Ik heb in het verleden mijn bedrijfsnaam een keer veranderd omdat ik iets anders ben gaan doen en die naam niet meer voldeed. Als ik in het handelsregister van de KvK zoek op mijn bedrijfsnaam dan wordt ook die vervallen handelsnaam weergegeven. Ik vind dat vervelend omdat het verwarring kan veroorzaken.
Ik dacht eens ergens gehoord te hebben dat je die vervallen handelsnaam kunt laten verwijderen door een verzoek in te dienen bij de KvK. Ik heb contact opgenomen met de KvK en daar zeggen ze dat het helaas niet verwijderd kan worden omdat deze informatie wettelijk gezien getoond moet blijven.
Is het dan echt zo dat ik niet van die vervallen handelsnaam af kan komen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lunchbox
Lunchbox
Ik heb in het verleden mijn bedrijfsnaam een keer veranderd omdat ik iets anders ben gaan doen en die naam niet meer voldeed. Als ik in het handelsregister van de KvK zoek op mijn bedrijfsnaam dan wordt ook die vervallen handelsnaam weergegeven. Ik vind dat vervelend omdat het verwarring kan veroorzaken.
Ik dacht eens ergens gehoord te hebben dat je die vervallen handelsnaam kunt laten verwijderen door een verzoek in te dienen bij de KvK. Ik heb contact opgenomen met de KvK en daar zeggen ze dat het helaas niet verwijderd kan worden omdat deze informatie wettelijk gezien getoond moet blijven.
Is het dan echt zo dat ik niet van die vervallen handelsnaam af kan komen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74588-vervallen-handelsnaam-in-kvk-handelsregister-kan-verwarring-veroorzaken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag