Ga naar inhoud

Dubbele functionarissen voor zelfde functie.

Geplaatst:

HarryKonijnenberg

Na een overname heb ik het probleem dat ik voor dezelfde positie 2 functionarissen heb. Eigenlijk wil ik beide niet omdat ik ze niet capabel acht in een groter organisatie deze functie te vervullen, dus wil ik een nieuw persoon aannemen en deze twee ontslaan. Kan dat zomaar?

Featured Replies

Geplaatst:

RubenT

• Moderator

Welkom op Higherlevel, Harry.

Heb je je al ingelezen over ontslagrecht?

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

En deze over de verplichting tot het overnemen van personeel bij een overname

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

StevenK

'zomaar' mensen ontslaan kan niet en zolang je niet gewerkt hebt om hen op het niveau te krijgen dat ze wel moeten hebben is de kans op een toegewezen ontslagvergunning behoorlijk klein. Zeker sinds de herziening van het arbeidsrecht (in 2015) zijn die juridische mogelijkheden zeker niet ruimer geworden.,

Uiteraard kun je wel met een VSO proberen afscheid te nemen, maar hou er ook rekening mee dat wanneer je dat verkeerd aanvliegt je de werknemer tegen je in het harnas kunt jagen en als je het goed aanvliegt is het de snelste oplossing. Wel even door de pijn van de vergoedingen heen bijten.

Daarbij nog het volgende: iemand zei mij ooit: "afscheid nemen van de mensen die je niet goed genoeg vindt biedt je maar één garantie: na hen zijn er altijd anderen op wie je wat aan te merken hebt, dus investeer eerst in het verbeteren van de aspecten die je niet aanspreken voor je overgaat tot afscheid nemen."

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.