Ik heb in de afgelopen twee jaar veel apparatuur aangeschaft voor een onderneming die ik nu heb gestart. Dit komt vooral van de site Thomann af. Een Duits bedrijf van origine.
Ik wil de goederen die particulier zijn gekocht nu dus overzetten naar zakelijk en wil hier graag de btw over terugvragen. Ik heb het bedrijf zelf gemaild en zei zeggen dat ik de btw gewoon kan terugvragen via de Nederlandse belastingdienst.
Mijn vraag is dus of het mogelijk is en hoe ik de btw van de goederen die prive zijn aangeschaft nu op de zaak kan zetten en hoe ik hier de btw over terugvraag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DAE Retail
DAE Retail
Hallo,
Ik heb in de afgelopen twee jaar veel apparatuur aangeschaft voor een onderneming die ik nu heb gestart. Dit komt vooral van de site Thomann af. Een Duits bedrijf van origine.
Ik wil de goederen die particulier zijn gekocht nu dus overzetten naar zakelijk en wil hier graag de btw over terugvragen. Ik heb het bedrijf zelf gemaild en zei zeggen dat ik de btw gewoon kan terugvragen via de Nederlandse belastingdienst.
Mijn vraag is dus of het mogelijk is en hoe ik de btw van de goederen die prive zijn aangeschaft nu op de zaak kan zetten en hoe ik hier de btw over terugvraag.
Ik zie graag een reactie tegemoet.
Groetjes,
Daan Aerts
Eigenaar, DAE Retail
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72185-goederen-als-particulier-gekocht-maar-nu-zakelijk-hoe-btw-terugvragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag