Ik overweeg om een klein bedrijf op te richten en ik heb een vraag over het minimum DGA-salaris.
Ik las de volgende informatie online:
"... het hoogste bedrag van de volgende drie bedragen:
1.- Het wettelijke minimum DGA-salaris, zijnde €51.000 in 2023
2.- 100% van het loon uit de meest vergelijkbare dienstbetrekking
3.- Het hoogste loon van de werknemers die in dienst zijn van jouw BV (of van een BV die verbonden is aan jouw BV)".
Mijn vraag gaat over punt 3.
De vraag is: hoe zit het met geld dat wordt uitgegeven aan aannemers?
Het doel van het bedrijf is het ontwikkelen en verkopen van apps voor smartphones.
Als ik de enige werknemer ben (dus de enige ontwikkelaar) en ik besteed bijvoorbeeld 20k euro uit om een deel van het werk uit te besteden aan een externe aannemer, betekent het dan dat ik mezelf ook dat bedrag moet betalen?
Ik denk dat de hamvraag is, telt het geld dat ik uitgeef aan een externe aannemer als uitgaven (d.w.z. hetzelfde als huur voor kantoorruimte of het kopen van een computer) of telt het als salaris?
In principe zou ik verwachten dat het telt als een uitgave, maar ik weet het niet. Ik neem aan dat iemand hier het zeker weet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JP_256
JP_256
Hallo allemaal.
Ik overweeg om een klein bedrijf op te richten en ik heb een vraag over het minimum DGA-salaris.
Ik las de volgende informatie online:
"... het hoogste bedrag van de volgende drie bedragen:
1.- Het wettelijke minimum DGA-salaris, zijnde €51.000 in 2023
2.- 100% van het loon uit de meest vergelijkbare dienstbetrekking
3.- Het hoogste loon van de werknemers die in dienst zijn van jouw BV (of van een BV die verbonden is aan jouw BV)".
Mijn vraag gaat over punt 3.
De vraag is: hoe zit het met geld dat wordt uitgegeven aan aannemers?
Het doel van het bedrijf is het ontwikkelen en verkopen van apps voor smartphones.
Als ik de enige werknemer ben (dus de enige ontwikkelaar) en ik besteed bijvoorbeeld 20k euro uit om een deel van het werk uit te besteden aan een externe aannemer, betekent het dan dat ik mezelf ook dat bedrag moet betalen?
Ik denk dat de hamvraag is, telt het geld dat ik uitgeef aan een externe aannemer als uitgaven (d.w.z. hetzelfde als huur voor kantoorruimte of het kopen van een computer) of telt het als salaris?
In principe zou ik verwachten dat het telt als een uitgave, maar ik weet het niet. Ik neem aan dat iemand hier het zeker weet.
Alvast bedankt.
Mvg,
JP
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75395-dga-salaris-vs-uitgaven-aannemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag