• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

In laatstgenoemde zaak (Proximedia versus Patisserie Kapinga) stelt de rechter bovendien.

 

Ten overvloede wordt nog het volgende overwogen. Indien al geen sprake is geweest van oneigenlijke dwaling, is de wil van Kapinga tot het sluiten van deze overeenkomst gebrekkig tot stand gekomen. BeUp had moeten begrijpen, dat een druk bezette middenstander, die steeds het verkoopgesprek moet onderbreken en die van websites e.d. geen verstand heeft, is bewogen tot het sluiten van deze overeenkomst door de druk van de door BeUp gecreëerde omstandigheden. Twee medewerkers van BeUp hebben twee uur op de met digitale zaken onervaren Kapinga ingepraat en zij hebben een voor Kapinga als digitale leek weinig inzichtelijk contract ter tekening voorgelegd met de mededeling dat later tekenen duurder zou zijn. BeUp had moeten begrijpen, dat Kapinga geen juist beeld had van zijn rechten en plichten. De medewerkers van BeUp hadden de informatie bij Kapinga moeten achterlaten en hem enige bedenktijd moeten gunnen. Nu zij voor deze agressieve verkoopmethode hebben gekozen, hebben zij misbruik gemaakt van de hiervoor genoemde omstandigheden. Kapinga heeft de overeenkomst met succes vernietigd...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kliks zijn bezoeken en geen unieke bezoekers. Van belang is echter hoe Proximedia daarmee omgaat en in hoeverre de 'visitor counter' dient om de prestatie uit de overeenkomst te meten. Wanneer er dus kliks verkocht worden en elk bezoek niet één maar twee, drie of vier kliks veroorzaakt, kan de 'huurder' van zo'n site weleens een verkeerd beeld van het aantal bezoekers krijgen.

 

Kijkend naar de bron van de eerste pagina (schoonmaakbedrijf), lijkt het erop dat deze frame er is om de "visitor counter" van proximedia te laten draaien.

 

Het gaat dus niet om de definitie van Google maar om de manier waarop dit soort kliks verkocht worden. Kan iemand een afbeelding maken van die 'visitor counter'?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kliks zijn bezoeken en geen unieke bezoekers.

 

Nee, clicks zijn clicks op advertenties van Google, gemeten door Google.

 

Bezoeken zijn bij sommige oudere sites gebaseerd op het tellen door Proximedia via black.htm, waarbij bezoeken meerdere keren geteld kunnen worden doordat Proximedia daar zwaar verouderde technieken verkeerd gebruikt.

 

Bij nieuwere sites gebruiken ze Google Analytics.

Link naar reactie
  • 0

Okay, dat er geen misverstanden ontstaan.

 

Bezoeken zijn bij sommige oudere sites gebaseerd op het tellen door Proximedia via black.htm, waarbij bezoeken meerdere keren geteld kunnen worden doordat Proximedia daar zwaar verouderde technieken verkeerd gebruikt. Bij nieuwere sites gebruiken ze Google Analytics.

 

Dus de clicks die verkocht worden zijn clicks via Google Adwords. En bij de sites op de black-list maakt een deel gebruik van een frame-technologie waardoor bezoekers meer dan eens meetellen. Dat laatste gebeurt bij de oudere sites (die nog volop in gebruik zijn).

 

Hebben nieuwere sites ook black-pages?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb er weinig verstand van maar volgens mij worden de Adword clicks die Proximedia belooft door Google zelf geregistreerd. Op basis daarvan moet je (Proximedia in dit geval) namelijk afrekenen bij Google. De black pagina (of een andere teller) registreert alle clicks, ook de clicks die door de content worden gegenereerd.

De hele discussie hierover lijkt me nogal zinloos.

 

Voor de meeste mensen zijn de clicks niet het probleem maar de manier waarop de zeer langdurige overeenkomst tot stand komt en het onvermogen of de kosten om er vanaf te komen.

Link naar reactie
  • 0

quote offline met kenmerk 486777

 

 

Blijkbaar wordt er weinig geklaagd over de dienstverlening zelf of is daar geen reden toe. Google stelt strenge eisen aan de dienstverlening dus daar gaat het volgens mij niet vaak mis.

 

Google stelt overigens ook eisen aan de manier van acquisitie en klantbehandeling.

 

Slechte service:

Maakt de externe partij gebruik van verkoop- of marketingpraktijken als phishing en ongewenste telefonische werving?

Levert de externe partij niet de service die u beide bent overeengekomen?

bron klachten formulier Google

 

De vele rechtszaken en de berichtgeving in de media zouden Google toch ook opgevallen moeten zijn. Wellicht zouden ze druk kunnen uitoefenen op Proximedia / Beup om de voorwaarden klantvriendelijker te maken en de klachtafhandeling niet telkens te laten escaleren richting de rechtbank.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

quote offline met kenmerk 486777

 

Aanvullend op Hans, Google stelt de volgende criteria voor het behalen van de Google partner status [ bron ]:

 

Vereisten en standaarden voor het behalen van de Google Partner Status kunnen, zonder limitatie, het volgende omvatten voor u of Uw Bedrijf:

i. Een bedrijfsprofiel invullen;

ii. Een minimale trainingscursus volgen over een relevant onderwerp;

iii. Een minimum aantal werknemers in dienst hebben die voor bepaalde tests zijn geslaagd;

iv. Een AdWords Multi-Client Center-account (“MCC-account”) koppelen aan uw profiel;

v. Een minimum niveau van beheerde uitgaven bereiken in de accounts van uw MCC-account;

vi. Uw klanten tevreden houden en de praktische tips van Google naleven voor het beheer van adverteerdersaccounts; en

vii. Het programmabeleid voortdurend blijven naleven.

 

Die criteria zijn waterdun en het lijkt mij dat de status vooral met het genereren van omzet van Google te maken heeft. Op zich niets mis mee, maar als de Google Partner Status ervaren wordt als een soort kwaliteitsnorm gaat er iets grondig fout. Ik vermoed dat BeUP behoorlijk wat omzet voor Google binnensleept dus dat er niet veel goesting is om deze partner alleen op punt VI af te rekenen.

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals, ik zie niet heel veel redenen om wanprestatie te claimen. De dienstverlening op zich zou relatief duur kunnen zijn ten opzichte van zelf doen maar de contracten zijn vrij expliciet m.b.t. de te verwachten clicks.

 

Heb een tijdje terug even gekeken in een van de vonnissen wat een gemiddelde click kost als je alle kosten deelt door het aantal beloofde clicks en kwam net boven 1 euro uit. Dat is fors maar als de conversie hoog is en het gaat om producten met een goede marge zou het ook zomaar een koopje kunnen zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Weer een slachtoffer van BeUP.nl / Proximedia.

 

Al sinds november 2012. Is dus een oude klacht die opnieuw geactiveerd wordt.

 

Klopt ik heb op 9 november contract ondertekend en volgende week woensdag rechtszaak.

Zaak is dus nog niet opgelost zoals BeUp schrijft.

Ze hebben mij een aanbieding gedaan......ja minder betalen per maand omdat opzeggen niet kon (wat wel had gekund) en dan kiest een ieder eieren voor zijn geld.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.