• 0

zakelijk auto en rittenregistratie tankpas

Hallo,

 

Gelukkig gaan de zaken goed en nu komen we op het punt dat we de luxe hebben om een 2de auto aan te schaffen.

Onze privé auto wordt nu steeds gebruikt voor de zaak (woon werk verkeer) maar hierdoor zijn we privé gebonden als de auto niet aanwezig is.

 

we zitten nu te denken om een zakelijk een auto te kopen, een youngtimer grijskenteken en die alleen zakelijk te gebruiken.

het alleen zakelijk gebruik wil ik gaan bewijzen doordat de youngtimer een diesel wordt en een eigen tankpas krijgt.

 

privé rijden we benzine.

 

is dit genoeg bewijs voor de belastingdienst of moet ik ook een rittenregistratie bij gaan houden?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
38 minuten geleden, Mylevel zei:

het alleen zakelijk gebruik wil ik gaan bewijzen doordat de youngtimer een diesel wordt en een eigen tankpas krijgt.

 

Gewetensvraag.

 

Vind je dit zelf een 'keihard' bewijs: 

"Ik rijd niet privé in de youngtimer want ik rijd alleen privé op benzine en de youngtimer rijdt op diesel".

 

Ik ben geen jurist maar als leek kan ik daar ook wel gehakt van maken...

 

Overigens zal de bijtelling voor een youngtimer niets bijzonders zijn, dus waarom dit 'lul-verhaal'.

 

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
44 minuten geleden, Mylevel zei:

het alleen zakelijk gebruik wil ik gaan bewijzen doordat de youngtimer een diesel wordt en een eigen tankpas krijgt.

Dat is op geen enkele manier een bewijs  dat je niet meer dan 500 kilometer privé rijdt in een auto van de zaak. Ook op diesel kun je namelijk op vakantie gaan met een auto. 

 

44 minuten geleden, Mylevel zei:

is dit genoeg bewijs voor de belastingdienst of moet ik ook een rittenregistratie bij gaan houden?

Je mag het ook anders aantonen dan met een rittenregistratie.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

 

Gewetensvraag.

 

Vind je dit zelf een 'keihard' bewijs: 

"Ik rijd niet privé in de youngtimer want ik rijd alleen privé op benzine en de youngtimer rijdt op diesel".

 

Ik ben geen jurist maar als leek kan ik daar ook wel gehakt van maken...

 

Overigens zal de bijtelling voor een youngtimer niets bijzonders zijn, dus waarom dit 'lul-verhaal'.

 

 

 

Ik stel heel normaal een vraag en jij doet dit af als lulverhaal erg jammer.

ik weet van mijzelf dat als ik zeg dat ik de auto alleen zakelijk gebruik, dat dat ook zo is

van mijn kant vind ik het al jammer dat ik eventueel moet bewijzen.

 

maar ook daar zal jij je oordeel op hebben.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Dat is op geen enkele manier een bewijs  dat je niet meer dan 500 kilometer privé rijdt in een auto van de zaak. Ook op diesel kun je namelijk op vakantie gaan met een auto. 

 

Je mag het ook anders aantonen dan met een rittenregistratie.

bedankt voor je reactie.

ik leg de vraag wel ergens anders neer dat op dit forum

vind de voorgaande reactie erg bizar

Link naar reactie
  • 0
32 minuten geleden, Mylevel zei:

ik weet van mijzelf dat als ik zeg dat ik de auto alleen zakelijk gebruik, dat dat ook zo is

Drogredenering.

 

33 minuten geleden, Mylevel zei:

van mijn kant vind ik het al jammer dat ik eventueel moet bewijzen.

Vergeet het “eventueel” maar …

… het wordt dus een sluitende rittenadministratie.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/privegebruik_auto/rittenregistratie

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Misschien goed om te beseffen dat je het op een forum hebt tegen allemaal personen die totaal niet gelieerd zijn aan officiele instanties waar jij mee te maken zult hebben. Van "ons" hoef je niets te bewijzen, ook niet eventueel. Van "ons" mag je wel 6 auto's op de zaak zetten en allemaal geen bijtelling betalen. Probeer het dus niet persoonlijk te nemen als iemand de regels uitlegt. Shoptillyoudrop zegt niet dat hij je niet gelooft, hij zegt alleen met andere bewoording dat de belastingdienst je niet gelooft zonder rittenadministratie. 

 

Wat mij opvalt in je verhaal: waarom wil je een youngtimer? Een youngtimer neem je omdat je dan bijtelling betaald over de dagwaarde i.p.v. de nieuwwaarde. Aangezien jij de auto strikt zakelijk wilt gebruiken (hopelijk met rittenadministratie, maar nogmaals: niemand verplicht je hier iets) betaal je helemaal geen bijtelling. En als dat zo is kun je beter een auto kopen die 1-2 jaar moderner is, want die zullen goedkoper zijn dan auto's die wel als youngtimer geclassificeerd worden. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.