• 0

Auto-abonnement als zzp’er

Hi Higherlevel leden,
 

Bij Volvo zie ik de mogelijkheid om een auto abonnement af te sluiten en deze auto zakelijk en privé te gebruiken.

 

De constructie zit zo in elkaar dat je voor een vast bedrag per maand een abonnement hebt op een nieuwe Volvo, die elk moment opzegbaar is. Iets anders dan de traditionele zakelijke lease dus.

 

Nu vraag ik mij af hoe ik dit boekhoudtechnisch mag doen? Mag ik het abonnement afsluiten op mijn naam als zijnde privé abonnement en dan de maandelijkse factuur inboeken en BTW terug vragen op mijn eenmanszaak?

 

Hoe doe ik dit zakelijk juist met een auto abonnement?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volvo lijkt zakelijk gebruik te willen uitsluiten, maar biedt wel “zakelijke mogelijkheden binnen een particulier abonnement”. Ik zou eerst eens navragen wat ze daarmee precies bedoelen.

 

Kan ik een Care by Volvo abonnement zakelijk afsluiten en betalen?

Het Care by Volvo abonnement is alleen particulier af te sluiten. Voor een financiële toetsing vragen wij uw particuliere rekeningnummer. Neem contact op met de klantenservice voor de zakelijke mogelijkheden binnen een particulier abonnement. Heeft u meer advies nodig? Neem dan contact met ons op via https://www.volvocars.com/nl/care-by-volvo/contact/

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, LoremDesum zei:

Mag ik het abonnement afsluiten op mijn naam als zijnde privé abonnement en dan de maandelijkse factuur inboeken en BTW terug vragen op mijn eenmanszaak?

Bij een eenmanszaak mag een in te boeken zakelijke factuur op je privé naam staan en je mag deze ook van je privé rekening betalen. Let wel dat je bij privé gebruik van een zakelijk betaalde auto rekening moet houden met bijtelling. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Volvo lijkt zakelijk gebruik te willen uitsluiten, maar biedt wel “zakelijke mogelijkheden binnen een particulier abonnement”. Ik zou eerst eens navragen wat ze daarmee precies bedoelen.

 

Kan ik een Care by Volvo abonnement zakelijk afsluiten en betalen?

Het Care by Volvo abonnement is alleen particulier af te sluiten. Voor een financiële toetsing vragen wij uw particuliere rekeningnummer. Neem contact op met de klantenservice voor de zakelijke mogelijkheden binnen een particulier abonnement. Heeft u meer advies nodig? Neem dan contact met ons op via https://www.volvocars.com/nl/care-by-volvo/contact/


Het zakelijk gedeelte zal woon-werk verkeer zijn, in hoeverre is deze zakelijke aard relevant voor Volvo? / merkbaar voor hun?  
 

ik neem aan dat dit prima mag/kan onder een privé abonnement of zeg ik dan iets raars?

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Bij een eenmanszaak mag een in te boeken zakelijke factuur op je privé naam staan en je mag deze ook van je privé rekening betalen. Let wel dat je bij privé gebruik van een zakelijk betaalde auto rekening moet houden met bijtelling. 


Aan het stukje bijtelling dacht ik inderdaad ook, echter vraag ik mij dan af hoe dit bij een auto abonnement werkt? Waarop baseer je dan die bijtelling? Gezien de auto niet eigendom van het bedrijf is. Heb je hier een rekenvoorbeeld bij voor een auto van 800 euro per maand incl btw?

 

dank

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
42 minuten geleden, LoremDesum zei:

Waarop baseer je dan die bijtelling?

 

Op cataloguswaarde, zoals altijd. Of je nou eigenaar bent, een leasecontract hebt of zoals in dit geval (kennelijk) een "abonnement" maakt geen verschil.

 

Zo ook voor de BTW correctie voor het privégebruik. Cataloguswaarde dus, behalve wanneer je een kilometeradministratie hebt dan waaruit dat blijkt.

 

EDIT:

Overigens zou ik in dit geval zeggen dat je vooral geen kilometeradministratie moet bijhouden - zodat je dan ev. gebruik kan maken van de forfaitaire regeling - want woon-werkverkeer is voor de BTW privé dus dan blijft er maar bar weinig BTW om terug te vragen ná de correctie voor privégebruik.

 

aangepast door shoptillyoudrop

"What, me worry?"

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.