• 0

PostNL zakelijk factuur met BTW

Goedemorgen,

 

Ik ben zakelijke klant bij PostNL geworden en kreeg mijn factuur van afgelopen week.
Op de factuur stat een bedrag excl BTW van de pakketten en de BTW en het totaalbedrag.

Ik vernam altijd dat je de BTW over verstuurde pakketten niet mag terugvragen, klopt dat nog steeds?
Uiteraard dien ik het volledige bedrag incl BTW te betalen, maar vraag mij dus af of je de BTW terug krijg.
Op internet zag ik veel verschillende antwoorden, de 1 zei ja en ander nee en andere topics waren al erg oud.
Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
21 minuten geleden, 0108daniel zei:

Ik vernam altijd dat je de BTW over verstuurde pakketten niet mag terugvragen, klopt dat nog steeds?

Broodje Aap …
 

Je bent een zakelijke klant, je hebt een factuur ontvangen met vermelding van de btw … wat wil je nog meer ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je een paar regeltjes door elkaar gooit, maar het valt niet te ontcijferen welke.

 

Als er btw op de factuur staat mag je het terugvragen. Daarbij ga ik ervan uit dat al jou omzet ook met BTW belast is of dat de btw verlegd is  en je geen vrijgestelde diensten levert.

 

Je vraagt het bedrag terug dat op de factuur staat.

er zijn natuurlijk ook postdiensten die vrijgesteld zijn van BTW daarvan kun je logischerwijs ook geen BTW terugvragen.

Dus zolang al jou omzet met BTW belast is kun je ook alle btw op inkoop of kostenfacturen terug vragen.

 

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Roel J zei:

Ik denk dat je een paar regeltjes door elkaar gooit, maar het valt niet te ontcijferen welke.

 

Als er btw op de factuur staat mag je het terugvragen. Daarbij ga ik ervan uit dat al jou omzet ook met BTW belast is of dat de btw verlegd is  en je geen vrijgestelde diensten levert.

 

Je vraagt het bedrag terug dat op de factuur staat.

er zijn natuurlijk ook postdiensten die vrijgesteld zijn van BTW daarvan kun je logischerwijs ook geen BTW terugvragen.

Dus zolang al jou omzet met BTW belast is kun je ook alle btw op inkoop of kostenfacturen terug vragen.

 

Helder!
Al mijn omzet is inderdaad met BTW belast.
Dan is mij dat duidelijk, dankjewel voor de informatie.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
10 uur geleden, 0108daniel zei:

Goedemorgen,

 

Ik ben zakelijke klant bij PostNL geworden en kreeg mijn factuur van afgelopen week.
Op de factuur stat een bedrag excl BTW van de pakketten en de BTW en het totaalbedrag.

Ik vernam altijd dat je de BTW over verstuurde pakketten niet mag terugvragen, klopt dat nog steeds?
Uiteraard dien ik het volledige bedrag incl BTW te betalen, maar vraag mij dus af of je de BTW terug krijg.
Op internet zag ik veel verschillende antwoorden, de 1 zei ja en ander nee en andere topics waren al erg oud.
Alvast bedankt.

Over BTW moet je niet zoveel nadenken en redeneren. Hoofdregel is dat je bij een btw factuur die aan de eisen voldoet je de BTW terug mag vragen. 

Link naar reactie
  • 0

De verwarring zit hem waarschijnlijk in deze: postnl tarieven zijn standaard btw vrijgesteld, en daarom niet terug te vragen. 

Dus als je via de postnl site een label koopt  of je pakketje op het postnl punt laat frankeren is er inderdaad geen btw terug te vragen. 

 

Echter als je een zakelijk verzend contract hebt dan zijn de afgesproken tarieven ex btw en krijg je dus wel een btw factuur 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.