• 0

Webshop opgezegd: op tijd of niet?

Om mijn webshop bij jouwweb.nl op te zeggen, heb ik op 2 september een mail gestuurd. Zo had jouwweb dat ook gevraagd te doen. Ik kreeg een mail terug met de vraag of ik dat via een link wilde doen die zij mij meestuurde. Ik deed dat op 4 september. 4 oktober was de vervaldatum en ik had een maand opzegtermijn. Zij vinden dat ik te laat was met opzeggen en presenteren weer een factuur voor een jaar. Klopt dat? Of is de mail van 2 september ook iets waard? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
28 minuten geleden, Jaap B zei:

Wat staat er in de voorwaarden over opzeggen?

Indien de overeenkomst een Abonnement op JouwWeb is die per jaar wordt betaald, dan wordt deze automatisch met een jaar verlengd tenzij deze voortijdig Schriftelijk door één van beide partijen is opgezegd binnen de opzegtermijn van 1 maand voor automatische verlenging.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 minuut geleden, Marlies Mari zei:

"Indien de overeenkomst een Abonnement op JouwWeb is die per jaar wordt betaald, dan wordt deze automatisch met een jaar verlengd tenzij deze voortijdig Schriftelijk door één van beide partijen is opgezegd binnen de opzegtermijn van 1 maand voor automatische verlenging."

Vervolgens kreeg ik op 3 september een mail terug met de vraag of ik de opzegging wilde afhandelen door op de link te klikken. Dát heb ik op 4 september gedaan en dat vindt jouwweb nu een dag te laat. 

aangepast door Marlies Mari
Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Marlies Mari zei:

Indien de overeenkomst een Abonnement op JouwWeb is die per jaar wordt betaald, dan wordt deze automatisch met een jaar verlengd tenzij deze voortijdig Schriftelijk door één van beide partijen is opgezegd binnen de opzegtermijn van 1 maand voor automatische verlenging.

Staat er ergens iets toegelicht over wat Schriftelijk is? De schrijfwijze met hoofdletter impliceert dat het woord in de begrippenlijst staat.

 

Welkom op Higherlevel, overigens!

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, RubenT zei:

Staat er ergens iets toegelicht over wat Schriftelijk is? De schrijfwijze met hoofdletter impliceert dat het woord in de begrippenlijst staat.

 

Welkom op Higherlevel, overigens!

Thanks Ruben! Fijn dat ik hier al gelijk mijn vraag kan stellen :-)

 

https://www.jouwweb.be/algemene-voorwaarden 

Ik zie geen begrippenlijst en ik zie 'schriftelijk' afwisselend met en zonder hoofdletter geschreven. 

Link naar reactie
  • 1
3 minuten geleden, Marlies Mari zei:

Ik zie geen begrippenlijst

In artikel 12 zijn de definities opgenomen: 

Quote

Schriftelijk: naast papieren geschriften ook e-mail en communicatie per fax,mits de identiteit van de afzender en de integriteit van het bericht voldoende vaststaat


Je moest schriftelijk opzeggen en schriftelijk is o.a. per e-mail, aldus hun eigen voorwaarden. Je hebt dus opgezegd volgens de voorwaarden, het lijkt me niet dat ze je aan die verlenging kunnen houden. Ze mogen je vast vragen om je opzegging (nogmaals) te doen via die link, maar de opzegging per e-mail blijft staan.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, RubenT zei:

In artikel 12 zijn de definities opgenomen: 


Je moest schriftelijk opzeggen en schriftelijk is o.a. per e-mail, aldus hun eigen voorwaarden. Je hebt dus opgezegd volgens de voorwaarden, het lijkt me niet dat ze je aan die verlenging kunnen houden. Ze mogen je vast vragen om je opzegging (nogmaals) te doen via die link, maar de opzegging per e-mail blijft staan.

Helder, dat was precies wat ik me afvroeg. Dankjewel. 

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, kuifje zei:

Nou ik zie wel degelijk een begrippenlijst (artikel 12) en daar staat:

 

Schriftelijk: naast papieren geschriften ook e-mail en communicatie per fax,mits de identiteit van de afzender en de integriteit van het bericht voldoende vaststaat.

Ja! ik heb'm inmiddels ook gevonden :-) dankjewel! 

Link naar reactie
  • 1
3 minuten geleden, Marlies Mari zei:

Helder, dat was precies wat ik me afvroeg. Dankjewel. 

Graag gedaan, ik hoop dat ze meewerken.

 

Er zijn ook juristen (o.a. op gebied van contractrecht) actief op Higherlevel, die je vast nog beter juridisch advies kunnen geven als ze niet meewerken. Maar laten we hopen dat dat niet nodig is, leuk als je nog even terugkoppelt hoe het is afgelopen (of nog doorgaat..)

Link naar reactie
  • 3

Zeker op tijd opgezegd. Niet alleen omdat je met de mail op tijd was, maar ook vanwege de hilarische opzegregel:

... tenzij deze voortijdig Schriftelijk door één van beide partijen is opgezegd binnen de opzegtermijn van 1 maand voor automatische verlenging.
In plaats van 'met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand' o.i.d.

:face-with-tears-of-joy:
 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 5
(aangepast)
Op 6-10-2023 om 14:41, Marlies Mari zei:

Om mijn webshop bij jouwweb.nl op te zeggen, heb ik op 2 september een mail gestuurd. Zo had jouwweb dat ook gevraagd te doen. Ik kreeg een mail terug met de vraag of ik dat via een link wilde doen die zij mij meestuurde. Ik deed dat op 4 september. 4 oktober was de vervaldatum en ik had een maand opzegtermijn. Zij vinden dat ik te laat was met opzeggen en presenteren weer een factuur voor een jaar. Klopt dat? Of is de mail van 2 september ook iets waard? 

Update: ik heb een mail gestuurd met jullie tip: verwijs naar de voorwaarden. Daarop kreeg ik zojuist de bevestiging dat ik gelijk had, dat mijn abonnement per direct is stopgezet en ik geen factuur hoef te betalen. Nou, dat lucht toch op. Heel fijn om jullie kijk op de zaak te lezen! Jullie hebben me echt even geholpen hiermee. Bedankt allemaal!

 

RubenT UwJurist StevenK kuifje Jaap B

aangepast door Marlies Mari
Link naar reactie
  • 2
20 uur geleden, UwJurist zei:

Zeker op tijd opgezegd. Niet alleen omdat je met de mail op tijd was, maar ook vanwege de hilarische opzegregel:

... tenzij deze voortijdig Schriftelijk door één van beide partijen is opgezegd binnen de opzegtermijn van 1 maand voor automatische verlenging.
In plaats van 'met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand' o.i.d.

:face-with-tears-of-joy:
 

Grappig dat je dat zegt! Ik dacht al 'dat zal wel een juridische twist zijn die ik niet begrijp' maar dat viel mij dus ook op! :grinning-face-with-sweat:

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.