• 0

nevenactiviteit op al bestaande website onder andere naam

Ik sta op het punt om een nieuwe activiteit te bedrijven op een al bestaande website (van een andere aanmanszaak), is dit mogelijk om als 2 losse eenmanszaken afzonderlijk van elkaar activiteiten uit te voeren waarbij wij dan ook juridisch niet aan elkaar verbonden zijn?

Ik zal het in het kort even uitleggen:

Een vriend van mij heeft een laboratorium en voert allerhande analyses uit, deze analyses worden geboekt en betaald via zijn website. Nu heeft hij mij de mogelijkheid aangeboden om labartikelen te verkopen via deze website en wil ik mij hiervoor inschrijven als zzp'er. Is het mogelijk om naast elkaar deze activiteiten uit te voeren zonder hierbij juridisch aan elkaar verbonden te zijn? en zo ja hoe kan ik mij afschermen voor eventuele aansprakelijkhed voor fouten, of klachten van klanten die hij maakt of in het verleden gemaakt heeft? Is het nodig om hier een contract over op te stellen omtrent een eventuele afkadering van activiteiten op eerdergenoemde webshop?

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, zou graag wat advies omtrent deze kwestie verkrijgen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
42 minuten geleden, lowlevel zei:

… is dit mogelijk om als 2 losse eenmanszaken afzonderlijk van elkaar activiteiten uit te voeren waarbij wij dan ook juridisch niet aan elkaar verbonden zijn?

Je kunt maar één eenmanszaak hebben … maar wel eentje met meerdere activiteiten.

 

44 minuten geleden, lowlevel zei:

Is het mogelijk om naast elkaar deze activiteiten uit te voeren zonder hierbij juridisch aan elkaar verbonden te zijn?

Niet met een eenmanszaak.

 

45 minuten geleden, lowlevel zei:

Is het nodig om hier een contract over op te stellen omtrent een eventuele afkadering van activiteiten op eerdergenoemde webshop?

Mij lijkt het eenvoudiger en goedkoper om een aparte website voor deze activiteit te maken.

 

48 minuten geleden, lowlevel zei:

hoe kan ik mij afschermen voor eventuele aansprakelijkhed voor fouten, of klachten van klanten die hij maakt of in het verleden gemaakt heeft?

Als hij niet zelf lab-artikelen verkoopt of heeft verkoopt, hoe kunnen er dan klachten komen ?

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
35 minutes ago, Cosara said:

Je kunt maar één eenmanszaak hebben … maar wel eentje met meerdere activiteiten.

Dat begrijp ik, de situatie is zo dat mijn "collega" een website heeft en via deze website analyses uitvoert, en ik het stukje labartikelen verkopen voor mij rekening neem met dus een andere eenmanszaak.
 

 

39 minutes ago, Cosara said:

Als hij niet zelf lab-artikelen verkoopt of heeft verkoopt, hoe kunnen er dan klachten komen ?

Hij voert zelf analyses uit voor klanten, dus wanneer hier al bestaande klachten of conflicten lopen dan wel ontstaan, sta ik hier dan juridisch gezien los van of moet dit in een overeenkomst opgenomen worden?

 

Ik kan mij voorstellen dat het inderdaad makkelijker of goedkoper is om een nieuwe website hiervoor op te starten, echter zou het ook mogelijk zijn om dit alsnog op dezelfde website te doen? los van prijs of gemak?

 

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Is het niet makkelijker dat hij de lab-artikelen gewoon onder zijn naam verkoopt?

 

Jij levert hem gewoon alle producten die hij verkoopt en voor eventuele klantenondersteuning reken je gewoon een fee of je verwerkt dit in je productprijs naar hem toe.

 

Jij factureert aan hem, hij betaald jou. 

 

Ook voor de eventuele eindklant veel makkelijker, die weet waar hij koopt en wie verantwoordelijk is.

aangepast door Derek-Jan
Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, lowlevel zei:
6 uur geleden, Cosara zei:

Je kunt maar één eenmanszaak hebben … maar wel eentje met meerdere activiteiten.

Dat begrijp ik, de situatie is zo dat mijn "collega" een website heeft en via deze website analyses uitvoert, en ik het stukje labartikelen verkopen voor mij rekening neem met dus een andere eenmanszaak.

Dus … twee eenmanszaken, één website.

Dat kan technisch gezien wel middels een webportaal, waarbij twee of meerdere bedrijven toegang krijgen, met hun eigen identiteit en activiteiten.
De ombouw van de bestaande website naar een webportaal zal hoge kosten met zich meebrengen. Onnodig ingewikkeld en onnodig duur.

Twee bedrijven, twee websites is veel goedkoper. Ieder voor zich kan daarbij naar de website van de ander verwijzen/linken.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
12 uur geleden, lowlevel zei:

Ik sta op het punt om een nieuwe activiteit te bedrijven op een al bestaande website (van een andere aanmanszaak), is dit mogelijk om als 2 losse eenmanszaken afzonderlijk van elkaar activiteiten uit te voeren waarbij wij dan ook juridisch niet aan elkaar verbonden zijn?

Ik zal het in het kort even uitleggen:

Een vriend van mij heeft een laboratorium en voert allerhande analyses uit, deze analyses worden geboekt en betaald via zijn website. Nu heeft hij mij de mogelijkheid aangeboden om labartikelen te verkopen via deze website en wil ik mij hiervoor inschrijven als zzp'er. Is het mogelijk om naast elkaar deze activiteiten uit te voeren zonder hierbij juridisch aan elkaar verbonden te zijn? en zo ja hoe kan ik mij afschermen voor eventuele aansprakelijkhed voor fouten, of klachten van klanten die hij maakt of in het verleden gemaakt heeft? Is het nodig om hier een contract over op te stellen omtrent een eventuele afkadering van activiteiten op eerdergenoemde webshop?

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, zou graag wat advies omtrent deze kwestie verkrijgen.

Ja, dat kan. Net zoals op bijvoorbeeld Bol.com allerlei andere partijen hun goederen verkopen. En daar zie je ook meteen belangrijk punt: je moet wel heel duidelijk zijn over de identiteit van de verkoper. 

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Cosara zei:

De ombouw van de bestaande website naar een webportaal zal hoge kosten met zich meebrengen. Onnodig ingewikkeld en onnodig duur.

Twee bedrijven, twee websites is veel goedkoper. Ieder voor zich kan daarbij naar de website van de ander verwijzen/linken.

Het kan ook goedkoop door een webshop op een subdomein van de hoofdwebsite te plaatsen. Op de hoofdwebsite dan een link naar de webshop.  Voordeel is dat je maar 1 domeinregistratie nodig hebt.

Bij twee losse websites kan ook een link op de bestaande website. Voordeel is dat je misschien een domeinnaam kunt vinden die beter past bij laboratoriumartikelen. Je kunt deze dan wel zelfstandig promoten en zo elkaar versterken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.