• 0

Btw nummer ingetrokken

Door een erg lastige tijd voor mij als ondernemer is recent mijn btw nummer ingetrokken door het niet doen van aangifte. 
Ik mag geen facturen meer sturen, maar ik heb nog wel een voorraad staan. 
Hoe mag en kan ik dit van de hand doen? Zonder daar achteraf problemen mee te krijgen. 
Het is voor nu nog niet mogelijk om het btw nummer te heractiveren omdat er behoorlijk voorwaarde aan gebonden zijn die ik niet op korte termijn kan voldoen. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens diegene aan de telefoon van de belastingtelefoon het volgende; het alsnog indienen van de aangifte, het betalen van die betreffende aangifte en vervolgens de verzuimboete betalen en daarna kun je een verzoek indienen voor het heractiveren van het btw nummer 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Sara40 zei:

het betalen van die betreffende aangifte en vervolgens de verzuimboete betalen

Deze schuld verdwijnt niet vanzelf. Het ingetrokken btw-nummer lijkt me momenteel niet je hoogste prioriteit. Welke actie heb je al ondernomen om die belastingschuld op te lossen? Kun je het geld bij elkaar krijgen? Is er perspectief voor een betalingsregeling om in delen af te lossen?

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, sports zei:

Maar uiteindelijk zul je dat altijd moeten doen. Ook als je je btw nummer niet heractiveert.

Je kop in het zand steken en afwachten tot je wat van de belastingdienst hoort is niet de manier.

Dat begrijp ik en daar zijn we mee bezig. Maar dat was mijn vraag niet. 
 

Link naar reactie
  • 0

Zou deze aan je boekhouder vragen en niet zelf wat gaan bedenken zeker neit als er al problemen met de belastingdienst zijn.

 

Onderstaande zal het vermoedelijk ongeveer worden lijkt mij maar hecht er niet teveel waarde aan zelf ben ik geen boekhouder. Dus advies vraag het je boekhouder.

 

Maar ik zou zeggen dat je onderneming nu stopt en de voorraad dus overgaat naar prive. er moet dan een slotaangifte voor de btw gedaan worden en stakingswinst betaald worden.

Je zou de goederen dan als prive persoon kunnen verkopen zonder btw.

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, sports zei:

Maar ik zou zeggen dat je onderneming nu stopt en de voorraad dus overgaat naar prive. er moet dan een slotaangifte voor de btw gedaan worden en stakingswinst betaald worden.

Je zou de goederen dan als prive persoon kunnen verkopen zonder btw.

Stoppen met de onderneming terwijl er een schuld bij de BD open staat?

Ik neem aan dat de BD wel (de waarde van) die voorraad wil hebben om die schuld te dekken.

 

Nu ben je bij een eenmanszaak privé aansprakelijk dus misschien maakt dat allemaal niet zoveel uit maar of je die voorraad zomaar naar privé kunt halen (en privé verkopen) en de onderneming stoppen vraag ik me af. Maar misschien weet een boekhouder (of fiscalist) hier meer over.

 

Beetje een kip en het ei verhaal.

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Sara40 zei:

Volgens diegene aan de telefoon van de belastingtelefoon het volgende; het alsnog indienen van de aangifte, het betalen van die betreffende aangifte en vervolgens de verzuimboete betalen en daarna kun je een verzoek indienen voor het heractiveren van het btw nummer

Ah, er is dus al een betalingsachterstand. Dan heb je uiteraard de plicht om deze stappen te voldoen. Die plicht heb je overigens sowieso, ook als je het BTW-nummer niet meer zou willen activeren.

 

Of je de voorraad zonder facturen zou kunnen verkopen langs andere weg, is even de vraag.

- Ga je stoppen met je bedrijf?

- Wat moet je duurste product opbrengen en hoe groot is je voorraad?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.