• 0

Opzetten SMS onderneming

OK, dus ik ben beroofd in Barcelona... Ik lach en ik leef nog, maar ben wel al mijn mobiele nummers kwijt.

 

Nou zat ik te denken, voortaan sla ik ze maar weer op mijn simkaart op, maar volgens mij maakt dat geen verschil?

 

Nu mijn idee (wat volgens mij redelijk simpel en low budget te maken moet zijn):

 

- Iedere keer als je een nummer opslaat op je mobieltje, sms je dit ook naar een accountje op een site (nummerbank.nl ofzo?). Deze sms actie moet nagenoeg direct gebeuren, zou je dit als add-on op bijvoobeeld het nokia OS kunnen schrijven?

 

Zo'n sms kost een x bedrag per verzonden bericht, maar een recovery van al je nummers is gratis?

 

Bestaat dit al, is het haalbaar, is het moeilijk te realiseren? Het lijkt mij wel een grappig training bedrijfje wat zonder al te veel poeha geintroduceerd moet kunnen worden.

 

Wat vinden jullie?

*********************************************************

We zijn nu wat verder en dit als educatief project aan het uitvoeren.

 

Als basis voor dit project gebruiken we de volgende overeenkomst:

 

Nummerbackup.nl en de ideeën die besproken worden zijn het eigendom van Dreamstart.

 

Dit traject, bedoeld als leergelegenheid die de praktijk koppelt aan de besproken theorie, zal concreet worden uitgevoerd, alle betrokken partijen gaan accoord met deze overeenkomst.

 

Gecreeerde waarde zal, in geval van verzilvering, naar verhouding worden uitgekeerd aan betrokken partijen. Dit op basis van de geleverde inspanning.

 

Iedereen mag meedoen op ieder moment. Het is aan jezelf om bij te houden wat je geleverde inspanningen zijn zodat op het moment van verzilvering deze informatie gebruikt kan worden om tot aandelen verhoudingen te komen.

 

Het is mogelijk dat er nog veranderingen aan deze overeenkomst doorgevoerd moeten worden. De basis van dit traject is van educatieve waarde.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zal hier vanuit mij een volledig open traject voor Higherlevel van maken. Op die manier hebben we er mogelijk nog een mooi reallife voorbeeld van een businessplan creatie bij.

Mensen die zin hebben om mee te doen zijn vanzelfsprekend van harte welkom.

Ik heb dit verhaal met genoegen zitten lezen. Heerlijk verse nieuwe ideeën waar wellicht nog een markt voor is ook !!!!

 

Maareh (nu onze Kleef als moderator in Maleisië zit), begint deze thread niet meer thuis te horen in "businessplannen" ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

OK, weer terug on-topic dan. Hoe ga ik mijn ideetje noemen?

 

Hier wat ideetjes waar ik mee zit te spelen, ik wil het toegankelijk, simpel en Nederlands houden.

 

- veilignummer

- nummerbank

- mijnnummerbank

- mnb

- nooitmeerkwijt

- opgeslagen

 

 

Als ik dit zo zie dan denk ik dat nummerbank.nl de mooiste is. Normalitair zou ik gelijk het domein registreren en dergelijke, maar daar heb ik nu nog geen geld voor.

 

Het bedrijfje gaat dus NummerBank heten. Wat wil ik er mee bereiken?

 

Je zou deze service ontzettend uit kunnen breiden met allemaal mooie extra's en leuke functies. Ik heb besloten om dat niet te doen.

 

Met NummerBank wil ik bekijken of het dubbel opslaan van telefoonnummers een aantrekkelijk genoege optie is voor mensen om er voor te betalen. Ik wil 10.000 actieve gebruikers bereiken. Zodra ik dat bereikt heb wil ik nummerbank aan een grotere onderneming verkopen

 

Op het moment dat een grote speler besluit om NummerBank over te nemen wil ik zelf vertrekken en iets anders gaan doen.

 

NummerBank heeft dus maar één focus, het verschaffen van een backup service van telefoonnummers voor mobiele gebruikers.

 

Dat lijkt me een duidelijk genoeg doel om mijn businessplan omheen te gaan schrijven. Normalitair zou ik hier toe komen in een brainstorm sessie met andere mensen. Als iemand dus het gevoel heeft dat hij/zij iets toe kan voegen of iets zou willen veranderen, laat me dit svp ff weten.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

...AND IN JUMPS THE DEANSTER...

 

Briljant idee.

Ik vind het zelf namelijk een enge gedachte dat ik zoveel mensen in mijn mobieltje heb staan maar één crash van mijn kaart en floep, weg relaties- en vriendenkring. (zakelijk en privé)

Heb ik een papieren back-up?

Neen.

Outlook-backup?

Neen.

Gewoon; weg- jammer dan.

Je hebt dus een mooie menselijke te vermarkten emotie om op in te haken. (Angst) (En 'Miepheid' maar dat is een Annedien Related Oddity)

 

Echter.

Ik denk dat het leeuwendeel van de Nokianezen minder backup-minded is dan wij (bezig in het zakelijk segment) zijn.

Ik ben dus absoluut markt, Piet Puber van 16 met een Nokia volgestampt met nummers niet. (Denk ik...?).

Die stuurt drie sms-jes aan een select gezelschap en zijn Nokia stroomt weer vol.

 

Verder vind ik het nogal aan de prijs zoals je het hier stelt.

Ik wil ook lekker kunnen muteren.

Het moeten zulke sneakie minimale bedragen zijn, dat je eigenlijk bezig bent met een soort 'asymptote marketing'.

Het is bijna nul. Bijna, bijna, bijna.

Ach, bijna gratis.

Dus; als add-on op je telefoon zetten.

Jij krijgt een constante flow van bijna-gratis microcenten op je rekening bijgeschreven.

 

Mobiele telefonie is op zoek naar nieuwe USP's.

Zie 02, die ons wil verlekkeren met 'weer duur geworden telefoontoestellen', oh nee: Zuiver Bellen noemen ze dat.

(proest, fantastisch, welk bureau heeft dat bedacht, die krijgt de Zilveren Bakspaan voor het verkopen van gebakken lucht!)

(Of een Gouden Foppie)

 

Alleen denk ik ook dat de bedrijven tamelijk direct ROI willen.

Ze zijn wel teruggekomen van het lange termijn model.

 

Mijn idee:

 

-Asymptote marketing; bedragen zo klein, dat je ze spendeert alsof het gratis is.

-Provideronafhakelijk, toestelonafhankelijk misschien ook wel als het even kan.

-Uiterst ongewenst wellicht, maar wow! wat zou het goede viral marketing zijn als naar ieder opgeslagen MOBIEL nummer een sms'je uitging: "Je bent toegevoegd aan.... Ook zo'n comfortabele back-up? Ga naar www.nummerbank.nl")

-Totdat die applicatie ontwikkeld is; wat let je om een server op te zetten die informatie backupt voor mensen?

Wat let je om (en nu komt een moelijk woord) Microsoft te benaderen om een dergelijke sync service te ontwikkelen voor Outlook en andere PDA systemen? (Als dit tenminste nog niet bestaat, ben ik niet zo in thuis...)

Lijkt mij wel handig een zwikkie data eventjes op een server ergens te slingeren zodat het veilig staat.

Ik 'gebruik' daar zelf al jarenlang Yahoo! accounts voor.

(Ik heb er "een paar".

Talloze logo's, overeenkomsten, notities en mails staan lekker veilig bij Yahoo! op de server. Die draaien wel een paar mirrors vermoed ik!

(Overigens, de ECHT gevoelige informatie staat daar vanzelfsprekend niet!)

-Kan het ook andersom?

Een poel telefoonnummers beschikbaar maken voor een telefoonpark?(bedrijven!)

Een extern nummergeheugen? Met elke werknemer een eigen box?

(dan zou jij nu alleen je nieuwe mobieltje even aan het moederschip hoeven hangen om je nrs. weer te uppen!)

 

Dat was het weer,

Annedien

 

 

...AND OUT SHE JUMPS AGAIN.....

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met alles eens, maar je uitbreidende ideeën (hoe leuk ze ook zijn) passen volgens mij niet in de opstartfase van het idee.

 

NummerBank wil allereerst bewijzen dat er meer sms business is dan alleen ringtones, logo's en moppen.

 

We kunnen op alle mobieltjes starten, maar dat geeft het probleem dat je onwijzend veel moet ontwikkelen. Volgens mij is de Nokia de meest gebruikte zakelijke telefoon. Provider onafhankelijk zijn we zowieso al. De shortcode sms nummers zijn provider onafhankelijk.

 

Qua marketing denk ik dat ik vanmiddag ga proberen een opzetje te maken. Ik weet niet of ik al iets te posten heb, maar de micropayment strategie van jouw zie ik wel zitten.

 

Aangezien de minimale prijs voor een smsje aan de kant van ons ongeveer 8 eurocent zal kosten denk ik dat we toch vast gaan zitten aan 25 eurocent per smsje. Dit ook omdat dat de goedkoopste variant is die geboden wordt door de providers volgens mij.

 

Daar ga ik ook nog ff wat verder naar kijken. IIG ben je onwijzend welkom om mee te doen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Zrski,

 

Ik ben onwijzend van de partij!

 

Ik ben het met je reactie eens dat mijn uitgebreide reacties wellicht niet 'te gebruiken' zijn- maar als algeheel proces vind ik het divergeren alvorens te convergeren wel iets dat ik zelf altijd probeer te doen. Maar misschien heb ik de fase verkeerd begrepen en moet ik even opschieten :). Ben soms de fladderkip die vooruitvliegt en meer mogelijkheden ziet dan goed is voor de focus. Wat niet wegneemt dat vooruitdenken (lateraal?) wel functioneel kan zijn.

Of ben ik meer de fladderkip die de point mist.

 

Als je de dienst aantrekkelijk genoeg maakt zullen die bedragen wel geaccepteerd worden. Bedoel ook te zeggen dat 'yet another dienst die gewoon duiten kost' gemiddeld wat lastiger te vermarkten is dan een extra service met reuze veel voordelen die bijna niets kost.

:)

Misschien kan je dan nog beter per bulk verkopen. Per 25 adressen (in kaartvorm) of 50 of 150.

Wellicht dat dit ook verzamelwoede zal aanwakkeren.

Online checken welke nrs. in je database staan.

Ook online via website kunnen invoeren.

(extra revenue?)

 

NummerBank: associaties met 'banknummer'?

NummerBackup?

 

Dit was weer mijn loei de stal in,

 

Annedien

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Annedien, ik denk dat het absoluut noodzakelijk is om vooruit te denken en de extra mogelijkheden van een onderneming te zien alvorens je begint. Dit zodat je voor jezelf vast kan stellen of er ook daadwerkelijk toekomst zit in je plan.

 

Ik denk dat, zodra je er van overtuigd bent dat je plan zou kunnen werken, je een punt of onderdeel moet pakken en je daar op moet gaan focussen. Zorg dat je eerst loopt voordat je gaat hardlopen.

 

Het probleem dat ik zie met online je nummers checken is als volgt:

Als je alleen via sms je nummers kan opslaan, dan zou in theorie je telefoonnummer je gebruikersnaam zijn. Je hebt dan geen password nodig omdat jij de enige bent die met dat telefoonnummer smsjes kan versturen ontvangen.

 

Met een webbased interface moet je met gebruikersnaam en password gaan werken en dat maakt het verhaal weer ingewikkelder om te beginnen met gebruiken.

 

Ik weet nog niet hoe dit precies zit, als blijkt dat uit veiligheids overwegingen je toch met een username/password combo moet gaan werken is het toch wel interessant denk ik.

 

Ik denk dat een webinterface niet dermate ingrijpend is dat de focus zou veranderen, dat zou dus mooi als launching issue gebruikt kunnen worden volgens mij.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

En we hebben er een partner bij!

 

Ik heb net een leuk gesprek gehad met Henk Jelt Hoving van http://www.Platform4business.nl

 

Zij hebben het domein http://www.nummerbackup.nl (nummerbank.nl was al weg) geregistreerd. Zij zullen helpen met het opzetten van de techniek (dit doen ze op hun platform4business systeem), ze hebben contact in sms land dus ze helpen met de gateway en de database voor de applicatie kan bij hun gaan draaien!

 

 

Ik moet nu nog op zoek naar een java programmeur die de plugin wil bouwen. We moeten even een interfaceje of logo in elkaar knutselen zodat we dat op nummerbackup.nl kunnen plaatsen.

 

Eens kijken hoe snel we dit uit de grond kunnen stampen. In ieder geval, welkom http://www.platform4business.nl!!!!

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij net even te lang duren om de hele discussie te lezen. Er zijn al alternatieven om een back-up van tel.nrs te maken. Je kan al via IR of datakabel jouw telefoon synchroniseren met bijvoorbeeld outlook. Ook is er speciale software om een back-up van sim en tel.geheugen te maken, deze software wordt vaak geleverd bij de telefoon is is te downloaden van internet.

 

Nog een opmerking over de berekening van Zrski:

 

De 0,25 EUR is niet de marge voor de onderneming. Hier moet een inkoopbedrag van de telco af en de gateway. Marge zal in de eurocenten gaan zitten. Hier moet vervolgens de overhead van worden betaald.

Als je kijkt naar het aantal sms-gateways die het niet hebben overleefd, zie je meteen dat dit een moeilijke business is.

 

Als 3-G ooit aanslaat is een dergelijke dienst m.i. niet meer nodig. Sla telefoonboek op, op internet.

 

 

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Sorry, had inderdaad verkeerde woorden gebruikt. De marge ligt veel lager dan de 25 euro cent.

 

De markt waar we op doelen zijn de mensen die geen gebruik maken van IR en dergelijke. Dus niet syncen of in ieder geval niet meer syncen dan hun palmtop.

 

Het doel van het idee is om op een ontzettend simpele manier je nummer veilig op te slaan te. Het downloaden van telefoonsoftware is al te ingewikkeld voor velen.

 

even de berekening. 25 eurocent betaald de klant, ongeveer 8 eurocent zijn onze kosten per sms, 700 euro per maand abbo kosten, 2200 setup kosten en dan lonen, inboedel, vetiging etc. Dat moet natuurlijk allemaal van die 25 eurocent af.

 

Ik zal proberen een liq.prog. op te zetten waar Arjan vast en zeker vele fouten in zou kunnen vinden ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Top, logo hebben we! Kunnen we dat gelijk verwerken in het business en marketingplan.

 

Trouwens even achtergrond over de nieuwe relatie met platform4business:

Ik had al een gesprek met Henk Jelt over eventuele samenwerking met higherlevel.nl. Uiteindelijk blijkt dat we initieel beter onze krachten met dit idee konden bundelen, vandaar dat platform4business nu de domeinnaam en server/dbase en sms gateway technology deels sponsoren (de gateway schijnt duur te zijn, dus daar moeten we nog een ander partnership los krijgen).

 

Even als tip voor iedereen die niet alleen een ondernemingsplan moet schrijven, maar ook de toko nog wil opstarten. Praat er met iedereen over, voordat je het weet heb je een partner gevonden die je ergens mee kan helpen.

 

Al dat angstige gedoe van: "maar dadelijk wordt mijn idee gepikt" kan ik wel begrijpen, maar volgens mij zijn er veel meer potentieele helpers dan potentieele dieven. Kijk dus rond en praat over je ideeën.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met Wireless Services en met goldenbytes.com contact opgenomen om te kijken of ze geïnteresseerd zijn in een partnership. Wat ik van ze wil is een sponsoring van de gateway voor de proef periode.

 

Wireless Services vertelde mij dat het hen sterk lijkt dat het Nokia OS zo te programmeren is dat onze plug-in zou werken. Er zitten kennelijk allerlij restricties aan. Mijn grootste uitdaging volgens hen is het vinden van iemand die dit zou kunnen programeren.

 

Vanaf maandag ga ik die zoektocht beginnen, het schijnt echt erg moeilijk te zijn, maar dat is ondernemen toch? :)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even rond gebeld en ben uiteindelijk bij MacroSpace in Engeland uitgekomen. Zij programeren spelletjes en dergelijke voor mobiele telefoons.

 

Het schijnt zo te zijn dat alle applicaties die je op Nokia's installeerd momenteel geen toegang hebben tot de core van het nokia besturings systeem. Wat betekend dat?

 

Volgens hen is het dus ook nog niet mogelijk om een automatische sms backup service te programmeren.

 

Dit heeft zowel voor als nadelen.

 

De voordelen:

- De kans dat we concurrenten hebben is erg klein

- Moet nog even nadenken, maar er komen er vast en zeker meer in me op ;)

 

De Nadelen:

- Het probleem voor het opstarten van deze onderneming komt uit een hoek die ik niet verwacht had, de enige twee opties die ik momenteel zie zijn:

- Het Nokia OS hacken, ik weet niet of dit mogelijk is, hoe moeilijk het is, hoe vervelend nokia het vindt, hoe stabiel het is.

- Via Nokia kijken wat we kunnen bereiken, dit is natuurlijk een traag traject.

 

Ik begrijp wel waarvoor ze dit beveiligen, virussen op je mobiel zou geen pretje zijn... Vooral niet als die krengen smsjes zouden kunnen versturen en telefoontjes zouden kunnen maken....

 

Ik ga nu weekend vieren, studeren en wat mediteren om te bedenken hoe we tot de beste oplossing zouden kunnen komen. Wie weet post ik er nog wel wat bij :)

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Je zou een sms-dienst kunnen beginnen die begint met een bepaald nummer. Daarachter plak je het nummer dat je wilt bewaren.

Of je belt het nummer in kwestie en typt je nrs. in.

Niet de meest elegante oplossing, in het Nokia besturingssysteem zitten geniet de voorkeur, maar virussen en hackers zijn natuurlijk inderdaad dingen om rekening mee te houden.

 

Voorbeeld 1.

www.nummerbackup.nl maakt een box voor je aan.

Deze code plak je voor het nr. dat je wilt backupen, b.v. Zrski wil mijn nummer opslaan.

 

ZRSKIBU0620670979

[Zenden]

{opgeslagen}

 

Voorbeeld 2

Je belt 0900-NUMMERBACKUP

[toets uw tiencijferige telefoonnummer in]

[toets het nummer dat u wilt opslaan in]

[toets een 2 als u nog meer nummers wilt opslaan]

[toets een 3 als u nummerbackup.nl wilt verlaten]

{einde/box sluiten}

 

Je zou toch een applicatie kunnen ontwerpen die niet aan de core komt maar wel gegevens kan opslaan en versturen?

 

 

Dat was het weer,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

laat ik me ook in de discussie melden.

Ik heb gisteren een uitermate interessant gesprek met zrski gehad over dit onderwerp, en het lijkt me heel leuk om eraan deel te nemen.

 

Dan over het onderwerp zelf:

Vanuit Platform4Business zullen we de applicatie gaan hosten, en een bijdrage leveren aan de functionele achterkant en de sms gateway.

Ik heb gisteren ook contact gehad met Nokia om het aan te kaarten bij een ex-collega die daar werkt. Die gaat intern op zoek naar de juiste mensen om te kijken of zij mee willen werken.

 

Hopelijk weten we daar volgende week meer van.

 

Verder zullen we ons ook storten in de commerciële gedachten rondom dit onderwerp.

Is er door één van de deelnemers aan de discussie al eens een spreadsheet gemaakt met een inschatting van kosten en opbrengsten? Als niet dan zal ik een voorzet maken.

 

tot de volgende keer!

 

Henk Jelt Hoving - Platform4Business

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Ik was van plan om dit dinsdag te beginnen. Ik heb wel wat spreadsheets die we als basis zouden kunnen gebruiken. Als je al een voorzet wilt geven zou dat mooi zijn. Ik ben van nu tot maandag avond even erg druk bezet.

 

Je kan je spreadsheat via de bijlage functie aan een nieuw bericht hangen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moeten we ergens een plek creeeren waar we documenten kunnen sharen.

Zoals jullie weten hebben we tbv nummerbackup de domeinnaam geregistreerd, en zullen we over een aantal dagen hiervoor een eerste versie van een site opzetten op ons platform.

 

Wellicht interessant om daarachter een soort van doc library te hangen voor diegenen die meedoen?

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Wat een leuk projekt. Alweer een initiatief dat zijn oorsprong vind in dreamstart. Ons projekt van de virtuele winkelstraat is ook op deze manier gestart.

 

Als je iets zoekt om gezamelijk documenten te delen, probeer www.viadesk.com, wij hebben er in de opstartfase goed gebruik van kunnen maken.

 

Veel succes

KimX

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.