Ik heb een vraag. Ik kan het het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld.
In de eerste maand van een onderneming wordt er voor 3600 euro inventaris gekocht die in 36 maanden wordt afgeschreven. Aan het einde van het boekjaar (er zijn 12 maanden afschrijving voorbij) heb je post inventaris met een bedrag van 3600 credit, en een post afschrijving inventaris met een bedrag van 1200 debet.
Na 3 jaar is het compleet afgeschreven. Dienen dan die twee rekeningen tegen elkaar weggestreept te worden of laat je dat gewoon staan? Mijn boekhoudprogramma doet dat namelijk niet automatisch, dus dan zou ik voor allerlei aankopen terug moeten kijken of ik al wat moet vereffenen...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
martijn1982
martijn1982
Ik heb een vraag. Ik kan het het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld.
In de eerste maand van een onderneming wordt er voor 3600 euro inventaris gekocht die in 36 maanden wordt afgeschreven. Aan het einde van het boekjaar (er zijn 12 maanden afschrijving voorbij) heb je post inventaris met een bedrag van 3600 credit, en een post afschrijving inventaris met een bedrag van 1200 debet.
Na 3 jaar is het compleet afgeschreven. Dienen dan die twee rekeningen tegen elkaar weggestreept te worden of laat je dat gewoon staan? Mijn boekhoudprogramma doet dat namelijk niet automatisch, dus dan zou ik voor allerlei aankopen terug moeten kijken of ik al wat moet vereffenen...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7741-afschrijvingen-afboeken-na-36-maanden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag