• 0

Abonnementsprijs bepalen

Dag allemaal,

 

Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een SaaS (software as a service).

Ik bied een app aan adviseurs aan waarmee zij hun inspecties zullen uitvoeren.

 

Op het moment ben ik in een stadium waarin ik een definitieve prijs wil gaan bepalen voor een licentie. Ik ken 2 types.

licentie 1: enkel voor woongebouwen

licentie 2: voor alle gebouwen. (Kantoren, bedrijfspanden, etc)


Zelf denk ik aan €15-20 voor licentie 1 en €25-30 voor licentie 2.

Met de keuze om maandelijks of jaarlijks te betalen.

 

De doelgroep zijn veel eenmanszaken, maar ook adviesbureau’s van 2-10 en 10+ personeel.

 

Qua kosten moet ik rekening houden met database’s, programmeurs (freelance), marketing, ads, etc. (Eigen salaris, personeel en huisvesting is op het moment nog niet van toepassing)

 

Ik ben opzoek naar tips van (SaaS) ondernemers hoe zij dit zijn aangevlogen.

 

Alle andere tips zijn uiteraard ook welkom!

 

Hartelijke groet,

Wiljan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, WiljanRsn zei:

Die €42, waar zou je die op toepassen?

 

42 is het antwoord op Alles. 😉

 

Ik denk dat je met name de kosten van goede opslag niet moet onderschatten, bijvoorbeeld wanneer er foto's bij de inspecties worden gemaakt of omdat je gebruikers te maken hebben met de verzwaarde bewaartermijn van minstens 10 jaar voor documenten die betrekking hebben op transacties in onroerend goed. En dan moet je dat ook nog borgen met de nodige backups. Dat is een vergelijking die professionele gebruikers of hun ict'ers ook zullen maken. Heb je daar al een goed beeld van voor de langere termijn?

Link naar reactie
  • 0

 

Quote

Heb je daar al een goed beeld van voor de langere termijn?

Nee nog niet echt, er zijn wel verschillende aanbieders zoals Google Firebase die een flexibel plan aanbieden (ook handig te integreren in mijn app + web). Via hun site kan je wel bepaalde kosten calculeren. Echter weet ik nog niet waar ik qua opslag aan moet denken.

 

Ik wil namelijk niet beginnen en er achter komen dat ik te weinig vraag, maar uiteraard ook niet potentiële gebruikers afschrik door een te hoge prijs.

 

Is lastig om daar een beetje grip op te krijgen:)

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, DaMedia zei:

Je biedt de app aan adviseurs aan. Hoeveel zijn er en hoeveel zullen er belangstelling hebben?

Als je uiteindelijk duizenden adviseurs hebt dan kan de prijs iets lager zijn dan dat de kosten over 100 adviseurs verdient moet worden.

Momenteel naar schatting 2000+ gecertificeerd, ik heb er een aantal gesproken die belangstelling hebben. Echter is dit natuurlijk niet representatief voor de gehele branche. Maar als je uitgaat van 20% zit je al op 400 gebruikers.  

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, espen zei:

Heb je je uiteindelijke doelgroep al gesproken? Wat vinden die ervan?

Hoeveel klanten denk je te kunnen behalen, hoeveel geld heb je nodig voor verdere ontwikkeling en vooral support?

Ik ben er een aantal gesproken, die zijn enthousiast. De ontwikkeling maak ik mij niet heel druk over, de app + web kan ik mijzelf aardig mee redden. Het gaat vooral om de onderhoud/updates. + overige als marketing en aan de man brengen van de app

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, wimj zei:

Kun je inschatten hoeveel tijd een adviseur bespaart met jouw app?

 

Tijdsbesparing op het moment van opname is niet echt van toepassing. De tijdswinst zit vooral in de nabewerking achteraf. Het dossier wordt namelijk direct opgemaakt. Ik denk dat je ten opzichte van het huidige proces 1/1,5uur bespaart.

Link naar reactie
  • 0

Anders gedacht... Als ik zoek op inspectie-apps en bekijk wat die kosten, is de goedkoopste €60,- per maand...

 

Is jouw app minder uitgebreid? Of kun je eigenlijk wel boven die €60,- per maand gaan zitten?

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Ward van der Put zei:

Onder SaaS founders is de Price Sensitivity Meter (PSM) van Van Westendorp populair. Met enkele eenvoudige standaardvragen meet deze de prijsgevoeligheid van klanten: dat geeft je grenswaarden voor acceptabele en onacceptabele verkoopprijzen.

 

image.thumb.png.eca1e1afa91474d1fab270e746cb39cc.png

Hoi Ward,

 

Heel vriendelijke bedankt! Dit gaat zeker helpen! (&de rest ook natuurlijk xD)

 

Overige do’s en dont’s zijn uiteraard welkom. Fijn weekend!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 17-9-2023 om 14:03, WiljanRsn zei:

Ik ben er een aantal gesproken, die zijn enthousiast. De ontwikkeling maak ik mij niet heel druk over, de app + web kan ik mijzelf aardig mee redden. Het gaat vooral om de onderhoud/updates. + overige als marketing en aan de man brengen van de app

vergis je niet in de support. Dat gaat echt heel veel meer zijn dan je denkt. Wat voor jou normaal lijkt, kun je dagelijks tientallen support requests voor krijgen. Standaard vragen als 'hoe installeer ik de app', 'ik kan niet inloggen', 'wachtwoord kwijt' etc. Met een goede faq of chatbot kun je daar al een hoop mee oplossen, maar klanten verwachten toch antwoord als ze een support request indienen. En dat kost allemaal tijd en dus geld.

logo & grafisch design

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.