Ik bericht namens een kleine stomerij. Stomerij neemt naast kleding ook vloerkleden aan ter reiniging. Deze kleden worden al jaar en dag uitbesteed aan Deep Dye in Enschede. Deep Dye pikt ze op woensdag op, de week erop komen kleden gereinigd weer terug. Tot een week of 6 terug. Op woensdag 22 maart is er een kleed opgehaald door Deep Dye en dit kleed is nooit meer teruggekomen. Bij navraag blijkt Deep Dye de kleden uitbesteed te hebben aan ATAR Tapijtwasserij in Lier, België. Deep Dye is in conflict geraakt met ATAR over openstaande facturen/ reclames en komen niet tot elkaar. ATAR oefent retentierecht uit en levert kleden pas nadat Deep Dye zijn verplichtingen (al dan niet betwistbaar) nakomt.
Intussen heeft de stomerij een eindklant die z'n kleed terug wil of een schadevergoeding. Tot nu toe stelt deze klant zich uiterst redelijk op, maar daar komt nu langzamerhand een einde aan.
Wie zit hier nu fout? Mij lijkt Deep Dye fout te zitten en sleept hier zeer onprofessioneel zijn klanten in mee. Of oefent ATAR onterecht retentie uit? ATAR weet immers dat deze kleden niet van zijn klant (Deep Dye) zijn maar van derden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Islander
Islander
Beste mensen,
Ik bericht namens een kleine stomerij. Stomerij neemt naast kleding ook vloerkleden aan ter reiniging. Deze kleden worden al jaar en dag uitbesteed aan Deep Dye in Enschede. Deep Dye pikt ze op woensdag op, de week erop komen kleden gereinigd weer terug. Tot een week of 6 terug. Op woensdag 22 maart is er een kleed opgehaald door Deep Dye en dit kleed is nooit meer teruggekomen. Bij navraag blijkt Deep Dye de kleden uitbesteed te hebben aan ATAR Tapijtwasserij in Lier, België. Deep Dye is in conflict geraakt met ATAR over openstaande facturen/ reclames en komen niet tot elkaar. ATAR oefent retentierecht uit en levert kleden pas nadat Deep Dye zijn verplichtingen (al dan niet betwistbaar) nakomt.
Intussen heeft de stomerij een eindklant die z'n kleed terug wil of een schadevergoeding. Tot nu toe stelt deze klant zich uiterst redelijk op, maar daar komt nu langzamerhand een einde aan.
Wie zit hier nu fout? Mij lijkt Deep Dye fout te zitten en sleept hier zeer onprofessioneel zijn klanten in mee. Of oefent ATAR onterecht retentie uit? ATAR weet immers dat deze kleden niet van zijn klant (Deep Dye) zijn maar van derden.
Dank u.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74983-deep-dye-tapijtwasserij-brengt-kleed-niet-meer-terug/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag