• 0

Het Starten van een Senioren Assistentie Bedrijf: Benodigde Vergunningen en Tips!

Beste forumleden,

Ik ben enthousiast om een bedrijf te starten dat een scala aan assistentiediensten aanbiedt voor senioren, waaronder huishoudelijke taken, boodschappen doen, samen koken, schoonmaken en het verzorgen van vervoer naar afspraken. Voordat ik me volledig stort op dit avontuur, wil ik er zeker van zijn dat ik op de juiste weg zit, zowel juridisch als praktisch. Kan iemand inzicht geven in het volgende:

 

1. Vergunningen: Zijn er speciale vergunningen of toestemmingen nodig om een senioren assistentie bedrijf te runnen? Welke juridische overwegingen moet ik in gedachten houden voordat ik mijn bedrijf start?
 

2. Aan de slag gaan: Wat zijn de essentiële stappen die ik moet nemen om dit bedrijf succesvol van de grond te krijgen? Zijn er specifieke bronnen, organisaties of ondersteuningsnetwerken die mij kunnen helpen in de beginfase?
 

Elk advies, tips of persoonlijke ervaringen met betrekking tot het starten van een senioren assistentie bedrijf zouden zeer op prijs worden gesteld.
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie waardevolle inbreng!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 2

Welkom op Higherlevel.

 

6 minuten geleden, Kristinka zei:

1. Vergunningen: Zijn er speciale vergunningen of toestemmingen nodig om een senioren assistentie bedrijf te runnen?

In het algemeen niet, maar voor specifieke diensten mogelijk wel. Voor het aanbieden van personenvervoer tegen betaling heb je bijvoorbeeld mogelijk een vergunning nodig. Wat je niet noemt is persoonlijke of medische verzorging, en dat is natuurlijk een hellend vlak; voor het je weet sta je een verbandje te wisselen of te helpen om een steunkous aan te krijgen. Maak daarom een lijstje met te verrichten diensten, en kijk per dienst wat de eisen zijn aan opleiding en vergunning.

 

Wat je niet noemt in je concept: wie gaat dat betalen? Als je een beroep wilt doen op vergoeding uit bijvoorbeeld PGB, zul je bij de verstrekker daarvan moeten navragen welke eisen er zijn. 

 

12 minuten geleden, Kristinka zei:

Welke juridische overwegingen moet ik in gedachten houden voordat ik mijn bedrijf start?

Risico en aansprakelijkheid! Als jij een senior naar de keuken begeleid en hij valt en breekt zijn heup... Of als jij een ondersteuning geeft waar je achteraf helemaal niet toe bevoegd was... Ik zou zorgen voor een goede verzekeringsadviseur om de risico's eens goed door te nemen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

HIER een Link naar onze partnerorganisatie waar je ook benodigde informatie vindt, beperk je vooral niet tot de link die ik stuurde, maar blader vooral door op die site.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Zie o.a. hoe een organisatie als Saaraanhuis dat heeft geregeld:  SAH verleent aanvullende mantelzorg, maar werkt nauw met thuiszorg samen.

 

Quote

De thuiszorg komt bij u thuis voor medische hulp. Saar aan Huis biedt gezelschap, helpt bij huishoudelijke zaken en persoonlijke verzorging. Saar aan Huis werkt overal nauw samen met lokale thuiszorgorganisaties. Uw welzijn staat centraal. Het is belangrijk dat de thuiszorg en onze ondersteuning in de vorm van aanvullende mantelzorg optimaal worden afgestemd. Lees meer over waar wij u mee kunnen helpen of vul het aanvraagformulier in. Dan nemen wij snel contact op met u.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Aanvullend op Norbert: wie is je doelgroep? Richt je je op de individuele senioren zelf of richt je je bijvoorbeeld op andere organisaties die jouw onderneming kunnen inschakelen voor aanvullende assistentiediensten? 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.