Ik haal wel eens producten af als ik bij een buitenlandse (EU) leverancier op de koffie ga.
Nu is er 1 leverancier die mij dan btw laat betalen over die producten terwijl hij dit normaal niet berekend als het bij mij afgeleverd word. Het betreft een reguliere leverancier, dus niet een eenmalige aankoop of zo bij een onbekende.
Bij andere leveranciers (ander land) heb ik dit nog niet meegemaakt en kreeg ik gewoon een factuur waar de btw was verlegd, zoals het altijd gaat.
Is hier een officiele regel voor of is dit afhankelijk van de leverancier ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Derek-Jan
Derek-Jan
Ik haal wel eens producten af als ik bij een buitenlandse (EU) leverancier op de koffie ga.
Nu is er 1 leverancier die mij dan btw laat betalen over die producten terwijl hij dit normaal niet berekend als het bij mij afgeleverd word. Het betreft een reguliere leverancier, dus niet een eenmalige aankoop of zo bij een onbekende.
Bij andere leveranciers (ander land) heb ik dit nog niet meegemaakt en kreeg ik gewoon een factuur waar de btw was verlegd, zoals het altijd gaat.
Is hier een officiele regel voor of is dit afhankelijk van de leverancier ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73217-buitenlandse-btw-bij-afhalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag