Ik werk als DGA in dienst van mijn BV. De werkzaamheden worden eind dit jaar gestopt ivm pensioen. Er komt dus geen geld meer binnen in de BV door werkzaamheden van de BV. ,maar wel nog een aardig rendement vanuit de ETF's die in de BV zitten.
Jaarlijks wilik de eerste schijf van Box 2 uitkeren als dividend totdat die helemaal leeg is en dan zal ik de BV liquideren.
Maar wat te doen met de maandelijkse loonheffing?
mijn idee:
Gezien het geen arbeid geen loon principe:
Briefje naar de belastingdienst dat de BV geen werknemers meer heeft en daarmee vrijgesteld wil worden van de aangifteplicht voor de loonheffing.
Totdat ik akkoord heb doe ik een maandelijkse 0 aangifte.
Voor beheer van de BV keer ik mezelf een beheerfee uit van 5 a 10 K, die ik in de prive aangifte meld onder "inkomsten uit overige werkzaamheden"
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
npbosch
npbosch
Ik werk als DGA in dienst van mijn BV. De werkzaamheden worden eind dit jaar gestopt ivm pensioen. Er komt dus geen geld meer binnen in de BV door werkzaamheden van de BV. ,maar wel nog een aardig rendement vanuit de ETF's die in de BV zitten.
Jaarlijks wilik de eerste schijf van Box 2 uitkeren als dividend totdat die helemaal leeg is en dan zal ik de BV liquideren.
Maar wat te doen met de maandelijkse loonheffing?
mijn idee:
Gezien het geen arbeid geen loon principe:
Briefje naar de belastingdienst dat de BV geen werknemers meer heeft en daarmee vrijgesteld wil worden van de aangifteplicht voor de loonheffing.
Totdat ik akkoord heb doe ik een maandelijkse 0 aangifte.
Voor beheer van de BV keer ik mezelf een beheerfee uit van 5 a 10 K, die ik in de prive aangifte meld onder "inkomsten uit overige werkzaamheden"
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77033-geen-arbeid-geen-loon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen