Wanneer ik doteer aan de FOR zal mijn dit winst voor nu drukken en later verhogen, dat is een duidelijk verhaal.
Nu is mijn vraag alleen hoe ik dit tot die tijd op mijn balans zet. Het lijkt mij dat het onderdeel uitmaakt van het ''eigen vermogen'' als eenmanszaak en dus als passiva op de balans komt te staan, ook aangezien als ik de FOR weer om wil zetten in winst dan lukt dat alleen als het als passiva op de balans stond, anders geeft het namelijk een verlies.
Echter zijn de instructies van mijn boekhoudsoftware precies andersom:
Als ik het namelijk met een negatief bedrag invul komt de FOR aan de activa kant te staan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Weppie19
Weppie19
Wanneer ik doteer aan de FOR zal mijn dit winst voor nu drukken en later verhogen, dat is een duidelijk verhaal.
Nu is mijn vraag alleen hoe ik dit tot die tijd op mijn balans zet. Het lijkt mij dat het onderdeel uitmaakt van het ''eigen vermogen'' als eenmanszaak en dus als passiva op de balans komt te staan, ook aangezien als ik de FOR weer om wil zetten in winst dan lukt dat alleen als het als passiva op de balans stond, anders geeft het namelijk een verlies.
Echter zijn de instructies van mijn boekhoudsoftware precies andersom:
Als ik het namelijk met een negatief bedrag invul komt de FOR aan de activa kant te staan.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70717-for-dotatie-2020-passiva-of-activa/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag