Sinds 1 juli staat er op mijn maand tarifferings nota van ABN AMRO een post klant onderzoek welke belast is met 21% BTW. Het BTW bedrag staat ook gespecificeerd op de Nota.
Deze nota voldoet echter niet aan de factuureisen voor een BTW factuur, tenminste het KVK en BTW nummer ontbreken.
Voorheen boekte ik deze kosten met deze nota als onderbouwing, het waren uitsluitend diensten vrijgesteld van btw
Zie ook dit topic, waarin ook bevestigd werd dat dit een gangbare manier is.
Op de vraag aan ABN AMRO of er een btw factuur te downloaden is heb ik nog geen antwoord weten te krijgen. Maar ik krijg niet de indruk dat dit een makkelijke opgave gaat worden.
Iemand van jullie hier ook al tegen aangelopen, misschien bij een andere bank.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Paul van Minderhout
Paul van Minderhout
Sinds 1 juli staat er op mijn maand tarifferings nota van ABN AMRO een post klant onderzoek welke belast is met 21% BTW. Het BTW bedrag staat ook gespecificeerd op de Nota.
Deze nota voldoet echter niet aan de factuureisen voor een BTW factuur, tenminste het KVK en BTW nummer ontbreken.
Voorheen boekte ik deze kosten met deze nota als onderbouwing, het waren uitsluitend diensten vrijgesteld van btw
Zie ook dit topic, waarin ook bevestigd werd dat dit een gangbare manier is.
Op de vraag aan ABN AMRO of er een btw factuur te downloaden is heb ik nog geen antwoord weten te krijgen. Maar ik krijg niet de indruk dat dit een makkelijke opgave gaat worden.
Iemand van jullie hier ook al tegen aangelopen, misschien bij een andere bank.
En hoe zijn jullie ermee om gegaan.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73992-btw-op-bank-diensten-maar-geen-nota-die-voldoet-aan-factuureisen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag