Onlangs heb ik op mijn prive rekening salaris ontvangen,terwijl ik al uit dienst bent.
Met andere woorden,de loonbetaling is te laat stopgezet.
Zijn hier wettelijke regelingen voor,ik bedoel het zomaar terug betalen.
Het is niet zo dat ik het geld niet terug wil geven,maar ik vroeg me wel af wat voor bepalingen hiervoor bestaan,en waar ik ze kan vinden.
Mij staat iets bij dat waneer men geld overmaakt naar een persoon,dat de ontvanger eigenaar is van dat geld,tenzij het gaat om een naam/nummer fout,waardoor iemand met dezelfde achternaam en bijna hetzelfde rekeningnummer een bedrag ontvangt,dan ben je geloof ik verplicht het terug te geven.
Maar waneer men geld overmaakt naar een persoon,en die persoon is ook de goede ontvanger,dan is dat geld toch van de ontvanger en kan de verzender daargeen aanspraak meer op maken?
Vraag 2.
Stel dat iemand geld overmaakt op mijn zakelijke rekening,dat gaat dan uiteraard wel terug,maar hoe kan ik dat (tijdelijke) boeken in de boekhouding/administratie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RonaldW
RonaldW
Een goedemiddag,
Onlangs heb ik op mijn prive rekening salaris ontvangen,terwijl ik al uit dienst bent.
Met andere woorden,de loonbetaling is te laat stopgezet.
Zijn hier wettelijke regelingen voor,ik bedoel het zomaar terug betalen.
Het is niet zo dat ik het geld niet terug wil geven,maar ik vroeg me wel af wat voor bepalingen hiervoor bestaan,en waar ik ze kan vinden.
Mij staat iets bij dat waneer men geld overmaakt naar een persoon,dat de ontvanger eigenaar is van dat geld,tenzij het gaat om een naam/nummer fout,waardoor iemand met dezelfde achternaam en bijna hetzelfde rekeningnummer een bedrag ontvangt,dan ben je geloof ik verplicht het terug te geven.
Maar waneer men geld overmaakt naar een persoon,en die persoon is ook de goede ontvanger,dan is dat geld toch van de ontvanger en kan de verzender daargeen aanspraak meer op maken?
Vraag 2.
Stel dat iemand geld overmaakt op mijn zakelijke rekening,dat gaat dan uiteraard wel terug,maar hoe kan ik dat (tijdelijke) boeken in de boekhouding/administratie?
Groeten,Ronald
<edit mod: titel aangepast>
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7163-onverschuldigd-geld-ontvangen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag