Jump to content

j14

Senior
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    anders
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    columns en algemene
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Ik ben zeer blij met deze regeling dat die er komt, echter ik doe al enkele jaren btw afdracht in België, deze regeling betekend dus dat ik dat Belgische btw nummer na 1 juli moet opzeggen als ik via deze regeling btw ga afdragen?
  2. Bij ons zijn de eerste retouren al binnen na 1 mislukte bezorg poging, omdat deze niet naar een afhaalpunt kon daarna... Ik weet dat het bij dpd nu al de standaard is, 3 bezorg pogingen aan huis daarna direct retour (tenzij de ontvanger zelf via track tracé omzet naar een afhaalpunt) Vrees dat het aantal directe retouren enorm gaat toenemen
  3. j14

    btw Amazon.nl

    Ik heb laatst ergens gelezen dat deze wijziging niet 1-1-21 ingaat maar pas op 1-7-21 vanwege de corona. Dus nog even op de "oude" manier voorlopig
  4. Doel jij wellicht op het topic waarin aangegeven werd dat AH.nl (zakelijke) klanten blokkeert zodra ze wederverkoop vermoeden? Dit is ons al overkomen, wij bestelden teveel volgens ah...
  5. Niet helemaal mee eens, bij een pizza krijg je "afhaal korting" van 2 euro per pizza. Dus per saldo toch 2 euro bezorg kosten in de prijs verwerkt Met enig verschil: supermarkten rekenen een vast bedrag per bestelling, en pizza's gaan per stuk. Als jij 5 pizza's besteld, betaal je dus 10 euro "bezorg kosten" omdat je bij afhalen dan 5x2 euro korting krijgt
  6. Picnic groeit daarentegen ook als een speer, willen volgens een artikel in het FD over enige tijd ook al naar Frankrijk en vk. Tevens richten ze een eigen Europese inkoop organisatie op samen met Edeka Ik vraag mij daarbij toch wel af hoe lang investeerders willen blijven investeren als al het geld snel op gaat aan nieuwe groei en uitbreiding. Gaat dat soms niet te snel? Tevens zie je dat AH ook innoveert, zij beginnen met AH compact, een nieuwe bezorgdienst ala picnic, beperkt assortiment en gratis bezorging vanaf 35 euro, dus exact gelijk aan picnic
  7. Ik vraag mij ook af waar het controleprobleem in zit, ligt het wel aan de bezorgers dat die geen leeftijd check doen, of zijn het de bol partners die toch voor de goedkopere (standaard) verzend methode kiezen zonder leeftijd check als optie bij te kopen?
  8. Klinkt als een ontevreden verkoper die hier zijn ongenoegen komt uiten op een topic van bijna een jaar geleden... Bol is op zich een prima platform, mits je hier goed mee omgaat en de regels kent/ volgt Maar hierover genoeg te vinden op hl in de andere bol topics
  9. Precies dat bedoel ik, ik vind dat bol voor nieuwe verkopers de 1e maand moet "reserveren" en de maand erop de 1e betaling moet doen. Hieraan meet je meteen de serieuze intentie van nieuwe verkopers , nu komen de "oplichters" elke maand terug met nieuwe naam/gegevens
  10. Ik ben nog steeds van mening dat bol vooral aandacht en capaciteit moet inzetten op het controleren van verkopers, er zitten nu teveel verkopers op die totaal niet weten wat ze aan het doen zijn. Bestel zelf ook regelmatig op bol maar van externe verkopers stuur ik ook (ongeveer) de helft retour. Hier klopt vaak geen moer van. Bestel ik ergens een multipak van krijg ik een losse bijvoorbeeld. Lage prijs is vaak zelfs te mooi, wordt gewoon nooit geleverd en verkoper ineens weg. Bol compenseert het dan wel door terug te betalen, maar dit kost bol onnod
  11. Blokker doet dit inderdaad al geruime tijd, maar hebben (voor zover ik kan zien) al heel lang geen mogelijkheid meer om je aan te melden voor hun platform. Weet je toevallig of ditinmiddels ergens mogelijk is en waar? (Evt via pb) Ik zou heel graag via blokker ook gaan aanbieden, daar een groot deel van mijn assortiment daar prima bij past
  12. Hou je ook rekening met de douane kosten voor de import van aliexpress? Kosten kunnen dan nog weleens tegenvallen...
  13. Dit kan ik wel begrijpen: betreft zelfzorg en daarvoor zijn bepaalde wettelijke bepalingen opgenomen. Weet niet exact hoe het zit, maar waarschijnlijk is dat de reden dat vooruitbetaling verplicht is voor die hele categorie
  14. Wellicht handig om bij zulke producten naast de pakbon ook een extra brief te doen met retour beperkingen ivm hygiëne product ? Ziet de klant het sowieso bij openen van het pakket
  15. Ik heb nooit exacte retour percentages per groep gezien, maar mijn ervaring is dat retour percentage ook enorm periode afhankelijk is. Hier komt de afgelopen weken bijna 10% retour, veel te veel eigenlijk qua kosten Maar daar staat tegenover dat in "normale" perioden het retour percentage op ongeveer 3-5% zit, en bol heeft ooit eens aangegeven dat dit vrij normale percentages zijn bol breed gemeten
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept