• 0

CopyTrack??

Ik kreeg zojuist een email van het in Duitsland gevestigde CopyTrack met de melding over een copyright schending van 5 afbeeldingen en of ik maar even 1950 euro wil ophoesten.

 

Natuurlijk heb ik gekeken of dit een phising email was. Als kleine ondernemer zet ik op jaarbasis zo'n 2500 euro om en dan is dit bedrag de doodsklap voor mijn webshop.

Mijn vraag is of er mensen bekend zijn met dit Duitse bedrijf CopyTrack en of dit zomaar legitiem is?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1
2 uur geleden, Q-rius zei:

en of dit zomaar legitiem is?


Het is legitiem als jij inderdaad aantoonbaar inbreuk hebt gemaakt op hun intellectuele eigendommen.

 

In tegenstelling tot wat wel eens gedacht wordt speelt het feit dat je weinig omzet maakt en je wellicht niet bewust inbreuk hebt gemaakt maar per ongeluk, geen rol in de legitimiteit van de claim, hooguit speelt het een rol in het bedrag van een eventuele schikking.

 

Ik ben jaren geleden zelf benaderd door Getty Images vanwege een inbreuk: bleek mijn sitebouwer 1 kleine niet rechtenvrije foto te hebben gebruikt op de homepage. Uiteindelijk geschikt voor € 600,-

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Ik heb gelukkig geen ervaring met dit topic maar wilde nog wel dit artikel van Arnoud Engelfriet toevoegen over hoe om te gaan met blafbrieven toevoegen, ik denk dat daar nog waardevolle informatie bijstaat voor wie hier (in de toekomst) mee te maken krijgt.

 

(Heel) Kort door de bocht schrijft hij dat je bij een dergelijke sommatie na moet gaan of de foto inderdaad op je site stond en wanneer je een gangbare prijs voor de foto kunt vinden, je hier 125% van kunt betalen, zonder verdere discussie om daarmee de angel voor de klagende partij er uit te halen. 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

En hoe heb je dat onderhandelen gedaan als ik vragen mag.

Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten over dat ze je na betaling lastig blijven vallen. Of ze claimen auteursrechten voor gratis aangeboden foto's.

Ben heel benieuwd naar hoe jij het geregeld hebt

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.