Bij Volvo zie ik de mogelijkheid om een auto abonnement af te sluiten en deze auto zakelijk en privé te gebruiken.
De constructie zit zo in elkaar dat je voor een vast bedrag per maand een abonnement hebt op een nieuwe Volvo, die elk moment opzegbaar is. Iets anders dan de traditionele zakelijke lease dus.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit boekhoudtechnisch mag doen? Mag ik het abonnement afsluiten op mijn naam als zijnde privé abonnement en dan de maandelijkse factuur inboeken en BTW terug vragen op mijn eenmanszaak?
Hoe doe ik dit zakelijk juist met een auto abonnement?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LoremDesum
LoremDesum
Hi Higherlevel leden,
Bij Volvo zie ik de mogelijkheid om een auto abonnement af te sluiten en deze auto zakelijk en privé te gebruiken.
De constructie zit zo in elkaar dat je voor een vast bedrag per maand een abonnement hebt op een nieuwe Volvo, die elk moment opzegbaar is. Iets anders dan de traditionele zakelijke lease dus.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit boekhoudtechnisch mag doen? Mag ik het abonnement afsluiten op mijn naam als zijnde privé abonnement en dan de maandelijkse factuur inboeken en BTW terug vragen op mijn eenmanszaak?
Hoe doe ik dit zakelijk juist met een auto abonnement?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76237-auto-abonnement-als-zzp%E2%80%99er/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag