Jump to content

Elfjul

Senior
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Gender
    Male

Company info

  • Branch
    ICT/ telecom
  1. Ja de service fee zijn kosten. En zijn aftrekbaar.
  2. Een boekhouder doet meer dan alleen maar je cijfertjes beoordelen. Hij kan ook advies geven om kosten te besparen. * Waardoor je winst ook kan stijgen. Er zijn ook zat boekhouders die nog andere dingen doen. Bijvoorbeeld: helpen bij subsidie aanvragen, helpen bij onderhandeling over betaalafspraken, meer uit je boekhoudpakket halen. Er is altijd winst te halen bij een goede boekhouder. Tenzij je niks verkoopt, en alleen kosten hebt.
  3. https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/nieuws/mededeling-inzake-trustbuddy-ab.aspx Een uitlegje van Geldvoorelkaar. Ook interessant om te lezen.
  4. ja. Alle kosten m.b.t. gehuurde bedrijfspanden is aftrekbaar. Dus ook de BTW kosten
  5. Even een hersenspinsel. Is het muntje niet een soort tegoedbon? En een tegoedbon bevat geen BTW, toch?
  6. Ligt aan de totale kosten van de verbouwing. € 450/500+ In de 0-rubriek als investering. Verbouwing pand. € 450 en/of minder in de 4-rubriek als kosten. onderhoudskosten Totale kosten van de verbouwing zijn ruim. Denk aan een bouwcontainer voor het sloopafval. ingehuurde aannemer. Materialen. Huur Dixi of aanhanger om de materialen te halen.
  7. Je moet kantoorhoudend zijn in België. Dit is op te lossen door een multibureau in te schakelen. Je huurt daar een brievenbus en voor gesprekken kan je kantoorruimte huren voor een dagdeel. post kan doorgestuurd worden naar je Nederlandse kantoor.
  8. Een bijlage met de genoemde opgeslagen goederen. Wellicht enkele foto's van de goederen. Een waarde, en/of verzekerde waarde van de opgeslagen goederen. Een duidelijk stuk waarin staat wie aansprakelijk is voor schade. Is het bijvoorbeeld op eigen risico opgeslagen?
  9. * Altijd beleefd blijven, in e-mails en aan de telefoon. Ook al is de klant in jou ogen onterecht boos. * Altijd begrip tonen voor het probleem, en zeggen dat je het op wil lossen. Ook al weet je dat misschien niet gaat lukken. * De tijd nemen voor een klant, zelfs als je weet dat je er niks op gaat verdienen. Wellicht komt deze klant terug. * Persoonlijke e-mails sturen, dit laat zien dat je betrokkenheid toont. * Facturen duidelijk specificeren. Zodat alles in 1x duidelijk is.
  10. Verkoopkosten: Alle directe kosten die verbonden kunnen worden aan het product, die betrekking hebben op het stimuleren van de verkoop. Als daarbij hoort dat je je schoonmoeder op vakantie moet sturen, om de verkoop te versnellen dan valt dat er zelfs onder. Zolang je het kunt onderbouwen, en aantonen dat het de verkoop of productie stimuleert mag je het tot verkoopkosten rekenen.
  11. per werknemer? wat is daar de logica van volgens jou boekhouder? dit is niet gebruikelijk. Bij grote bedrijven, met meerdere filialen, willen ze het soms per filiaal of afdeling weten (per kostenplaats.) Maar ik ben nog nooit een boekhouding tegen gekomen waarin er per werknemer aparte grootboekrekening is aangemaakt. Bedoeld uw boekhouder misschien per werknemer een kostenplaats?
  12. Over de huur, en de verlenging daarvan. Vele verhuurders zijn blij dat je hun pand nog langer wil gebruiken. De vastgoedsector is nog niet uit hun dal. Of de prijs omhoog of omlaag gaat is aan jezelf. Hoe onderhandel je, en welke argumenten gebruik je. Knap je het pand bijvoorbeeld met eigen middelen op? Kan je de verhuurder een garantie geven dat je het bijvoorbeeld 5 jaar volhoud. En welke tegenprestatie staat er tegenover wanneer je vroegtijdig het huurcontract wilt beëindigen. Doorbetaling van het volledige huurtermijn? Met € 680 huur heb je weinig onderhandelingsruimte. maar elke euro telt. Als je € 600 ervan kan maken heb je elke maand 'gratis' internet. Je kan ook andere dingen bespreken wat er in de huurprijs + servicekosten komt te zitten. Denk aan; 1x per maand de glazenwasser laten komen op kosten van verhuurder tot een advertentie bij opening. Probeer er wat leuks uit te slepen. Ik werk voor verschillende bedrijven/ondernemers en kom de gekste afspraken tegen.
  13. Voor 1 tot 5 euro gaat lastig worden. Enige optie in mijn ogen is briefpost of ophalen. Voor de 15-20euro pakketten zou je eens contact op kunnen nemen met GLS.(Of ander bedrijf in deze soort.) Hun rekenen een ophaaltarief + verzendkosten. Hoe meer pakketten je in 1x laat ophalen hoe goedkoper je totale zending is.
  14. Je domeinnamen die je inkoopt en doorverkoopt vallen in mijn ogen onder inkoop/voorraad. de server die je huurt, kan je zowel onder 'huur machines' als onder 'abonnementen en contracten' verwerken in je boekhouding. zolang je dit maar eenduidig doet. Voor een duidelijker overzicht zou je ook een aparte grootboekrekening hiervoor kunnen aanmaken. 'Huur server'
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept