Ik weet niet of dit het juiste forum is voor deze vraag, maar begin hier.
Ik las net (alweer) een artikel over de wehkamp welke om de "Gerda's" tegen te gaan retourkosten rekent.
Het gaat dus om de ontmoediging van het kopen van meerdere maten van een product om thuis te p[assen en dan het meeste terug te sturen.
Nou vroeg ik me daar toch het volgende over af.
Wij verkopen producten welke voor specifieke gedocumenteerde situaties geschikt zijn.
En er regelmatig klanten maar iets bestellen om dat het merk hetzelfde is, of dat het product lijkt op wat ze zoeken.
Oftewel op voorhand al gedoemd om niet te gaan werken.
De wet geeft aan dat de klant het product voor eigen kosten mag retourneren en dan het volledige aanschaf bedrag terug mag ontvangen.
Voor de klant kan het dus de gok waard zijn om die verzendkosten retour te moeten betalen, maar wij betalen nog steeds voor niets de verzendkosten heen.
Ik heb hier dus bij onze grootse webwinkel keur merk eens over geïnformeerd hoe het zit met re-stocking kosten rekenen.
Maar ben verteld dat dit in Nederland niet is toegestaan.
Dus hoe is het bij de Wehkamp dan geregeld dat zei wel een x bedrag kunnen rekenen voor elk geretourneerd artikel?
Het gaat mij hier uitsluitend om de juridische verklaring, niet of het wel of niet beter is voor je klant contact en goodwill van je webshop etc.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Domé
Domé
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor deze vraag, maar begin hier.
Ik las net (alweer) een artikel over de wehkamp welke om de "Gerda's" tegen te gaan retourkosten rekent.
Het gaat dus om de ontmoediging van het kopen van meerdere maten van een product om thuis te p[assen en dan het meeste terug te sturen.
Nou vroeg ik me daar toch het volgende over af.
Wij verkopen producten welke voor specifieke gedocumenteerde situaties geschikt zijn.
En er regelmatig klanten maar iets bestellen om dat het merk hetzelfde is, of dat het product lijkt op wat ze zoeken.
Oftewel op voorhand al gedoemd om niet te gaan werken.
De wet geeft aan dat de klant het product voor eigen kosten mag retourneren en dan het volledige aanschaf bedrag terug mag ontvangen.
Voor de klant kan het dus de gok waard zijn om die verzendkosten retour te moeten betalen, maar wij betalen nog steeds voor niets de verzendkosten heen.
Ik heb hier dus bij onze grootse webwinkel keur merk eens over geïnformeerd hoe het zit met re-stocking kosten rekenen.
Maar ben verteld dat dit in Nederland niet is toegestaan.
Dus hoe is het bij de Wehkamp dan geregeld dat zei wel een x bedrag kunnen rekenen voor elk geretourneerd artikel?
Het gaat mij hier uitsluitend om de juridische verklaring, niet of het wel of niet beter is voor je klant contact en goodwill van je webshop etc.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75843-wehkamp-retourkosten-van-50-cent-per-artikel/Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag