Jump to content

j14

Senior
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    anders
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    columns en algemene
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Precies dat bedoel ik, ik vind dat bol voor nieuwe verkopers de 1e maand moet "reserveren" en de maand erop de 1e betaling moet doen. Hieraan meet je meteen de serieuze intentie van nieuwe verkopers , nu komen de "oplichters" elke maand terug met nieuwe naam/gegevens
  2. Ik ben nog steeds van mening dat bol vooral aandacht en capaciteit moet inzetten op het controleren van verkopers, er zitten nu teveel verkopers op die totaal niet weten wat ze aan het doen zijn. Bestel zelf ook regelmatig op bol maar van externe verkopers stuur ik ook (ongeveer) de helft retour. Hier klopt vaak geen moer van. Bestel ik ergens een multipak van krijg ik een losse bijvoorbeeld. Lage prijs is vaak zelfs te mooi, wordt gewoon nooit geleverd en verkoper ineens weg. Bol compenseert het dan wel door terug te betalen, maar dit kost bol onnodig veel geld, en de reputatie gaat ook naar de kl*te van externe verkopers +Bol in het algemeen
  3. Blokker doet dit inderdaad al geruime tijd, maar hebben (voor zover ik kan zien) al heel lang geen mogelijkheid meer om je aan te melden voor hun platform. Weet je toevallig of ditinmiddels ergens mogelijk is en waar? (Evt via pb) Ik zou heel graag via blokker ook gaan aanbieden, daar een groot deel van mijn assortiment daar prima bij past
  4. Hou je ook rekening met de douane kosten voor de import van aliexpress? Kosten kunnen dan nog weleens tegenvallen...
  5. Dit kan ik wel begrijpen: betreft zelfzorg en daarvoor zijn bepaalde wettelijke bepalingen opgenomen. Weet niet exact hoe het zit, maar waarschijnlijk is dat de reden dat vooruitbetaling verplicht is voor die hele categorie
  6. Wellicht handig om bij zulke producten naast de pakbon ook een extra brief te doen met retour beperkingen ivm hygiëne product ? Ziet de klant het sowieso bij openen van het pakket
  7. Ik heb nooit exacte retour percentages per groep gezien, maar mijn ervaring is dat retour percentage ook enorm periode afhankelijk is. Hier komt de afgelopen weken bijna 10% retour, veel te veel eigenlijk qua kosten Maar daar staat tegenover dat in "normale" perioden het retour percentage op ongeveer 3-5% zit, en bol heeft ooit eens aangegeven dat dit vrij normale percentages zijn bol breed gemeten
  8. Persoonlijk vind ik dat bol actiever moet zijn om rommelaars te weren van hun platform. Zo ook met verzending, leuk die goedkope verzend labels van bol, vooral naar België scheelt dat bakken met geld, maar de service wordt er niet beter op. Dpd zegt letterlijk dat dit een extra dag onderweg mag zijn, de verkoper krijgt een strike voor levertijd en de klant klaagt dat het te laat binnen is. Volgens mij gewoon tijd dat bol orde op zaken stelt en rommelaars en fraudeurs eruit gooit, vooral met goedkopere zooi die nu veel te veel erop komt
  9. Als ik naar mezelf kijk heb ik het volgende gedaan: Internet is bij mij ook onderdeel van een all in 1 pakket, en betaal ik volledig privé. Voor telefoon heb ik een voordelig abonnement van 10 euro per maand en deze boek ik volledig zakelijk. Verhouding zakelijk/privé gebruik zal voor beide zo'n 80/20 zijn, dus vrijwel volledig zakelijk.
  10. Mijn twijfel zit hem in punt 3 welke cosara in het bericht hierboven aangeeft Hier zie ik geen probleem voor, deze zendingen blijven los van elkaar
  11. Ik kwam via de zoekfunctie uit bij dit topic, en heb hier toch nog een aanvullende vraag op: Verkoop van alcohol mag vanuit een niet publieke toegankelijke ruimte. Webshop kan dus, omdat hier geen publiek komt. Ook lees ik dat er altijd een slijter in het proces moet zitten, maar ook dat je alleen mag verkopen met drank vergunning. Moet je nu zelf een drankvergunning hebben voor online verkoop, of is het ook voldoende als er een slijter tussen zit? Deze vraag stel ik omdat ik door een lokale slijter ben benaderd voor mogelijke samenwerking in online verkoop via mijn kanaal, en levering via hem. Wat zijn de (on)mogelijkheden hierin, en waarmee moet rekening gehouden worden?
  12. Zelf zit ik enigzins in deze branche, ik plaats regelmatig displays bij retailers in opdracht van fabrikanten. Mijn ervaring is dat fabrikanten er een hekel aan hebben als een retailer alsnog weigert bij aankomst, omdat de fabrikant alle kosten betaald, productie, onkosten plaatsing, inhuur plaatsers enz. Daarbovenop komt zelf nog dat de de fabrikant de retailer een vergoeding moet betalen als "huur" voor de ruimte die de de display inneemt. Een display wordt daarom door veel merken als reclame uiting gezien, welke beter en directer effect heeft dan een standaard advertentie
  13. Je geeft in start post aan dat knab geen optie is, Waarom niet? Wat bieden zij niet wat je wel nodig hebt? Hier sinds 2 jaar bij knab, en zeer tevreden, vooral vanwege de lage kosten en eenvoudig inzicht in rekening
  14. Een collega- verkoper heeft mij destijds laten weten reeds bericht vanuit België te hebben gekregen met het verzoek om alle verkopen aan te tonen, omdat de Belgische fiscus achterhaald had dat hij via bol ook in België actief is, zonder daar btw aangiften te doen. Deze man is maandenlang bezig geweest om alle gewenste documenten (van de voorgaande 5 jaren!) op de juiste manier aangeleverd te krijgen. Er zitten nog teveel hobbyisten die vele risico's teveel voor lief nemen, totdat de belastingdienst aanklopt, of er iets anders mis gaat Zorg dus dat je goed geïnformeerd bent voordat je gaat verkopen online, of begin er niet aan. Zelf heb ik in tussentijd ook diverse aanpassingen gedaan omdat ik niet alles conform regelgeving had, ook onwetendheid (vooral mbt verkopen in België) en je haalt hiermee meer werk en correcties tevoorschijn dan je lief is...
  15. Eigenlijk wordt het werk in veel gevallen zo onmogelijk in sommige sectoren om aan te nemen... Zo heb ik vrijwel altijd opdrachten die over meerdere locaties verspreid zijn, soms wel 12-15 adressen per dag. Theoretisch zou dus elk adres/ reistijd/km gespecificeerd moeten worden onder de nieuwe regels? Dat is vrijwel onmogelijk, en gaat zeker niet vooraf specificeerbaar worden aan mijn opdrachtgevers omdat elk adres compleet andere tijden in beslag kunnen nemen wat niet vooraf inschatbaar is. Daarom werk ik ook op betaling per uur en factureer ik met totaal gewerkte uren per dag
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept