Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Noa-777
Goedenavond,
Ik heb mijn zakelijke rekening bij Knab en krijg zojuist onderstaande mail:
’Uit een tussentijdse controle is gebleken dat we nog geen duidelijk beeld hebben van de bedrijfsactiviteiten die je met *** uitvoert. Om een goed beeld te krijgen van je bedrijf en om te kunnen voldoen aan wet- en regelgeving, willen we je vriendelijk verzoeken onderstaande vragen te beantwoorden.
1. Kun je toelichten wat voor activiteiten je met je bedrijf uitvoert (in aanvulling op de gegevens bij de Kamer van Koophandel)?
2. Uit de gegevens bij de KVK blijkt dat je bedrijf actief is op het gebied van '***'. Kun je nader toelichten om wat voor soort product het precies gaat?
3. Uit de website *** blijkt dat je bedrijf mogelijk ook handelt in NFT's. Kun je dit nader toelichten?
4. Indien de handel in NFT's plaatsvindt, kun je dan toelichten op welke manier je de inkomsten hieruit ontvangt? Kun je daarbij aangeven of deze transacties via de Knab-rekening verlopen en via welke partijen je wordt uitbetaald?’
Mag een bank hier zo specifiek naar vragen, en belangrijker, moet ik hier op antwoorden?
Ik heb niks te verbergen, maar ga ook niet zomaar informatie verschaffen aan bedrijven als het niet moet.
Ik hoor het graag.
aangepast door Noa-777