bedrijfsnaam commercieel?

Aanbevolen berichten

Mag ik jullie mening eventueel horen over de volgende bedrijfsnamen (nieuw op terichten, zijn aan het brainstormen,gaat om administratiekantoor)

 

- Accountpoint

- Finance Solutions

- E & L Solutions

- E & L Finance

- E & L Administratie

 

Ik ben benieuwd, hoop dat dit geen spam is, niet zo bedoeld!!

Link naar reactie

Accountpoint vind ik goed klinken.

E & L Finance vind ik ook wel wat.

 

Die andere 3 vind ik helemaal niks.

 

Onderbouwing... hmmm... een beetje op gevoel. Accountpoint klinkt wel uniek en toch redelijk duidelijk. E&L Finance loopt lekker door als je het uitspreekt. (vooral op zn engels: "ie en el faainens")

Technisch innovator.

Link naar reactie

Accountpoint vind ik goed klinken.

E & L Finance vind ik ook wel wat.

 

Die andere 3 vind ik helemaal niks.

 

Onderbouwing... hmmm... een beetje op gevoel. Accountpoint klinkt wel uniek en toch redelijk duidelijk. E&L Finance loopt lekker door als je het uitspreekt. (vooral op zn engels: "ie en el faainens")

 

Bedankt, vind de 1e wel leuk!!

Link naar reactie

Accountpoint vertelt mij niet wat het is, point komt bij mij een beetje over als checkpoint of de kwikfit, een reparatiepunt.

 

E & L finance daarentegen komt volwassen over, vloeit goed door in de mond en is goed te onthouden. Het geeft voor mij body aan de naam en komt stabiel over, firm, stevig.

 

 

Link naar reactie

Accountpoint vertelt mij niet wat het is, point komt bij mij een beetje over als checkpoint of de kwikfit, een reparatiepunt.

 

E & L finance daarentegen komt volwassen over, vloeit goed door in de mond en is goed te onthouden. Het geeft voor mij body aan de naam en komt stabiel over, firm, stevig.

 

 

 

Kijk met zo een reactie kan ik iets!!

Bedankt!!

E & L lijkt erop alsof het 2 mensen zijn

terwijl het mijn initialen zijn van voor en achternaam!!

 

Dus dat kan verwarring opleveren

Volwassen ben ik overigens nog niet haha (23 jr)

Link naar reactie

vertel eens wat meer over jezelf. Hoe heet je van achteren, wat voor finance wil je doen, wat is je doelgroep. Heel vaak liggen de beste namen verschuild in dat soort aspecten.

 

Me achternaam wil ik graag geheim houden haha. Finance in de vorm van een administratiekantoor. Mensen de last van de boekhouding uit handen nemen. Goede service bieden door goede verslaggeving, jaarrekening opstellen, eventueel ook aangifte inkomstenbelasting etc. Doelgroep is het kleine MKB. Eenmanszaken VOF, Maatschappen etc.

 

Ik ben goed qua cijfertjes, niet creatief qua namen. Vind Finance ook ineens wel heel officieel klinken

Link naar reactie

Die namen zijn wel erg 'corporate'. Als starter wil je natuurlijk proffessionaliteituitstralen, maar trap niet in de valkuil van dezelfde gangbare 'proffesionaliteit' als iedereen. Een beetje bijzondere naam,die lekker blijft hangen mag wel, en ie-en-el-fainence klinkt wel, maar is zo vergeten.

 

Zie ook purple cow an Seth Godin

 

Heb jij een gouden tip dan. Wat zou jij willen ervaren bij een bedrijf dat jouw administratie gaat verzorgen?

Link naar reactie

Als je het zo uitlegt ben ik het ermee eens dat die namen er corporate overkomen. Het mag best wel leuk zijn, wat meer to the point met een knipoog. Voorbeelden als:

 

The Number Factory

"we fabricate numbers"

 

Adman

"Daar heb ik een Adminstratie Mannetje voor !"

 

Paper Biz

"Al uw administratie verzorgen wij!"

 

ik verzin maar wat hoor, maar het is leuk om wat modernere naam te pakken. Blijft ook lekker hangen en spreekt uit dat je gewoon staat voor wat je doet, geen bullsh*t maar gewoon dit doe ik en we doen het goed ook!

 

Link naar reactie

Mag ik jullie mening eventueel horen over de volgende bedrijfsnamen (nieuw op terichten, zijn aan het brainstormen,gaat om administratiekantoor)

 

- Accountpoint

- Finance Solutions

- E & L Solutions

- E & L Finance

- E & L Administratie

 

Ik ben benieuwd, hoop dat dit geen spam is, niet zo bedoeld!!

 

Een naam verzinnen hoeftlang zo gemakkelijk te zijn als het lijkt.

Er zijn nog een paar vragen open voor mij zoals:

dekt de naam de lading van de dienst of van de zaak.

Waar gaat zaak zich mee bezighouden, met bijv. administratie (laatste naam) of finance (één na laatste naam) af anders (financiele probleemoplossing).

Is het noodzakelijk en/of gewenst om de dienst/product op te nemen in de naam of kan een direct verwijzende naam of geheel andere naam ook van toepassing zijn. Heb je er op gelet of de te gebruiken namen ook vrij zijn op het web.

 

Zo zijn er nog wel een paar.

"Accountpoint" bijv. verwijst al gauw naar Fin. hoe zit dit dan met administratie en hoe breed trek je administratie, alleen financieel administratief of ook bijv. correspondentie.

 

Je ziet mogelijkheden te over voor de invulling van de achterliggende gedachte van een naam.

