoon tot de wijziging, het drempelbedrag van 35.000 euro mogen hanteren? (zonder gevolgen of aanpassingen achteraf)
Alvast bedankt voor reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70312-btw-afstandsverkopen-in-2021/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag