een hele week ben ik al op zoek naar de juiste informatie en praktijkvoorbeelden maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Aangezien ik regelmatig op dit forum uit kom dacht ik de vraag ook maar eens te stellen.
Ik speel al heel wat jaar in een band en sinds een paar maanden heb ik met onze manager en 1 ander bandlid besloten om het wat proffesioneler aan te pakken en de band uit het hobbycircuit te trekken. Dit resulteerde in een nieuwe samenstelling waarmee we nu welgeteld 1 schamel videoclipachtig hebben gemaakt. Dit schijnt zo goed te bevallen dat er gelijk een aantal boekingen op de mat vallen met bedragen die meteen de KVR ontstijgen.
Na een week zoeken en discussiëren komen we overeen dat we de band in een stichting zouden kunnen of zelfs moeten onderbrengen.
We zijn ons bewust dat we de opdrachtgevers een factuur moeten gaan sturen mét BTW. Echter geeft dit ons ook de mogelijkheid om de komende periode (2 jaar) wat apparatuur aan te schaffen zonder BTW. We hebben het dan over uitgaven van circa €20.000.
Omdat we het wel netjes willen doen willen de vooraf ook duidelijk op de hoogte zijn van de juiste wetten en regels omtrent het uitbetalen van eenieder die werkzaamheden verricht binnen de stichting.
Nu is het zo dat ieder (band)lid een vrijwillige bijdrage doet waarvan we gezamelijk het een en ander aan gezamenlijke kosten betalen. De aangeschafte spullen worden straks in de stichting ondergebracht. Voorlopig willen we dat ook in de stichting blijven hanteren, ik denk dat het dan giften aan de stichting worden.
nu mijn eigenlijke vraag; hoe ga ik volgend jaar als alle kosten gemaakt zijn de bandleden betalen? De verwachting is dat er per bandlid zo’n €1500 per jaar overblijft en we dit middels de vrijwilligersregeling zouden kunnen betalen. Maar aangezien ik zelf in het bestuur zal zitten zou ik mijzelf weer niet mogen betalen.
Even heel concreet: hoe zorg ik ervoor dat ik tegen zo laag mogelijk kosten iedereen evenredig betaal voor zijn bijdrage? Ook wanneer dit bijvoorbeeld €3000 pp per jaar zou zijn?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JW1999
JW1999
Goedendag,
een hele week ben ik al op zoek naar de juiste informatie en praktijkvoorbeelden maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Aangezien ik regelmatig op dit forum uit kom dacht ik de vraag ook maar eens te stellen.
Ik speel al heel wat jaar in een band en sinds een paar maanden heb ik met onze manager en 1 ander bandlid besloten om het wat proffesioneler aan te pakken en de band uit het hobbycircuit te trekken. Dit resulteerde in een nieuwe samenstelling waarmee we nu welgeteld 1 schamel videoclipachtig hebben gemaakt. Dit schijnt zo goed te bevallen dat er gelijk een aantal boekingen op de mat vallen met bedragen die meteen de KVR ontstijgen.
Na een week zoeken en discussiëren komen we overeen dat we de band in een stichting zouden kunnen of zelfs moeten onderbrengen.
We zijn ons bewust dat we de opdrachtgevers een factuur moeten gaan sturen mét BTW. Echter geeft dit ons ook de mogelijkheid om de komende periode (2 jaar) wat apparatuur aan te schaffen zonder BTW. We hebben het dan over uitgaven van circa €20.000.
Omdat we het wel netjes willen doen willen de vooraf ook duidelijk op de hoogte zijn van de juiste wetten en regels omtrent het uitbetalen van eenieder die werkzaamheden verricht binnen de stichting.
Nu is het zo dat ieder (band)lid een vrijwillige bijdrage doet waarvan we gezamelijk het een en ander aan gezamenlijke kosten betalen. De aangeschafte spullen worden straks in de stichting ondergebracht. Voorlopig willen we dat ook in de stichting blijven hanteren, ik denk dat het dan giften aan de stichting worden.
nu mijn eigenlijke vraag; hoe ga ik volgend jaar als alle kosten gemaakt zijn de bandleden betalen? De verwachting is dat er per bandlid zo’n €1500 per jaar overblijft en we dit middels de vrijwilligersregeling zouden kunnen betalen. Maar aangezien ik zelf in het bestuur zal zitten zou ik mijzelf weer niet mogen betalen.
Even heel concreet: hoe zorg ik ervoor dat ik tegen zo laag mogelijk kosten iedereen evenredig betaal voor zijn bijdrage? Ook wanneer dit bijvoorbeeld €3000 pp per jaar zou zijn?
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74312-uitbetalen-muzikanten-in-stichting-vrijwilligersregeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag