Na hier een aantal stukjes gelezen te hebben, hoop ik hier wat heldere inzichten te krijgen.
Graag schets ik hieronder de situatie kort en bondig.
Wij zijn een VOF bestaande uit 3 vennoten. 1 van de vennoten heeft te kennen gegeven uit de VOF te willen stappen.
Volgens ons VOF contract kan dit met een opzegtermijn van 12 maanden.
Echter tot onze toch wel verbazing verwacht uittredend vennoot nu een bedrag te ontvangen bij uittreden. Uittredend vennoot heeft aangegeven dit door accountant te laten berekenen.
Gegevens van VOF:
Actief in de sportbranche
Min of meer mag ik zeggen dat het simpelweg een uienfabriek is
7 personeelsleden in vaste dienst
Geen bedrijfspand/huurcontracten
Inventaris +/- €3.000,- totaal aan waarde
Alle 3 de vennoten worden geacht fulltime te werken. De inbreng is dus vooral arbeid. Daarnaast is er nog ieder jaar een winst te verdelen welke gemaakt is werkzaamheden van de personeelsleden.
Mijn vragen:
- Klopt het dat een uittredend vennoot welke hier geheel zelf voor kiest, er is geen sprake van enig conflict dan ook recht heeft op een geldbedrag bij uittreden?
- Hebben overige 2 vennoten het recht dezelfde keuze te maken en ook uit te treden en wellicht weer met een schone lei opnieuw te beginnen?
- Wat gebeurt er in dit geval met lopende arbeidscontracten van personeel als ook opdrachtgevers?
- Hoe wordt een dergelijke waarde bepaald in het geval hier sprake van is?
Inhoud VOF contract:
Wij hebben een redelijk standaard VOF contract.
Hopelijk is het een redelijk helder verhaal, en dank voor eventuele berichten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Voffertje
Voffertje
Beste,
Na hier een aantal stukjes gelezen te hebben, hoop ik hier wat heldere inzichten te krijgen.
Graag schets ik hieronder de situatie kort en bondig.
Wij zijn een VOF bestaande uit 3 vennoten. 1 van de vennoten heeft te kennen gegeven uit de VOF te willen stappen.
Volgens ons VOF contract kan dit met een opzegtermijn van 12 maanden.
Echter tot onze toch wel verbazing verwacht uittredend vennoot nu een bedrag te ontvangen bij uittreden. Uittredend vennoot heeft aangegeven dit door accountant te laten berekenen.
Gegevens van VOF:
Actief in de sportbranche
Min of meer mag ik zeggen dat het simpelweg een uienfabriek is
7 personeelsleden in vaste dienst
Geen bedrijfspand/huurcontracten
Inventaris +/- €3.000,- totaal aan waarde
Alle 3 de vennoten worden geacht fulltime te werken. De inbreng is dus vooral arbeid. Daarnaast is er nog ieder jaar een winst te verdelen welke gemaakt is werkzaamheden van de personeelsleden.
Mijn vragen:
- Klopt het dat een uittredend vennoot welke hier geheel zelf voor kiest, er is geen sprake van enig conflict dan ook recht heeft op een geldbedrag bij uittreden?
- Hebben overige 2 vennoten het recht dezelfde keuze te maken en ook uit te treden en wellicht weer met een schone lei opnieuw te beginnen?
- Wat gebeurt er in dit geval met lopende arbeidscontracten van personeel als ook opdrachtgevers?
- Hoe wordt een dergelijke waarde bepaald in het geval hier sprake van is?
Inhoud VOF contract:
Wij hebben een redelijk standaard VOF contract.
Hopelijk is het een redelijk helder verhaal, en dank voor eventuele berichten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71833-vennoot-wenst-uit-te-treden-wat-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag