Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
blue-tik
blue-tik
Goedemiddag,
Ik heb een holding BV met daaronder een werk BV, deze vormen samen een fiscale eenheid voor de BTW.
Voorheen was dit een eenmanszaak.
Beide BV's hebben een eigen administratie en er bestaat ook een Rekening Courant tussen beide BV's.
Nu is de situatie als volgt (fictieve cijfers gebruikt):
Werk BV moet aan BTW betalen: €1000
Holding BV krijg BTW terug: €100
Nu mag ik deze 2 met elkaar verrekenen (omdat het een fiscale eenheid is), dus in totaal is er €900 overgemaakt naar de Belastingdienst door de Holding BV.
Ik kom er echter niet uit hoe ik dit in beide administraties moet verwerken.
Op de balans van Werk BV staat die €1000 BTW die moest worden voldaan.
Op de balans van Holding BV staat die €100 die we nog krijgen van de BD.
Maar in totaal is er dus €900 overgemaakt naar de BD.
Wie helpt mij verder op weg met het doen van de juiste boekingen? Alvast hartelijk dank!
aangepast door heritageLink naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag