• 0

Snelstart boeknummers

Goedemorgen, hele vreemde vraag, vreemd probleem. Heb op het forum en op Google gezocht maar kan nergens terugvinden dat iemand anders een soortgelijk probleem heeft.

 

Het gaat om SnelStart, boeknummers. Staat al dik 7 jaar op automatisch. Gaat altijd goed. Op een bepaalde dag eindig ik met boeknummer 156. Logischerwijs zou ik de eerstvolgende keer meet boeknummer 157 starten.

 

Echter, dit bleek 1277 te zijn. Nogal een aardige sprong. Uiteraard check of boekjaar goed stond. SnelStart opnieuw opgestart. Vervolgens pc opnieuw opgestart. Allemaal geen verandering. Even gelaten voor wat het is.

 

Volgende dag fris begonnen. Helaas, nog steeds hetzelfde probleem.

 

Wie heeft e.d. eerder gehad en weet hoe dit op te lossen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb ook snelstart. Nooit meegemaakt. Volgens mij kun je het nummer zelf aanpassen. Moet je eerst automatisch ophogen uitzetten en dan het eerstvolgende nummer instellen. Dan automatisch ophogen weer aanzetten.

Bij uitgaande facturen kun je het eerstvolgende factuurnummer bij instellingen zelf ingeven.

Link naar reactie
  • 0

Heb idd contact met Snelstart opgenomen, helaas was het te laat op de dag, en nu gesloten. Heb het wel gemeld. Maar was benieuwd of iemand hier er bekend mee is.

 

Het uitschakelen bij voorkeuren (of voorstellen, weet even niet uit mijn hoofd hoe het exact heet)) ben ik bekend mee, nadeel is dat dan alles zelf verzonnen moet worden, je krijgt geen voorkeur meer voor de gebruikelijke boekingen die je doet, op welk grootboek deze moeten en dat is toch wel praktisch. 

 

In principe is het natuurlijk geen megaprobleem, dat ben ik met je eens. Ik vind het alleen vreemd en wil weten waarom dit zo is. Het is gewoon hoogst ongebruikelijke dat dit "zomaar" gebeurd. Verder geen problemen met de software.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als je een boeking gaat maken kun je kiezen voor automatisch ophogen van de nummering. Deze kun je uitzetten en de nummering aanpassen en dan weer aanzetten. Hierna gaat het nummer bij elke boeking  omhoog.

Dit is echt anders dan door snelstart voorgestelde grootboekrekeningen waar jij op doelt met voorkeuren.

aangepast door herman van der helm
Link naar reactie
  • 0

Zou het kunnen zijn dat je voor een ander soort boeking reeds xxxx157 - xxx1276 gebruikt hebt?? Bijvoorbeeld voor eigen interne nummering van inkoopfacturen.

 

In dat geval kun je wel op xxx1277 doorgaan maar dan kom je natuurlijk in de knoop straks bij het inboeken van de volgende inkoopfactuur (of soort boeking).

 

Als er verder helemaal niets te ontdekken valt dan kun je inderdaad het gat tussen xxxx157 en xxx1276 goed documenteren (voor e.v. controle) en verder gaan nummeren. Maar ik zou inderdaad wel eerst de oorzaak achterhalen.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.