(aangepast)

Ik bezocht in maart 2024 de site faillissementen.com en vulde daar een zoekopdracht in. Nu 9 april 2024 ontvang ik opeens een factuur dat ik aan een abonnement vast zit, terwijl ik daar helemaal niet om gevraagd heb. Na ontvangst van deze factuur direct contact gezocht met de afzender (kan alleen via e-mail) en gezegd dat ik helemaal geen abonnement heb afgesloten. Er werd toen gezegd dat wij zelf alle gegevens voor een abonnement zouden hebben ingevuld (online) en dus toestemming gaven voor een abonnement (dit hebben wij/ik dus helemaal NIET gedaan) en is door hen zelf in elkaar geknutseld. Ik heb ook nergens voor getekend. Ook werd gezegd dat wij een bevestiging via de e-mail zouden hebben gekregen en via sms (nimmer hebben wij dit gekregen want dan hadden we direct aan de bel getrokken). Na onderzoek blijkt dat ik niet de enige ben die slachtoffer wordt en ik ben op zoek naar andere slachtoffers om de aangifte tegen faillissementen.com uit te breiden.

 

Inmddels heb ik een betalingsherinnering en aanmaning ontvangen en wordt er gezegd dat ze een incassoburo gaan inschakelen.

Op al deze mails heb ik gereageerd met het feit dat wij helemaal geen abonnement of overeenkomst met hen hebben.

 

Hieronder enkele quotes van andere slachtoffers:

 

- "Emails waarbij je zonder dat gewenst is een abonnement wordt afgesloten. Klantenservice reageert niet en nul begrip. Betaling kom je niet onderuit en opzeggen is ook nergens mogelijk. Intransparant, meer addertjes dan gras en een partij waar je ABSOLUUT VAN MOET WEGBLIJVEN."

 

- "Ook ik heb per ongeluk een link aangeklikt, er vervolgens achter gekomen dat dit "bedrijf" geen verslagen KAN publiceren vanwege de geldende AVG.
Onmiddellijk na ontvangst van de factuur gepoogd er van af te komen, maar word afgescheept met "Bedrijven hebben geen herroepingsrecht"."

 

Deze dienstverlening is overal gratis. Ben ervan overtuigd dat hier een technische truck achter zit waardoor je na aanmelding pas ziet dat er kosten aan verbonden zijn. Ik zou me nooit aangemeld hebben als was aangegeven dat er kosten in rekening worden gebracht.

 

Datum van ervaring: 20 november 2020


Ze zullen vast wel ergens kleine lettertjes hebben en gezien de agressieve beantwoording op mijn vraag op een plotseling en nooit afgesloten abonnement, moet dit gewoon hun business model zijn.

Schandelijk.

Datum van ervaring: 18 januari 2024

 

Wie kan mij helpen met advies om dit bedrijf aan te pakken?

 

aangepast door Hans van den Bergh
Juridisch belastende teksten aangepast c.q. verwijderd.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76572-juridisch-advies-gevraagd/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zoveel energie in zoiets als dit steken? Dat is precies wat men zoekt. Mensen die reageren zitten aan de haak. Mijn advies, niet meer reageren en als er (ooit) een incassoburo aan de deur komt vragen om een titel, het vonnis. Wat er nooit zal komen want wie gaat er een vonnis vragen voor een paar tientjes?

  • 0

Beste paperfan

 

Welkom op HL 

 

Mod-commentaar: Ik heb jouw tekst aangepast omdat het eenzijdige, publiekelijk gebruik van juridisch belastende termen als 'oplichter' of 'misleiding' consequenties kunnen hebben, ofwel voor jou, maar mogelijk ook voor ons forum.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
(aangepast)

De meest logische verklaring is dat je gekozen hebt voor 'aanmelden' en dat daar een formulier dankzij de invulfunctie van je browser ingevuld is. Maar als ik het goed begrijp (ik heb het niet geprobeerd) moet je daarna ook nog via een e-mail akkoord geven voor je daadwerkelijk een abonnement hebt.

 

Op de aanmeldpagina staat daarbij heel duidelijk wat de kosten zijn en je moet vinkjes zetten voor het gelezen hebben van de voorwaarden en als verklaring dat je bevoegd bent namens het bedrijf de verplichting aan te gaan.

 

Daarnaast: op die site is op de plekken waar dat van belang is duidelijk aangegeven welke gegevens je met en zonder abonnement kunt bekijken. 

 

Voor de goede orde: ik gebruik deze site zeer regelmatig om te zien welke nieuwe faillissementen er zijn, zonder dat ik een abonnement heb, en juist daardoor heb ik juist een duidelijk beeld van hoe de site in elkaar steekt op dit punt. 

 

Dat gezegd hebbende: de bewijslast dat jij degene bent die die vinkjes heeft gezet en niet een wildvreemde ligt bij de site. Maar als zij een bewijs hebben dat er wel degelijk op de bevestigingslink die naar is gestuurd is geklikt trek je aan het kortste eind.

 

Aangifte lijkt me weinig zinvol, want de politie heeft aan dit verhaal echt niet genoeg om ook maar een begin van een strafbaar feit te zien.

 

En als laatste: een civiele rechter zal niet snel overtuigd zijn van een 'ik heb de site wel bezocht, maar geen abonnement afgesloten', want: 'hoe kan de site ooit jouw gegevens hebben als je die niet hebt gegeven, terwijl de enige plek waar je die gegevens achter kunt laten de abonneerpagina is'. 

aangepast door StevenK

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

  • 0
21 uur geleden, KeesJandenBraven zei:

Waarom zoveel energie in zoiets als dit steken? Dat is precies wat men zoekt. Mensen die reageren zitten aan de haak. Mijn advies, niet meer reageren en als er (ooit) een incassoburo aan de deur komt vragen om een titel, het vonnis.

Ik zou niet zomaar niet reageren. Bij kantonrechters loopt het storm van mensen die hun kop in het zand steken, en uiteindelijk bij de rechter komen met 'ik vond dat ik niet hoefde te betalen dus ik heb er niets mee gedaan'. Je staat veel sterker als je op z'n minst in het begin een onderbouwde reactie stuurt waarom je vindt dat er helemaal geen sprake is van een overeenkomst met betalingsverplichting.

> Wat er nooit zal komen want wie gaat er een vonnis vragen voor een paar tientjes?

 

Nouja, daar is een hele industrie omheen ontstaan. Hoe vaak hoor je niet dat een vordering van een paar tientjes uiteindelijk honderden euro's kost? Als je als bedrijf het moet hebben van abbo's van een paar tientjes, dan werkt het natuurlijk ook niet echt lekker als je het er maar altijd bij laat zitten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 62 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.