Hopelijk kunnen jullie tips geven omtrent het volgende:
Wij hebben twee jaar geleden tegen een fiks bedrag een bedrijf oen één medewerker overgenomen. De medewerker in kwestie heeft onlangs ontslag genomen. Ze heeft een riant salaris aangeboden gekregen en de nieuwe werkgever heeft gegokt dat met haar ook klanten zouden meekomen.
De klanten zijn dan wel van ons, maar tegen alle klanten die haar nu benaderen zegt zij nu 'ik wil jullie wel overnemen, maar dat mag niet van mijn oud-werkgever door het relatiebeding. Mail mijn oud-werkgever maar." Vervolgens bellen de klanten ons boos op. Zij is niet voornemens om een afkoopsom te betalen voor het overnemen van een klant, maar hitst de klanten wel tegen ons op. Al valt dat lastig te bewijzen, maar in de uitwerkperiode heeft een collega haar meerdere malen tegen klanten horen zeggen dat zij het ook vervelend vindt, maar dat wij haar vasthouden aan het relatiebeding. Dit heeft destijds geleid tot een stevig gesprek. Nu de medewerker weg is, zijn haar praktijken lastig te bewijzen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anne1975
Anne1975
Goedemiddag,
Hopelijk kunnen jullie tips geven omtrent het volgende:
Wij hebben twee jaar geleden tegen een fiks bedrag een bedrijf oen één medewerker overgenomen. De medewerker in kwestie heeft onlangs ontslag genomen. Ze heeft een riant salaris aangeboden gekregen en de nieuwe werkgever heeft gegokt dat met haar ook klanten zouden meekomen.
De klanten zijn dan wel van ons, maar tegen alle klanten die haar nu benaderen zegt zij nu 'ik wil jullie wel overnemen, maar dat mag niet van mijn oud-werkgever door het relatiebeding. Mail mijn oud-werkgever maar." Vervolgens bellen de klanten ons boos op. Zij is niet voornemens om een afkoopsom te betalen voor het overnemen van een klant, maar hitst de klanten wel tegen ons op. Al valt dat lastig te bewijzen, maar in de uitwerkperiode heeft een collega haar meerdere malen tegen klanten horen zeggen dat zij het ook vervelend vindt, maar dat wij haar vasthouden aan het relatiebeding. Dit heeft destijds geleid tot een stevig gesprek. Nu de medewerker weg is, zijn haar praktijken lastig te bewijzen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74694-relatie-concurrentiebeding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag