• 0

Goedemiddag,

Naast mijn werk in loondienst onderneem ik en heb ik een vraag over mijn winst uit onderneming en de inkomstenbelasting 

Ik maak gebruik van een boekhoudprogramma waar ik alles netjes in verwerk. Nu heb ik een onverklaarbaar gat tussen mijn resultaat, het vermogen wat op mijn zakelijke rekening staat en het uitbetaalde salaris en voorschot inkomstenbelasting. 

Dit jaar komt mijn resultaat op ruim 30k en heb ik aan het eind van het jaar 11k aan mezelf uitbetaald als salaris + een voorschot inkomstenbelasting afgedragen. Omdat ik dit jaar meerdere keren extra voorraad heb ingekocht komt het erop neer dat mijn zakelijke rekening ongeveer hetzelfde vermogen kent als begin dit jaar. Ik heb dus een verschil tussen resultaat, uitgekeerd salaris en het vermogen op mijn rekening. 

Daarnaast zou ik op basis van mijn winst uit onderneming ongeveer 12k inkomstenbelasting moeten betalen over dit jaar. Maar zo loop ik behoorlijk leeg op de belastingdienst. Of ik zie iets helemaal over het hoofd of er gaat ergens iets helemaal scheef. 

alvast bedankt! 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73986-inkomstenbelastingresultaat/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0
16 minuten geleden, JanJan23 zei:

Ik heb dus een verschil tussen resultaat, uitgekeerd salaris en het vermogen op mijn rekening. 

Je verklaart je eigen vraag, het verschil staat op je balans als voorraad (zeer waarschijnlijk)

het is een misvatting dat resultaat - priveopnames  gelijk moeten zijn aan je bank saldo.

je hebt immers ook nog een balans waar andere posten op staan zoals. Voorraad, nog af te dragen btw, debiteuren (nog te ontvangen omzet) en crediteuren (nog niet betaalde kosten)

• 0

Bedankt voor je antwoord. Het verschil staat niet op mijn balans als voorraad. Ik heb nog wel wat te ontvangen omzet staan maar dat verklaart dit verschil nog niet. Ik ga sowieso even een accountant vragen hiernaar te kijken want zonder volledig beeld van de boekhouding is het wellicht ook moeilijk antwoord geven. 

• 0
16 uur geleden, JanJan23 zei:

Ik ga sowieso even een accountant vragen hiernaar te kijken want zonder volledig beeld van de boekhouding is het wellicht ook moeilijk antwoord geven. 

Er lopen hier enkele onduidelijke begrippen en conclusies door elkaar heen, waardoor het inderdaad moeilijk wordt om een zinnig antwoord te geven.

Om je de onnodige kosten voor een accountant te besparen … een goede boekhouder kan de klus ook klaren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar