Zodra je kinderen krijgt, kom je in aanraking met een breed scala aan aanverwante artikelen waar je voorheen nog geen idee van had.
Tijdens een uitstapje kwam ik bij een andere ouder een vervoershulpmiddel tegen waar ik ontzettend enthousiast over raakte. Direct zocht ik het product op, en ik kwam erachter dat dit Nederlandse product al jaren niet meer verkocht werd. Ik knoopte een praatje aan met de eigenaar, en die was erg enthousiast over het product. De enige manier om er een te bemachtigen was via de tweedehands verkoopkanalen. De populariteit bij eigenaren zorgt er voor dat men niet heel snel afstand doet van hun exemplaar, en dat de prijzen relatief hoog waren. Enkele dagen later verscheen er een op Marktplaats, en die heb ik direct gekocht. Nu, twee jaar later, is het nog steeds een van de beste producten die ik heb gekocht. Het blijft me verbazen dat er geen gelijkwaardig product te koop is. Tijdens uitjes met het gezin wordt ik steevast aangesproken over dit vervoermiddel. Als ik het verhaal vertel, wordt ik ook regelmatig gevraagd of ik hem niet wil verkopen. Jullie begrijpen dat dit voor mij een regelmatig terugkerende trigger is om te onderzoeken of er geen markt is voor de herlancering van dit product, maar dan een nog verder geoptimaliseerde uitvoering.
Onderzoek leert dat dit product is ontwikkeld door een duo dat in onmin is geraakt. Hierna zijn de activiteiten gestaakt. Inmiddels heb ik me grondig verdiept in het product. Inmiddels heb ik goed beeld van de toenmalige keten rondom dit product; het externe ontwerpbureau, de leverancier van de stoffen, de namen en potentiële contactgegevens van dit duo, de patentaanvraag en de geschiedenis van het patent. De laatste patentbijdrage is al jaren geleden voor het laatst voldaan. Beide ‘founders’ werken nu in een totaal ander vakgebied.
Na een paar jaar gebruik heb ik natuurlijk wel enkele verbeterpunten gevonden, en zie ik dus kans om te optimaliseren. Het is dus primair niet mijn bedoeling om het object te kopiëren, maar het als basis te gebruiken om verder te verbeteren.
Komend jaar zou ik graag stappen willen maken in het ontwikkelen van het bovenstaande. Mijn dilemma zit hem in de vraag of het bij dit proces handig is om contact op te nemen met de geestelijk vaders, of juist niet. Enerzijds hebben zij veel kennis en contacten over praktische zaken zoals het ontwerp, de productie etc. Dit zou mij kunnen helpen. Anderzijds kan het zo zijn dat zij bij het horen van mijn plannen en enthousiasme mij de loef afsteken. Zij hebben immers een grote voorsprong.
Welk pad zouden jullie bewandelen, en met welke argumenten?
Overigens heb ik een HBO WTB achtergrond met enige kennis van productontwikkeling, maar dat is meer technisch van aard.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gertos
Gertos
Beste lezers,
Zodra je kinderen krijgt, kom je in aanraking met een breed scala aan aanverwante artikelen waar je voorheen nog geen idee van had.
Tijdens een uitstapje kwam ik bij een andere ouder een vervoershulpmiddel tegen waar ik ontzettend enthousiast over raakte. Direct zocht ik het product op, en ik kwam erachter dat dit Nederlandse product al jaren niet meer verkocht werd. Ik knoopte een praatje aan met de eigenaar, en die was erg enthousiast over het product. De enige manier om er een te bemachtigen was via de tweedehands verkoopkanalen. De populariteit bij eigenaren zorgt er voor dat men niet heel snel afstand doet van hun exemplaar, en dat de prijzen relatief hoog waren. Enkele dagen later verscheen er een op Marktplaats, en die heb ik direct gekocht. Nu, twee jaar later, is het nog steeds een van de beste producten die ik heb gekocht. Het blijft me verbazen dat er geen gelijkwaardig product te koop is. Tijdens uitjes met het gezin wordt ik steevast aangesproken over dit vervoermiddel. Als ik het verhaal vertel, wordt ik ook regelmatig gevraagd of ik hem niet wil verkopen. Jullie begrijpen dat dit voor mij een regelmatig terugkerende trigger is om te onderzoeken of er geen markt is voor de herlancering van dit product, maar dan een nog verder geoptimaliseerde uitvoering.
Onderzoek leert dat dit product is ontwikkeld door een duo dat in onmin is geraakt. Hierna zijn de activiteiten gestaakt. Inmiddels heb ik me grondig verdiept in het product. Inmiddels heb ik goed beeld van de toenmalige keten rondom dit product; het externe ontwerpbureau, de leverancier van de stoffen, de namen en potentiële contactgegevens van dit duo, de patentaanvraag en de geschiedenis van het patent. De laatste patentbijdrage is al jaren geleden voor het laatst voldaan. Beide ‘founders’ werken nu in een totaal ander vakgebied.
Na een paar jaar gebruik heb ik natuurlijk wel enkele verbeterpunten gevonden, en zie ik dus kans om te optimaliseren. Het is dus primair niet mijn bedoeling om het object te kopiëren, maar het als basis te gebruiken om verder te verbeteren.
Komend jaar zou ik graag stappen willen maken in het ontwikkelen van het bovenstaande. Mijn dilemma zit hem in de vraag of het bij dit proces handig is om contact op te nemen met de geestelijk vaders, of juist niet. Enerzijds hebben zij veel kennis en contacten over praktische zaken zoals het ontwerp, de productie etc. Dit zou mij kunnen helpen. Anderzijds kan het zo zijn dat zij bij het horen van mijn plannen en enthousiasme mij de loef afsteken. Zij hebben immers een grote voorsprong.
Welk pad zouden jullie bewandelen, en met welke argumenten?
Overigens heb ik een HBO WTB achtergrond met enige kennis van productontwikkeling, maar dat is meer technisch van aard.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77545-product-herlanceren-contact-met-originele-founders/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen