• 0

Geen nieuw BTW-identificatienummer gekregen

Goedemorgen,

 

Ik heb een paar weken een oude eenmanszaak van mij uitgeschreven. Hier heb ik ook van de KVK en de belastingdienst een bevestiging van gekregen. Een week later ben ik mijn nieuwe eenmanszaak gestart. Ik heb echter alleen een brief van de belastingdienst ontvangen, waarin staat dat ik een nieuwe activiteit heb doorgegeven en dat ik al bekend ben als ondernemer. Ik heb dus geen nieuw BTW-identificatienummer gekregen, welke ik nu wel nodig heb. Als ik mijn eerdere nummer check kom ik nog bij mijn oude eenmanszaak uit.

 

Iemand die mij hiermee zou kunnen helpen? Bij voorbaat dank!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
8 minuten geleden, Mauricevdv zei:

Ik heb een paar weken een oude eenmanszaak van mij uitgeschreven. Hier heb ik ook van de KVK en de belastingdienst een bevestiging van gekregen. Een week later ben ik mijn nieuwe eenmanszaak gestart.

Wat is een paar weken geleden (exacte datum) en "een week later" ?

 

Quote

Je krijgt je btw-id en omzetbelastingnummer binnen 2 weken na de startdatum van je bedrijf van de Belastingdienst. Ontvang je binnen 2 weken geen reactie van de Belastingdienst? Bel dan met de BelastingTelefoon (0800 05 43).

https://www.kvk.nl/vragen/?questionId=413586

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Mauricevdv zei:

Ik heb echter alleen een brief van de belastingdienst ontvangen, waarin staat dat ik een nieuwe activiteit heb doorgegeven en dat ik al bekend ben als ondernemer. Ik heb dus geen nieuw BTW-identificatienummer gekregen, welke ik nu wel nodig heb. Als ik mijn eerdere nummer check kom ik nog bij mijn oude eenmanszaak uit.

Probleem dus opgelost ... gebruik je oude BTW-identificatienummer.

 

Eén week tussen uitschrijven en inschrijven is een reden voor de Belastingdienst om de oude situatie te handhaven.

Als je een nieuwe bedrijfsnaam wilt gaan gebruiken, activiteiten wilt verwijderen of toevoegen, dan kan je bij de KvK een verzoek tot wijziging indienen.

 

1 uur geleden, Roel J zei:

Er worden bij eenmanszaken geen hele nieuwe nummers uitgegeven maar volgnummers voor nieuwe activiteiten. Dat geldt voor zover ik weet zowel voor omzetbelastingnummer(=bsn+Bxx) als het btw identificatienummer.

Doorgaans moeten er een paar (3) maanden zijn verstreken tussen opheffen en inschrijven om een nieuw omzetbelastingnummer en een nieuw btw-identificatienummer toegewezen te krijgen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.