Hallo,

Ik ben op zoek naar een boekhoudpakket waarin historisch geboekt kan worden. 

In 2023 overgegaan van Exact globe  naar een online pakket (E-boekhouden).

Server waar de voorgaande (boekhoud) jaren op stonden start na brand niet meer op, en ook de backup is mee ten onder gegaan (men dacht dat deze extern opgeslagen stond, maar helaas).

De gegevens zullen dus opnieuw geboekt moeten worden maar dat kan niet in het huidige pakket.

Wie heeft er tips/adviezen. Een hoop  pakketten 1. Kunnen niet historisch 2. Zijn heel omslachtig of 3. Erg prijzig.

Ik wil bij voorkeur alles inboeken, downloaden/exporteren, extern opslaan (mocht er ooit controle komen dat gegevens aangeleverd kunnen worden), en dan die adm. sluiten.

Alvast dank!🙏

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77519-welk-boekhoudpakket-historisch-boeken/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 2
1 uur geleden, Alwynmonte zei:

Ik wil bij voorkeur alles inboeken, downloaden/exporteren, extern opslaan (mocht er ooit controle komen dat gegevens aangeleverd kunnen worden), en dan die adm. sluiten.

https://www.banana.ch/nl/nl

Wij gebruiken het al meer dan 17 jaar.

Volledig naar wens aanpasbaar, ook oude boekjaren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0

Meestal zit in licenties een (verborgen) blokkade waardoor je inderdaad niet meer kan boeken in jaren voor de eerste beginbalans die je opvoert. Dat is deels logisch omdat je "achteruit boekhouden" vrij lastig is omdat je allerlei rare verschillen met de (begin)balanzen per jaar kan krijgen.

Maar ik zou gewoon eens bellen met eboekhouden en de situatie uitleggen. Het moet dan mogelijk zijn om (desnoods) in een aparte licentie de oude jaren te boeken.

• 0

Als je met het oudste jaar begint moet volgens mij met elk pakket kunnen. Ik boek mijn definnitieve jaarcijfers pas als de boekhouder de eindberekeningen heeft gemaakt. Ik moet dan wel als ik het jaar afrond de beginbalans van het nieuwe jaar opnieuw laten berekenen. Ik kan eventueel jaren terug boeken. Ik gebruik snelstart.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar