Ik en mijn man (dus fiscaal partner) hebben samen een klein bedrijfje. Deze staat op onze beide namen. Het hangt er dit jaar een beetje om of onze omzet de €20.000 te boven gaat. Wij hebben ons begin dit jaar aangemeld voor de KOR en nu vragen wij ons af of wij ieder €20.000 omzet mogen hebben, dus in ons bedrijf €40.000 per jaar, of dat dit niet opgaat. Ik las namelijk dat de KOR per ondernemer geldt en niet per onderneming.
Als wij met €20.000 moeten stoppen met de KOR, is het dan nog slim om dit bedrijf op 1 naam te zetten en een toekomstig 2e bedrijf op de ander zijn naam? Mogen we in dat geval per persoon een omzet van €20.000 halen?
Ik hoop heel erg dat iemand ons hierbij kan helpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
denise230487
denise230487
Goedenavond,
Ik en mijn man (dus fiscaal partner) hebben samen een klein bedrijfje. Deze staat op onze beide namen. Het hangt er dit jaar een beetje om of onze omzet de €20.000 te boven gaat. Wij hebben ons begin dit jaar aangemeld voor de KOR en nu vragen wij ons af of wij ieder €20.000 omzet mogen hebben, dus in ons bedrijf €40.000 per jaar, of dat dit niet opgaat. Ik las namelijk dat de KOR per ondernemer geldt en niet per onderneming.
Als wij met €20.000 moeten stoppen met de KOR, is het dan nog slim om dit bedrijf op 1 naam te zetten en een toekomstig 2e bedrijf op de ander zijn naam? Mogen we in dat geval per persoon een omzet van €20.000 halen?
Ik hoop heel erg dat iemand ons hierbij kan helpen.
Alvast dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72051-2-ondernemers-in-1-onderneming-kor/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag