Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ThinkStrong
ThinkStrong
Ik had graag jullie mening.
Ik zit al 3 jaar bij een boekhouder en ik ben altijd redelijk alert en had dit jaar als in maart een afspraak voor aangifte IB.
Nu heb ik de concept aangifte gekregen dezelfde week waar ik nog wat kleine vragen over had. deze heb ik heb begin april gesteld.
Nu kreeg ik daarop van een collega het antwoord dat hij mijn contact over zou nemen en diezelfde week terug zou komen op mijn vragen.
Eind april meldt hij me dat hij geen tijd heeft om op mijn vragen terug te komen wegens de BTW aangiftes die er nog liggen en dat hij het verplaatst naar mei.
Ik was me bewust dat er mogelijk belasting rente betaald moet worden indien niet voor 1 juli betaald werd.
Nu was ik in de veronderstelling dat ik nog makkelijk voor 1 juli kon betalen, gezien het begin mei was.
Eind mei is de aangifte uiteindelijk ingediend en ik was me er niet van bewust dat het weken kon sturen voor ik een aanslag kreeg en dat er vervolgens ook die maximale 19 weken belasting rente wordt gerekend. Dit kwam voor mij neer op een bedrag van 400.-
Ik vind dit de schuld en tekortkoming van mijn boekhouder. Ook vind ik de rente en de termijn dat de belasting dienst gebruikt negens over gaan.
Want ze nemen alle tijd om de aanslag te sturen en dan berekenen ze ook nog de rente tot 6 weken na datum aanslag. Dus ook als ik nu direct betaal, moet ik nog rente betalen over een periode tot begin oktober? Daar zal ik zeker bezwaar tegen aantekenen, maar dat zal vast zinloos zijn.
Maar wat betreft de boekhouder vind ik het zijn verantwoordelijkheid om zijn klanten te behoeden voor extra kosten, daar betaal ik hem uiteindelijk toch niet voor?
Dat hij het druk heeft is niet mijn probleem en uitstel aanvragen wat hij voor al zijn klanten doet, helpt hem maar jaagt zijn klanten dus op kosten.
Ik heb hem dit medegedeeld, maar hij toont hierin geen berouw, buiten dat hij snapt het vervelend te vinden, maar daar heb ik niks aan.
Leesbaarheid verbeterd met alinea's
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag