• 0

Onderhouds Schilder Wil Starten

Dag mensen goedenavond ik ben nieuw op dit forum en hoop de nodige adviezen van u allen te krijgen.

Ik ben Jeroen Roos word dit jaar 30 en sta te trappelen om mijn eigen eenmanszaak te beginnnen in de HuisSchilder Brance.

 

Uiteraard heb ik al erg veel gelezen erover en gedaan,maar sommige dingen zou ik iets meer duidelijkheid over willen geven.

 

Om te beginnen zit ik met het eerste probleem....hoe kom ik aan klanten want die heb ik nog niet?

Kan ik eenvoudig starten zonder startkapitaal?

 

Ik heb zeker nog meer vragen maar ik wacht eerst dit even af

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Over kapitaal:

-Als je kapitaal nodig hebt is dat inderdaad een probleem wat je op moet lossen, anders niet....

 

Hoe kom je aan klanten?

-Reclame maken, relaties, bestaande "zwarte" klanten eventueel enzovoorts.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Er is een groot tekort aan schilders, dus het zal niet heel moeilijk zijn om aan klanten te komen. Nu is het alleen niet zo'n hele goed tijd om te beginnen, de meeste schilders hebben het gedurende de wintermaanden niet zo druk. Alhoewel er natuurlijk ook bij mensen binnen geschilderd moet worden.

 

Ik zou in ieder geval zorgen dat je goed vermeld staat in de telefoongids en de gouden gids. Vooral particulieren zoeken denk ik daar toch als eerste in als ze op zoek zijn naar een schilder.

 

Maar je kunt ook aanbellen bij nieuwbouwhuizen waar men aan het klussen is en vragen of ze het (binnen)schilderwerk willen uitbesteden. En als je ergens aan het schilderen bent, hang dan een bord op met je bedrijfsnaam en telefoonnummer. Ook kun je je eventuele bedrijfsauto bestickeren. Als je die (nog) niet hebt, is het ook wel leuk om jezelf en je spullen op een ludieke manier te vervoeren, bijvoorbeeld met een oude bakfiets waar je je bedrijfsnaam op zet. Dan moet je natuurlijk wel klanten hebben binnen fietsafstand van je vestigingsplek.

 

Wat betreft je kapitaal; je hebt uiteraard geld nodig voor je kwasten en verf. En als je een ladder of steiger nodig hebt, kun je die in het begin huren, als je nog geen geld hebt om er een te kopen (of nog geen klussen aannemen waar je dergelijke spullen voor nodig hebt). En misschien kun je wel een groothandel vinden waar je je verf en kwasten kunt halen en pas later, als je hun factuur hebt gehad, betalen. Als je je (particuliere) klanten laat betalen bij oplevering (wel vooraf melden op je offerte), weet je ook (bijna) zeker dat je die factuur op tijd kunt betalen. Later, als je een beetje kapitaal hebt opgebouwd, is dit natuurlijk geen probleem meer. Misschien is het dan wel beter om direct je spullen bij de groothandel te betalen, dan weet je zeker dat je later niet voor verrassingen komt te staan.

 

Hou uiteraard wel rekening met de omzet- en inkomstenbelasting, zet dat apart op twee spaarrekeningen (een gekoppeld aan je bedrijfsrekening voor de omzetbelasting en een gekoppeld aan een prive rekening waar je de inkomstenbelasting op reserveert).

 

En weet je ook dat je maar 6% BTW hoeft te berekenen als het een huis betreft van 15 jaar of ouder?

Link naar reactie
  • 0

Aan klanten komen ishet moeilijke punt van iedere starter. Alsje heel regionaal wilt beginnen en je richt op de consumentenmarkt,is foldereneen serieuze optie. Voor 89 euro heb je al 5000 folders ( www.studio17.nl. Doe jezelf eenlol: als je folders maakt: maakzie niet zelf in Word, maar zorg ervoor dat de folder net zoveel kwaliteit uitstraalt als jij met je schilderwerk wilt uitstralen. ensen beoordelen watze inhanden krijgen: alsje folder niks is,danzaljeschilderwerk ook wel niks zijn.

 

Verder moet je gaan bedenken hoe je jezelf wilt positioneren: ben je een marktleider, die met de meest bijzondere verven zoals kreitzeit: verf op melkbasis werkt,of ben je een prijsknaller die de plaatselijke schildersbedrijfjes gaat beconcurreren op prijs.

 

Denk niet alelen vanuit het nu: 'ik ga concurreren op prijs, dan heb ik snel klanten', maar denk ook aan over twee jaar, je wilt dan ook een redelijk inkomen hebben en als je het imago van een prijsknaller hebt,wordt dat niet gemakkelijker.

 

Maak je doelgroep specifiek: het lijkt in het begin gemakkelijk om alleklussen aan te nemen, maar een specifieke doelgroep werkt op de langeretermijn. Als jij onder 'gegoede kringen' bekend wordt als ee integer schilder, die vakwerk afleverd,en niet roddelt kan je dat voordel opleveren.

 

Een tweede belangrijke doelgroep voor je kunnen andere klus- en bouwbedrijven zijn: vaak kun je met meerdere bedrijfjes grotere klussen ook aan, en kun je werken als onderaannnemer.

 

Denk ook aan andere aspecten van kwaliteit: ik heb eens samengewerkt met een klein bouwbedrijfje dat als verkoopargument had dat de medewerkers netjes gekleed waren, geen luidruchtige radios aanzetten, geen slordige kisten met gereedschap meenamen, en hun eigenschoonmaakmiddelen meenamen.

Dat gaf ze een groot voordeel bij werken waarbij de service naar de klant door moest gaan tijdens de verbouwing: een 'representatieve' verbouwer. Zo'n reputatie kan ervoor zorgen dat je klanten je zoeken, in plaats van jij je klanten zoekt.

 

Je zult wel kapitaal nodig hebben:je zlt toch een opslagruimte moeten hebben/huren voor je verf,of ruim wonen met een grote garage. Vergeet niet aan de gemeente te vragen of het toegestaan is om vanuit je woonhuis zo te werken: je hebt niet alleen te maken met het bestemmingsplan, afvalstoffenbesluit, maar ook met brandbare stoffen.

Link naar reactie
  • 0

Owkee,maar volgens mij kan ik toch ook wel een leining nemen,of is dat niet gebruikelijk?

Als dit wel kan en\of gebruikelijk is hoe en waar kan ik dan zo een lening in orde maken?

 

 

Met een ondernemingsplan bij de bank aaankloppen voor een zakelijke lening. Als je de zoekfunctie op het forum gebruikt en zoekt op 'ondernemingsplan' kom je veel nuttige informatie tegen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben net voorzichtig begonnen met het opzetten van een onderenmingsplan ben ik zo op de goede weg of kan het beter en\of effectiever.

En mijn startkapitaal(leenbedrag)is dat een beetje netjes of kan dat lager of beter

 

Ondernemingsplan in de schildersbranche

 

Eenmanszaak schilder voor hoofdzakelijk particulieren,reclame maken doormiddel van adverteren en\of Mond tot mond reclame.

 

benodigdheden voor bepalen van startkapitaal:

 

Bedrijfsauto+betimmering+reclame\belettering 25000 Euro

Stofzuiger Schuurmachine 500 Euro   

Trappetje 200

Ladder 300

Los(handgereedschap)500

 

Totaal lenen\financieren om te kunnen starten 27000\2800 Euro

Link naar reactie
  • 0

Ha Jeroni,

waarom niet starten met een nette tweedehands bestelwagen? Volgens mij kan je die momenteel zeer goedkoop krijgen. Scheelt een hoop financiering.

 

Denk ook aan financiering van je onderhanden werk. Niet alle klanten betalen vooruit.

 

Hou daarnaast nog rekening met je administratie- en kantoorkosten, ook nog wel € 2000 per jaar.

 

Arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Laat ik als eigenaar van een schildersbedrijf mij dan ook maar even met dit verhaal bemoeien....

 

Wat voor schilder ben je, heb je ervaring, ben je opgeleid, wat voor werkervaring heb je, wat kun je naast schilderen bijv behangen/glaszetten/scan plakken etc... dit zijn belangrijke punten om te kijken hoe je jezelf in de markt gaat zetten.

 

Verder makkelijke en relatief goedkope manieren om met reclame te beginnen zijn, advertenties in het lokale suffertje, papiertjes ophangen in supermarkten etc, kabelkrant

 

Ook kun je proberen om te beginnen je aan te sluiten bij een schildersbedrijf wat nog mensen kan gebruiken en geinteresseerd zijn om een zzp'er te gebruiken.. heb je inkomen totdat je eigen klanten er komen.

 

Let vooral op dat je jezelf ook goed verzekerd voor arbeidsongeschiktheid en dergelijke...

Link naar reactie
  • 0

IIk ben al 15 jaar schilder waarbij ik nu al 10 jaar bij een klein schildersbedrijf in het gooi werk,altijd het mooi werk en alleen maar particulieren ik wil me gaan specialiseren in alleen schilderwerk(zonder behangen en glaszetten)Gewoon op en top schilderwerk.

 

Ben nu een beetje bezig met rekenen en dergelijke,om te kijken wat ik per uur moet gaan rekenen met oog op mijn kosten straks(Financiering e.d)

En dan lijkt het mij verstandig om mezelf loon te gaan geven en de rest weg te zetten.

 

Ook ben ik nog aan het denken wat betreft de bedrijfsauto,dat is mijn grootste aankoop(geldbedrag)wat ik nodig heb.Wil als het mogeljk is toch meteen nieuw dus rond de 25000,hoe kan ik deze het beste financieren?Of is het het handigst dat ik bv gewoon 30000 leen bij de bank dat ik ook meteen wat extras heb om op te starten?

 

Als jullie nog starterstips hebben en\of financiel advies dan lees ik dat graag

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even twee dingen jeroni,

 

Zorg in ieder geval dat je goed in de gaten hebt wat je aan afdrachten moet doen, laat je hierover goed voorlichten door een deskundige.

No offense, maar het komt bij de schilders/stycadoors nog wel eens voor dat ze zich verkijken op wat de belastingdienst van ze wil hebben.

 

Waarom wil je een nieuwe bus kopen ?

Dit zadelt je alleen maar op met veel extra kosten terwijl er voldoende nette bussen te koop zijn. Bedenk dat jij waarschiijnlijk ook niet veel kilometers zult maken, en dat ook daarmee je met een gebruikte bus beter af bent. Voor de betrouwbaarheid hoef je tegenwoordig ook geen nieuwe meer te kopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat is dat toch met mannen dat ze direct met een spiksplinternieuwe auto willen beginnen? (En even om te jennen: http://www.zibb.nl/eigenzaak/starten_artikel/asp/artnr/848366/versie/1/) ;D

 

Maar even zonder gekheid, waarom zou je zoveel geld gaan lenen als je het voor een groot deel ook echt wel zonder kunt?

 

Begin rustig aan; geen nieuwe bus, maar inderdaad zoals een aantal hier al genoemd hebben, een tweedehands. Doe de betimmering van je bus zelf. Of misschien rij je privé in een auto met een grote kofferbak, doe het daar dan mee in het begin. Neem magneetplaten voor je auto (http://www.signquest.nl/magneetbord.htm), zodat je die later weer op je bus kunt plakken, als het eenmaal loopt met je bedrijf.

 

Heb je een goede verstandhouding met je huidige baas en weet hij van je plannen? Misschien kun je met hem eens van gedachten wisselen, hoe hij ooit begonnen is? Nu heeft hij misschien een paar (spiksplinternieuwe...) busjes rondrijden en personeel, maar zo zal dat in het begin bij hem ook niet het geval zijn geweest.

 

De tip van Nonex vond ik trouwens een hele goede; schilders hebben (helaas en voor een groot deel onterecht) de naam dat ze niet altijd even netjes zijn. Een professionele uitstraling van je bedrijf; professioneel logo, nette folders, advertenties, offertes en facturen zonder spelfouten en ook je kleding, kunnen je - naast het goede schilderwerk dat je ongewtijfeld gaat leveren - dat unieke verkoopargument bezorgen.

 

Denk ook eens aan stucadoors, binnenhuisarchitecten, etc... die jou misschien aan werk kunnen helpen, als het gaat om klantenwerving.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou die nieuwe auto echt uit je hoofd zetten. Goudengids en telefoongids voor schilders denk inderdaad een goed idee. Neem dan wel een bedrijfsnaam die met een A begint, werkt wel voor dat soort gidsen.

tim

Link naar reactie
  • 0

Bedankt mensen helemaal duidelijk tot zover,ik wil en ga dus keurig voor de dag komen maar ga wel op zoek naar een 2ehands bedrijfsauto waar kan ik het best kijken?