 

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie

Mag ik jullie mening eventueel horen over de volgende bedrijfsnamen (nieuw op terichten, zijn aan het brainstormen,gaat om administratiekantoor)

 

- Accountpoint

- Finance Solutions

- E & L Solutions

- E & L Finance

- E & L Administratie

 

Ik ben benieuwd, hoop dat dit geen spam is, niet zo bedoeld!!

 

Een naam verzinnen hoeftlang zo gemakkelijk te zijn als het lijkt.

Er zijn nog een paar vragen open voor mij zoals:

dekt de naam de lading van de dienst of van de zaak.

Waar gaat zaak zich mee bezighouden, met bijv. administratie (laatste naam) of finance (één na laatste naam) af anders (financiele probleemoplossing).

Is het noodzakelijk en/of gewenst om de dienst/product op te nemen in de naam of kan een direct verwijzende naam of geheel andere naam ook van toepassing zijn. Heb je er op gelet of de te gebruiken namen ook vrij zijn op het web.

 

Zo zijn er nog wel een paar.

"Accountpoint" bijv. verwijst al gauw naar Fin. hoe zit dit dan met administratie en hoe breed trek je administratie, alleen financieel administratief of ook bijv. correspondentie.

 

Je ziet mogelijkheden te over voor de invulling van de achterliggende gedachte van een naam.

 

 

 

Het gaat puur om:

 

- administratieve dienstverlening

- boeken van administratie

- jaarrekening

- diverse aangiftes

 

Hoe omschrijf je dat dan kort en bondig :)

Link naar reactie

 

Het gaat puur om:

 

- administratieve dienstverlening

- boeken van administratie

- jaarrekening

- diverse aangiftes

 

Hoe omschrijf je dat dan kort en bondig :)

 

En moeten alle onderdelen op één of andere manier in je naam naar voren komen ?? Een pakkende, niet verwijzende naam kan ook heel goed werken.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie

 

Het gaat puur om:

 

- administratieve dienstverlening

- boeken van administratie

- jaarrekening

- diverse aangiftes

 

Hoe omschrijf je dat dan kort en bondig :)

 

En moeten alle onderdelen op één of andere manier in je naam naar voren komen ?? Een pakkende, niet verwijzende naam kan ook heel goed werken.

 

 

Doe is een suggestie dan. Ben creatief echt onderontwikkelend haha

Link naar reactie

Erwin, je kwam hier op het forum met de vraag of de markt voor administratiediensten aan het MKB niet verzadigd was. Daar heb je reacties op gekregen: suggesties om jezelf te onderscheiden. Nou blijf je echter hangen op een dertien-per-dozijn dienstverlening aan het MKB en zoek je naar een commerciële naam.

 

Kijk nou es naar de omschrijving van dit forum: Innovatie in Ondernemerschap. Welke innovatie heb jij voor het boekhoudschap? Pas als je daar uit bent, wordt het interessant om een naam te bedenken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Erwin, je kwam hier op het forum met de vraag of de markt voor administratiediensten aan het MKB niet verzadigd was. Daar heb je reacties op gekregen: suggesties om jezelf te onderscheiden. Nou blijf je echter hangen op een dertien-per-dozijn dienstverlening aan het MKB en zoek je naar een commerciële naam.

 

Kijk nou es naar de omschrijving van dit forum: Innovatie in Ondernemerschap. Welke innovatie heb jij voor het boekhoudschap? Pas als je daar uit bent, wordt het interessant om een naam te bedenken.

 

Excuses, ik had niet gekeken of ik op het juiste forum zat. Ik kakel maar door!!! Zal erop letten!!

Link naar reactie

Waar doet de naam "Fatboy"je aan denken?

 

 

nou dat klinkt niet geweldig positief hahahahahahha

 

 

Waar doet de naam "Fatboy"je aan denken?

 

 

nou dat klinkt niet geweldig positief hahahahahahha

 

------------------------------------------------------------------

 

Lachen of niet, de doelstelling van de vragen wordt dus door jou niet begrepen.

 

Mogelijkerwijs ben je niet op de gedachte gekomen dat het niets met account. en/of admin. te maken heeft, maar alleen om je aan het denken te zetten waar je rekening mee kunt (moet) houden bij het kiezen van een naam.

 

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie

Nou blijf je echter hangen op een dertien-per-dozijn dienstverlening aan het MKB en zoek je naar een commerciële naam.

 

Kijk nou es naar de omschrijving van dit forum: Innovatie in Ondernemerschap. Welke innovatie heb jij voor het boekhoudschap? Pas als je daar uit bent, wordt het interessant om een naam te bedenken.

 

Daarnaast hoeft het boekhouderschap helemaal niet in een/de naam voor te komen. Als voorbeeld heb ik al namen gegeven die niet duiden op "dikke jongens" of "kampioenen/champions" maar geheel andere artrikelen zoals meubels en kleding.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie

Ben 't helemaal met Justus eens, je bedrijfsnaam is je eerste visitekaartje kijk ook eens op de site van Alef over tips over namen ...Hoe omschrijf je dat dan kort en bondig

---

Wat dacht je van "Knikkers"

----

(klinkt misschien wat raar, maar vat wel op een ludieke manier samen waar 't om gaat, het tellen van de pegels, pecunia, poen...

en dan op een simpele, toegankelijke manier)

Er is een engelse visacard die Marbles heet, zelfde gedachte, maar in 't nederlands zul je met knikkers je daar geen buil aan kunnen vallen. Je hebt wel lef nodig om 't door te voeren (in iets afgezwaktere vorm kun je dan : knikkers-administartie of knikkers- belastingen voeren... Succes!

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.