• 0

Kantoor huur

Hallo

 

ik huur voor mijn bedrijf (zzp) een kantoorruimte in een bedrijfsverzamelgebouw.
 

Nu maakt mijn vrouw, ook ZZP’er, ook af en toe per week gebruik van mijn kantoor (als ik er niet ben). Ben ik verplicht hiervoor een bepaalde hoeveelheid bij mijzelf te corrigeren als privé gebruik of als alternatief hiervoor haar voor een bepaald bedrag een factuur te sturen?

 

Dank alvast voor de antwoorden. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

De verhuurder weet dat mijn vrouw er ook gebruik van maakt. En vind dat ook geen probleem. Dus in dat opzicht is er geen probleem qua onderverhuur. 

Maar ik wil wel graag weten of ik iets verplicht ben qua privé gebruik of facturen of dat het mijn eigen keuze is. 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
17 minuten geleden, Reemsons zei:

Wellicht iemand die mij hierin nog wat kan adviseren?

Je hebt toch advies gehad? Als jouw vrouw in jouw zakelijke rijdt, op jouw zakelijke laptop Netflix kijkt of je zakelijke mobiel gebruikt om te bellen, ga je toch ook geen fiscale correcties doorvoeren?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dank voor jullie reacties.

 

Ik had vorig boekjaar 2022 (ik huur nog niet zo lang) al wel een factuur gedaan maar ik zag toch te denken of het dus wel nodig was aangezien het om mijn vrouw ging. Maar ik zal de factuur

 dan gewoon crediteren aangezien het dus aan je partner niet nodig is. Ik had het gedaan om het allemaal netjes te houden maar blijkbaar is dat dus niet nodig als het om je partner gaat en zij er ook gebruik van maakt.

 

Dit is dan neem ik aan de meest geëigende weg?

aangepast door Reemsons
Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Reemsons zei:

1. Ik had vorig boekjaar 2022 (ik huur nog niet zo lang) al wel een factuur gedaan maar ik zag toch te denken of het dus wel nodig was aangezien het om mijn vrouw ging.

2. Maar ik zal de factuur dan gewoon crediteren aangezien het dus aan je partner niet nodig is.

3. Ik had het gedaan om het allemaal netjes te houden maar blijkbaar is dat dus niet nodig als het om je partner gaat en zij er ook gebruik van maakt.

Drie zinnen met dezelfde informatie.

Het maakt niet uit of het je vrouw is of de buurvrouw ... jij bepaalt zelf of je een vergoeding vraagt voor het gebruik van je kantoorruimte.

 

Geen verplichting ... maar het mag wel als je dat zo graag wilt.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dankjewel Nedzhibe voor je heldere antwoord. Fijn dat ik een eigen keuze heb. Mij ging het er vooral om dat ik niet achteraf gedoe kan krijgen met de fiscus over het feit dat ik voor het deel dat mijn vrouw benut eigenlijk een correctie voor prive gebruik had moeten maken (of zoals ik het had opgelost een factuur voor gebruik van mijn ruimte, want dit komt immers net zo in de IB terecht). 

 

Maar als ik jouw antwoord zo lees, dan mag ik daar gewoon dus zelf kiezen of ik dit aan mijn vrouw wil doorbelasten, maar het hoeft dus niet (dus ook geen correctie voor prive gebruik)

aangepast door Reemsons
Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, wimj zei:

Dus als ik een eenmans zaak heb mag ik kosten aftrekken, en de zaken die ik daarmee huur gratis aan mijn vrouw “lenen” die, omdat ze uren criterium niet haalt nooit zelf kan aftrekken als kosten?

Het urencriterium staat geheel los van het maken en aftrekken van kosten.

 

Zakelijke kosten mag je altijd aftrekken, zowel bij winst uit onderneming als ook bij inkomsten uit overig werk.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.