 

En met oog op de belasting moet ik gewoon zeg maar van elke euro die ik verdien de helft wegzetten\storten op een apparte rekening?

Zit ik dan goed krijg ik dan geen verrassingen.

Vind het moeilijk om een kostepost te maken met wat straks mijn kosten zullen zijn met verzekeringen auto en dat soort zaken,dat moet ik natuurlijk wel eerst goed (laten)berekenen,alvorens ik mijn uurloon kan bepalen,

 

Tips zijn weer welkom,

Link naar reactie
  • 0

 

En met oog op de belasting moet ik gewoon zeg maar van elke euro die ik verdien de helft wegzetten\storten op een apparte rekening?

Zit ik dan goed krijg ik dan geen verrassingen.

Vind het moeilijk om een kostepost te maken met wat straks mijn kosten zullen zijn met verzekeringen auto en dat soort zaken,dat moet ik natuurlijk wel eerst goed (laten)berekenen,alvorens ik mijn uurloon kan bepalen,

 

 

 

 

En met oog op de belasting moet ik gewoon zeg maar van elke euro die ik verdien de helft wegzetten\storten op een apparte rekening?

Zit ik dan goed krijg ik dan geen verrassingen.

 

 

 

Je hebt met twee dingen te maken (evanuitgaande dat je alleen werkt, als zzp'er): de omzetbelasting, ook wel btw genoemd (voor de meeste ondernemers 19% over je facturen, voor jou bij huizen ouder dan 15 jaar 6 % over je facturen) en de inkosmtenbelasting. Voor de inkomstenbelasting moet je inderdaad ongeveer 50 % van wat je per jaar aan winst over houdt apart zetten, dan zit je veilig. In de bouw kun je ook verlegging van de omzetbelasting/btw tegenkomen: dit vraagt iets meer aandacht.

 

Zie ook belastingdienst en btw verleggen

Link naar reactie
  • 0

Super helemaal duidelijk,

 

Toch nog even over de bedrijfsauto ik ben echt zo iemand die het meteen,als mogelijk is goed wil doen en aangezien ik ontzettend netjes voor de dag wil komen denk ik toch aan mischien een nieuw klein busje(volkswagen Caddy)Is het niet zo dat als ik die auto laat zeggen voor 22000 euro koop er dan nog 19.5% btw afgaat?Hoe gaat dat in zijn werk en is bv een bepaalde lease vorm dat de auto later van mij word aantrekkelijk?

Link naar reactie
  • 0

Jeroni,

 

Je kan je laten informeren bij een merkendealer, iedere dealer heeft een leasebedrijf achter zich staan.

 

Je wil graag een Transporter of een Caddy, maar dat zijn dure lease overeenkomsten, kijk eens naar andere merken, Kia, of andere Aziatische merken, dan zul zien dat die goedkoper zijn.

 

Als je wilt leasen, moet je ongeveer bekijken hoeveel km je per jaar rijdt, je zegt bv. 100.000 km per jaar, dan is de lease voor een schilder duur.

Dit kost je ongeveer 1.200,00 excl. btw. ,en dat is 3 jaar lang. Daarna kan je de bus kopen voor een restbedrag.

 

Je kan ook zeggen 20.000 km per jaar, dan betaal je afhankelijk welk merk je kiest, ongeveer vanaf 350,00 tot 600,00 excl. btw.

 

Er zijn 2 lease vormen:

1: alles door het leasebedrijf laten betalen: Onderhoud,banden,houderschapsbelasting,verzekering,dit is een dure lease vorm.

2:. leasebedrijf betaald: Verzekering,houderschapsbelasting, deze lease

is goedkoper.

 

Ik nam altijd de tweede leasevorm, het onderhoud, dat liet ik bij de dealer doen, mijn banden liet verwisselen bij de bekende bandenboeren.

 

Omdat je volgens mij niet je klanten niet aan de andere kant van Nederland zal zoeken, dan heb je genoeg aan 20.000 t/m 40.000 km genoeg, en je kan een lease nemen op 3 , 4 of 5 jaar, deze langere lease ,des te goedkoper ben je uit.

 

Je moet wel dagelijks bij houden, aanvang km , einde km.

Ook als je prive gaat rijden met de bus, moet je dit opschrijven.

Je moet alsware een weeklijst maken, want de belasting wil weten wat je met de bus doet.

 

Ik weet niet, hoeveel geld je prive hebt, je kan ook een goede tweedehands bus nemen van enkele jaren oud, dan is de investering groter omdat de bus meteen je eigendom is, het leasen van een bus komt niet echt naar je toe.

 

Ik heb vroeger altijd geleased , als je net begint is dit erg makkellijk je hoeft geen leggende gelden te hebben, maar je moet er echt goed rekening meehouden, dat je aan het eind van de maand geld hebt om de lease te betalen, want het leasebedrijf geeft je geen uitstel op betaling.

Ze hanteren regels, dat ze je bus weer ophalen, en dan heb je niks meer.

 

Maar laat je goed informeren, meten is weten !!

vgr.

Sietse Aardema

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helemaal duidelijk,nog een vraagje waarmee jullie vast raad mee weten

Dit is een voorbeeld berekening,

 

Laat staan ik vraag bv een uurloon van 25 euro(concurerende prijs om klanten te werven)en ik werk ongeveer 8 uur per dag dat zou dus inhouden dat ik 200euro per dag verdien dus 1000 in de week en dus 4000 per 4 weken.

 

Nou denk ik dat ik dan 2000 weg moet zetten voor belasting

Dan hou geef ik mezelf loon bv 1300.

dat houd in dat ik dan maar 700 euro over houd voor

 

Verzekeringen,afbetaling auto en alle andere bijkomende kosten

Klopt dat of deugt mij voorbeeld berekening niet

 

maar goed is het niet zo als ik een busje koop nieuw dat ik niet de btw moet betalen?

En ik wil een schildersbedrijf gaan beginnen of is een BV aantrekkelijker kwa kosten e.d?Ik wil namelijk niet dat ze aan mijn huis kunnen komen

 

Bedankt weer,wat een hulp krijg ik...super mensen

Link naar reactie
  • 0

Super helemaal duidelijk,

 

Toch nog even over de bedrijfsauto ik ben echt zo iemand die het meteen,als mogelijk is goed wil doen en aangezien ik ontzettend netjes voor de dag wil komen denk ik toch aan mischien een nieuw klein busje(volkswagen Caddy)Is het niet zo dat als ik die auto laat zeggen voor 22000 euro koop er dan nog 19.5% btw afgaat?Hoe gaat dat in zijn werk en is bv een bepaalde lease vorm dat de auto later van mij word aantrekkelijk?

 

Ik keek net even op autotrader, daar staan voldoende goede gebruikte bussen te koop voor rond de € 2000 ex btw. Dat komt overeen met drie maanden lease kosten. Blijf een beetje uit de buurt van Koreaanse bedrijfswagens, na meer dan 100k kunnen die behoorlijk duur in onderhoud en reparatie worden.

 

Voordat je tot aanschaf over gaat zou ik eerst eens nadenk wat je allemaal mee wilt nemen in je auto, en of je deze 's avonds binnen parkeert, danwel buiten moet laten staan.

Een imperiaal voor een ladder lijkt me ook wle handig.

 

Gezien je opmerking over de btw raad ik je aan je eerst eens te verdiepen in de zaken als btw, en op zoek te gaan naar een boekhouder die je hiermee kan gaan helpen

Link naar reactie
  • 0

Laat staan ik vraag bv een uurloon van 25 euro(concurerende prijs om klanten te werven)en ik werk ongeveer 8 uur per dag dat zou dus inhouden dat ik 200euro per dag verdien dus 1000 in de week en dus 4000 per 4 weken.

 

 

Gemiddelde uurloon voor een schilder ligt zo rond de 38 tot 42 euro per uur, afhankelijk van je afzetgebied...als jij op 25 euro gaat zitten dan kan ik me niet voorstellen dat je daar al je kosten mee gaat dekken.

Link naar reactie
  • 0

Over betaling van uurlonen weet ik niet veel, maar als je een factuur naar je je opdrachtgever stuurt, hierover moet je btw berekenen.

Als de factuur betaald is, kom nooit aan de btw.

deze moet je afdragen, dit gebeurt per kwartaal, natuurlijk moet iedere bon bewaren ,overal zit btw op, diesel, kantoorartikelen, al is het maar een ballpoint. Alle btw helpen.

Dit wordt weer afgetrokken van het bedrag aan btw die moet gaan betalen.

Maar daar moet je boekhouder voor hebben, als kleine zelfstandige kijk in je eigen buurt, vertel hem wat je precies wil gaan doen, hij helpt je met alles, aangiften , teruggaven, btw nummer aanvragen. inschrijven kvk moet je zelf doen..

Hij zorgt ervoor dat je als zelfstandige een toegemoetkoming krijgt, er is een naam voor ,zelfstandigenaftrek of zoiets.

Neem nou geen groot administratiekantoor , hun berekenen alles aan je door zelfs een telefoongesprek, haha, ja zeker.

En wat je salaris betreft, je kan maandelijks een bedrag op je prive rekening storten, dan hou je zakelijk en prive gescheiden.

Je kan je boekhouder vragen wat het beste is, bv. een loonslip laten maken, voor een vast bedrag per maand.

Toen ik begon, 25 jaar terug, haalde ik gewoon boodschappen via mijn zakelijke rekening, omdat ik toen net begon,dan heb je nog geen vast inkomen , en ik gaf me zelf nog geen loon.

Alles rekeningen betaalde ik van één rekening.

Suxxes

 

Sietse

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jeroni,

 

No offence maar waarom zit je toch zo op een nieuwe auto ??? Neem de tips van de mensen in het forum hier ter harte: hou de kosten laag als je opstart! Neus wat rond op www.marktplaats.nl, www.bedrijfswagen.nl of andere sites en je zult zien dat er legio mogelijkheden zijn voor een nette wagen voor een fractie van de nieuwprijs. Tweedehands is niet synoniem aan oud en lelijk.

 

Hou er rekening mee dat in jouw branche auto's snel afschrijven. Er gaat wel eens een potje verf om, de ladder gaat iets te ruig op het dak, je moet hem vertimmeren etc. Dit maakt nieuw kopen en leasen duur. Bovendien heeft leasen als nadeel dat je meteen voor een langere periode aan een contract vastzit (of voor een kortere duur aan een duurder contract) of kosten moet maken als je er om welke reden ook eerder vanaf wilt. Bij huurkoopconstructies is de auto eindelijk van jezelf als de waarde gereduceerd is tot een paar duizend euro en aangezien jij netjes voor de dag wil komen ben je dan alweer aan een nieuwe toe. Bewaar deze kosten tot het moment dat je zaak lekker draait.

 

Als je toch wat extra's uit wil geven investeer dan in zaken waar je op korte termijn meer baat bij hebt. Zorg voor goed gereedschap dat je werk vergemakkelijkt en bedenkt een aantal leuke promotieactiviteiten waar je klanten uit denkt te halen en zorg dat dit er professioneel uitziet.

 

Goudengids en telefoongids voor schilders denk inderdaad een goed idee. Neem dan wel een bedrijfsnaam die met een A begint, werkt wel voor dat soort gidsen.

 

Wat dacht je van AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH schilderwerken & zoon ;) Sta je in ieder geval bovenaan. Maar je zou het ook om kunnen draaien. Als ik in de bedrijvengids van mijn regio kijk vind ik 10 schilderbedrijven die starten met de letter A en niet één die start met de letter Z. Voor de mensen die van onder naar onder naar boven zoeken zou je dus beter ZZ Top-schilders kunnen heten ;D Persoonlijk zou ik me hierdoor niet zo door de volgorde laten leiden. Wat een goede naam is is altijd erg subjectief en dus moeilijk. Bij de naam van je bedrijf zou ik meer letten op zaken als:

 

- Past het bij de activiteiten van je bedrijf?

- Roept het de door jou gewenste associaties op, kwaliteit, service, betrouwbaarheid e.d.

- Zie dit ook in relatie tot de doelgroep die je bedient

- Is het een naam die redelijk gemakkelijk onthoud (top of mind)

 

En als je wat namen wilt testen, er zijn altijd wel wat forumlezers die mee willen denken!!

 

Ongeacht de naam: zorg inderdaad wel dat je wel gemakkelijk te vinden bent, succes!

 

 

 

 

 

Het leven is te belangrijk om het serieus te nemen.

(Oscar Wilde)

Link naar reactie
  • 0

Vind het nog steeds vreselijk moeilijk hoe ik een mooi uurloon kan bepalen en concurerend tegelijk kan zijn,het blijft hoe dan ook een eenmans schildersbedrijf.

 

Wat zijn de voor en nadelen als ik er een BV van maak?

 

En graag reactie op mijn eerdere voorbeeld berekening paar replys hierboven

 

Bedankt

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.