• 0

Kosten advertenties op je site

Hallo allemaal,

 

Sinds een paar maanden heb ik een eigen webwinkel. Heb bezoekersaantal is volgens mij al redelijk hoog (november 13000 hits).

Is dit een redelijk aantal om adverteerders te gaan zoeken. Wat zijn gemiddelde bedragen voor banners op je site? Waar kan ik meer informatie over dit onderwerp vinden (kosten advertenteerders, hoe dit aan te pakken etc).

 

Groetjes

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey Sandraaa,

 

ik zou kiezen voor Google Adsense, dit zijn die "ads door goooooogle" die je wel vaker op websites ziet. Voordeel hiervan is dat je de kleuren/randen etc kunt wijzigen naar wens. Ook past de content van deze advertenties zich automatisch aan aan de content van je website. Als je bijvoorbeeld een webshop met babykleertjes hebt zul je relevante advertenties zien (bijvoorbeeld babyvoeding). Dit zorgt ervoor dat er vaker op de advertenties wordt geklikt omdat dit advertenties zijn die je bezoeker hoogstwaarschijnlijk wel aanspreken.

 

Je krijgt betaald per klik, deze kliks verschillen van waarde en kunnen aardig oplopen.

 

Je moet natuurlijk wel overwegen of je de bezoekers van je website wil "wegjagen" naar andere sites. Wegen de opbrengsten van de advertenties op tegen de verkopen via je webshop?

 

Succes!

 

Gegroet,

Eelco

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd zou ik bij een webwinkel geen adwords adverntenties gaan plaatsen. De kans is namelijk groot dat daar vooral advertenties van (directe) concurrenten terecht komen - niet best voor je verkoop, en ziet er bovendien knullig uit.

 

 

Er is een filter voor concurrerende advertenties, dus daar zul je mijns inziens nauwelijks last van hebben.

Link naar reactie
  • 0

... als je het regelmatig bijhoudt.

 

Persoonlijk vraag ik me af waarom je bij een webwinkel advertenties zou willen plaatsen. Je wilt dat je bezoekers aankopen doen, niet dat ze op advertenties klikken. Besteed je kostbare ruimte niet aan advertenties van derden die vechten om de aandacht van je bezoekers, maar aan zaken die je conversiepercentage verhogen. Als 5% van je bezoekers overgaat tot aankoop in plaats van 3%, betekent dat 66% meer omzet. Dat is heel wat interessanter dan advertenties die hooguit een grijpstuiver opleveren maar je bezoekers wel van je site af halen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik heb her en der begrepen dat met de huidige bezoekerscijfers (zijn die nu goed of niet?) het vrij lucratief kan zijn om wat adverteerders te zoeken die met mijn branche te maken hebben maar dus niet concurreren. Ik ben niet bang dat mensen minder bij mij kopen door die banners, denk wel dat ze doorklikken maar wie op mijn site komt voor een bepaald product zal dat toch wel kopen.

 

Dat google gebeuren lijkt me niets, sorry.

Mijn vraag blijft:

-is het aantal bezoekers op mijn site redelijk

-wat zijn normale bedragen om te vragen voor een banner (per maand).

 

Alvast bedankt voor alle hulp mensen

Link naar reactie
  • 0

Zijn 13000 hits unieke bezoekers, of puur en alleen hits.?

 

Ik ben het met mijn voorganger eens, bedenk jezelf heel goed of het zin heeft advertenties te plaatsen op je site, die mensen afleiden van wat je eigenlijke doel is. Zeker met een webwinkel lijkt het me niet de bedoeling mensen van je site af te leiden, om daar misschien 20 cent mee te verdienen.

 

In plaats daarvan, als je op een goede manier bannerplacements of tekstlinks kunt plaatsen naar bijvoorbeeld promoties in je webwinkel, goede aanbiedingen, of bijzondere producten, kun je daar wel eens een stuk mee mee verdienen.

 

Wat iemand voor een banner wil betalen hangt compleet af van wat voor site je hebt. Als je site erg specifiek is kun je wellicht een hoger bedrag krijgen, maar zul je minder adverteerders kunnen vinden.

 

Misschien is het interessant om in je webwinkel juist mee aan upselling te doen. Op het moment dat iemand iets koopt, daar iets bij aanbieden, geeft een vrij grote kans dat deze persoon ook een 2e aanvullende product koopt.

 

Als je echt wilt weten wat een normaal bedrag is, kun je het beste gewoon vergelijkbare websites afzoeken, kijken wat de grotere bedrijven vragen enz enz, moet niet zo heel moeilijk te vinden zijn

Link naar reactie
  • 0

Dat google gebeuren lijkt me niets, sorry.

 

Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen, het is jouw onderneming. Alleen, hoe serieus heb je gekeken naar het "google gebeuren". Heb je wel een idee wat het precies is, hoe het werkt en wat voor jou de voor- en nadelen zijn?

 

Vergis je overigens niet dat het onderhouden van advertenties op je site tijd en aandacht zal vergeven, dit is dus een investering die je moet maken. Je core business is nog altijd je webshop, dus vraag jezelf af waar het echte geld zit en, specifieker, waar je tijd en aandacht het beste rendeert.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb her en der begrepen dat met de huidige bezoekerscijfers (zijn die nu goed of niet?)

 

Ligt er aan wat je er precies mee bedoelt.

 

13.000 hits is extreem weinig.

13.000 unieke bezoekers kan genoeg zijn om een flinke omzet te draaien, maar zal normaal gesproken erg weinig opleveren aan advertenties tenzij je je aan weet te sluiten bij een advertentienetwerk of bedrijven zo gek weet te krijgen dat ze gaan adverteren. En dat laatste is zeker niet makkelijk.

 

het vrij lucratief kan zijn om wat adverteerders te zoeken die met mijn branche te maken hebben maar dus niet concurreren. Ik ben niet bang dat mensen minder bij mij kopen door die banners, denk wel dat ze doorklikken maar wie op mijn site komt voor een bepaald product zal dat toch wel kopen.

 

Hoeveel aankopen heb je per maand? 13.000? 1300? 130? 13? Zet het aantal bezoekers eens af tegen het aantal aankopen. De interessante groep zin niet de mensen die vastberaden zijn om bij jou een bepaald product te kopen, maar die ergens een product willen kopen en om wat voor reden dan ook op jouw site terecht zijn gekomen.

 

Dat google gebeuren lijkt me niets, sorry.

 

Als je advertenties overweegt, zou je ook het "google gebeuren" moeten overwegen. Het voordeel is namelijk dat je niet op zoek hoeft te gaan naar adverteerders. De inkomsten variëren wel enorm van site tot site en zijn sterk afhankelijk van de plaatsing van de banners.

 

Mijn vraag blijft:

-wat zijn normale bedragen om te vragen voor een banner (per maand).

 

In principe: wat de gek er voor geeft. Weet je 5 euro CPM (CPM = kosten per 1000 bannervertoningen) overeen te komen voor een standaard banner (468x60 pixels), dan ben je voor een kleine consumentensite al niet gek bezig. Met bv 13.000 bannervertoningen per maand zou dat neerkomen op 65 euro per banner. Bedenk daarbij dat je dat geld alleen overhoudt als je 100% van je bannerposities weet te verkopen, en dat je mogelijk vele uren kwijt bent met het zoeken naar adverteerders.

 

Ik vraag me dus af of je die kant op wilt. Gebruik je de spaarzame ruimte om per maand een handjevol meer bezoekers om te zetten naar klanten en je hebt het geld er ook al uit. Scheelt je bovendien een hoop zoekwerk naar adverteerders.

 

Om een voorbeeld te geven: eBase kende sinds maart 8,6 miljoen hits, een kwart miljoen bezoekers en een uniek bereik van 153.000. Aantal adverteerders dat we wisten te vinden in die periode: nul, ondanks dat er veel tijd in is gestoken. Inkomsten uit Google AdSense: paar duizend euro.

 

Wel is het zo dat als je adverteerders vindt, dat vaak lucratiever is dan AdSense-advertenties. Het mooie is dat je het ook naast elkaar kunt gebruiken: heb je eenmal een "eigen" adverteerder, dan kun je die zo lang als het duurt in de plaats zetten van je Google advertenties.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

13.000 uniques is eigenlijk niet echt de moeite. Wil je de genoemde 5 euro CPM halen moet je al goed getargette adverteerders zien te vinden, en het verschilt bovendien nogal per branche.

 

Het zou me verbazen als je er op de een of andere manier meer dan 100 euro per maand uit zou halen qua adverteren. Realistisch zou ik schatten op een paar tientjes at best.

 

Er is een filter voor concurrerende advertenties, dus daar zul je mijns inziens nauwelijks last van hebben.

 

Dat kun je doen, maar de vraag is vervolgens of er uberhaupt adverteerders overblijven, en al helemaal wat die nog per click opleveren.

Link naar reactie
  • 0

... als je het regelmatig bijhoudt.

 

Persoonlijk vraag ik me af waarom je bij een webwinkel advertenties zou willen plaatsen. Je wilt dat je bezoekers aankopen doen, niet dat ze op advertenties klikken. Besteed je kostbare ruimte niet aan advertenties van derden die vechten om de aandacht van je bezoekers, maar aan zaken die je conversiepercentage verhogen. Als 5% van je bezoekers overgaat tot aankoop in plaats van 3%, betekent dat 66% meer omzet. Dat is heel wat interessanter dan advertenties die hooguit een grijpstuiver opleveren maar je bezoekers wel van je site af halen.

 

In de trend van deze post... Is het niet een idee om een leverancier/ fabrikant/ etc. aan te schrijven met de mogelijkheid een product dat jij verkoopt onder de aandacht te brengen bij klanten. Dit levert jou extra omzet op, wat zoals hierboven is vermeld waarschijnlijk meer oplevert dan de advertenties.

 

Grtz,

 

Bloged

Link naar reactie
  • 0

je kan je ook aanmelden bij diverse affiliatebedrijven

(voor adressen pb/mail me!)

 

hierbij zijn vaak een hoop verschillende adverteerers aan gesloten, waardoor je zelf kan kiezen welke advertenties jij op jouw site wil laten zien!

zo kies je zelf! en ben je niet afhankelijk van je adverteerder!

je hoeft dus ook zelf geen contact met ze te onderhouden.

 

je verdient meestal per klik, lead (aanvraag) of sale.

soms een combinatie hiervan.

 

het heeft dus vooral voordelen..:)

succes met je website iig!!

Link naar reactie
  • 0

De crux ligt volgens mij een beetje hier:

 

Heb bezoekersaantal is volgens mij al redelijk hoog (november 13000 hits).

 

als je serieus werk wilt maken van een webwinkel zul je toch zeker een heel goed inzicht moeten hebben in je bezoek. Dus het verschil weten tussen 'hits'', 'sessies', 'unieke bezoekers' etc.

 

Een goed statistiekenprogramma zou je daar bij kunnnen helpen. Maar zorg er voor dat je je ook goed verdiept in de materie.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Sinds een paar maanden heb ik een eigen webwinkel. Heb bezoekersaantal is volgens mij al redelijk hoog (november 13000 hits).

Is dit een redelijk aantal om adverteerders te gaan zoeken. Wat zijn gemiddelde bedragen voor banners op je site?

 

13000 hits per maand, is 400 per dag, dat is niet heel hoog vind ik, tenminste als je kijkt naar eyeballs voor advertenties. Als het potentiele kopers zijn dan is het wel hoog, en hoop ik dat 10% ook daadwerkelijk wat bij je koopt.

 

Zoals anderen ook al zeggen, ik zou geen ads doen op je site zolang je niet tienduizend bezoekers per dag krijgt.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.