• 0

Hoe contact leggen met groothandelaar

Hoi,

 

Ik wil de producten van mijn bedrijf verkopen via een tussenhandel. Dit om te proberen om met grotere aantallen te kunnen werken. Het is de bedoeling dat deze tussenhandelaar het dan aan bedrijven en/of consumenten kan verkopen.

Wat betreft consumenten zit ik te denken aan bijvoorbeeld Conrad (www.conrad.nl of www.conrad.de).

 

Echter, weet iemand hoe dit soort bedrijven producten selecteren om te worden opgenomen in hun assortiment ? Ik wil wel gewoon bellen, maar dat is meteen de mogelijke eerste indruk, dus ik wil graag eerst wat meer info hebben over wat ik kan verwachten.

 

Ik hoor graag van mensen die ervaringen hiermee hebben.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Alfred,

zorg er voor dat je een interessant aanbod voor ze hebt.

 

de marges op hardware zijn heel laag. Zij verdienen hun geld op software en toebehoren. Als je dus een goede resellermarge biedt, zijn ze altijd wel geïntereseerd te maken.

 

Gewoon bellen en vragen naar de inkoop, of per email natuurlijk.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hallo Alfred,

 

Niemand kan je beter vertellen hoe je jouw producten bij een winkel in de schappen krijgt dan degene die dat zelf al is gelukt.

 

Waarom informeer je niet eerst bij een of meer kleine leveranciers van Conrad (die producten hebben die niet concurreren met jouw aanbod) naar hun ervaringen met de inkopers van Conrad?

Even surfen door het aanbod van Conrad en vervolgens wat Googlen. Zo kom je ongetwijfeld aan de gegevens die je daarvoor nodig hebt. Als je het netjes vraagt en niet geheimzinnig doet willen andere kleine ondernemers je vast helpen. Eerst wel even bedenken welke vragen je beantwoord wil hebben voordat je Conrad benadert.

 

Succes

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Een groothandel wil verkopen en niet blijven zitten met incourante spullen. Zorg dus dat je onderbouwd duidelijk kunt maken dat er daadwerkelijk vraag is in de markt naar jouw producten, dat je op afroep kleine hoeveelheden kunt leveren (just in time), interessante kortingen kunt bieden bij grote jaarafname en bij voorkeur een soort van terugname regeling hebt.

 

Beperk je niet tot 1 groothandel, tenzij je product zo uniek (gepositioneerd) is dat je selectief gaat distribueren. Neem de groothandel die je de laagste prioriteit geeft als eerste te pakken, dan ben je ervaren als je naar je toppers gaat.

Link naar reactie
  • 0

Beste Alfred,

 

Als je producten zelf produceert in eigen fabriek dan zou ik je adviseren om de producten die je maakt op een internationale handelssite te adverteren zodat je een brede markt aanspreekt van inkopers.

 

Een voorbeeld van een dergelijke site is: http://www.eceurope.com , maar als je op het internet zoekt dan zijn er natuurlijk veel meer.

 

;D

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Eric Goedhart

Link naar reactie
  • 0

Interessante site, maar ik ben altijd een beetje sceptisch over dit soort sites. Zijn ze betrouwbaar, levert het echt iets op ?

 

Ik zit wel te denken aan eBay. Alhoewel in Europa het vaak als een verkoop-per-opbod site is het in de VS de normaalste zaak van de wereld om gewoon je dingen op eBay te kopen alsof het een normale winkel.

 

Maar ik zal ook eens zoeken naar dit soort sites.

Link naar reactie
  • 0

Quote Alfred: Interessante site, maar ik ben altijd een beetje sceptisch over dit soort sites. Zijn ze betrouwbaar, levert het echt iets op ?

 

Ik denk dat dit een goede vraag is die je natuurlijk altijd moet stellen voordat je een advertentie plaatst.

Het antwoord op deze vraag is denk ik het feit dat veel van deze sites al vele jaren bestaan, en soms zelfs door Forbes middels een B2B award voor het 5e jaar op een rij tot de beste site van het jaar zijn verkozen (www.alibaba.com).

Het feit dat er adverteerders blijven adverteren, sommigen al gedurende lange tijd geeft aan dat er sales uit voortkomen omdat aanbieders anders zouden afhaken.

Of er sales uit voortkomen heeft natuurlijk alles te maken met de scherpte van het aanbod dat je hebt met jouw product, het moet aantrekkelijk zijn, d.w.z. de prijs/kwaliteit verhouding moet goed zijn zodat het dan interessant is voor een koper.

Ik persoonlijk denk dat het aanbieden van producten op dit soort sites een belangrijke factor voor de groei voor kleine productieondernemingen kan betekenen omdat het over het algemeen om behoorlijke aantallen gaat als er een bestelling wordt geplaatst.

Enkele malen per jaar een bestelling middels deze kanalen binnen halen kan ervoor zorgen dat de productie capaciteit beter wordt benut en dat is een groot voordeel, en zeker de moeite waard om te proberen.

 

;D

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Eric Goedhart

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik wil de producten van mijn bedrijf verkopen via een tussenhandel. Dit om te proberen om met grotere aantallen te kunnen werken. Het is de bedoeling dat deze tussenhandelaar het dan aan bedrijven en/of consumenten kan verkopen.

Wat betreft consumenten zit ik te denken aan bijvoorbeeld Conrad (www.conrad.nl of www.conrad.de).

 

Echter, weet iemand hoe dit soort bedrijven producten selecteren om te worden opgenomen in hun assortiment ? Ik wil wel gewoon bellen, maar dat is meteen de mogelijke eerste indruk, dus ik wil graag eerst wat meer info hebben over wat ik kan verwachten.

 

Ik hoor graag van mensen die ervaringen hiermee hebben.

 

 

Een groothandelaar wil graag dat er vraag is naar het produkt dat hij voert. Hij is namelijk in essentie een verdeler van produkten en zijn specialiteit is distributie. Zijn verkoop capaciteiten zijn beduidend minder en beperken zich vaak tot een catalogus en/of een website.

 

Jouw vraag richt zich op het vergroten van je aantallen verkoop. Die aantallen zijn voor de groothandelaar juist het criterium waar hij op selecteert voor zijn assortiment. Aantallen X marge = brutomarge.

 

Je wil dus hetzelde als de potentiële groothandelaar: meer verkopen.

 

Als je produkt door een simpele opname in de catalogus zichzelf gaat verkopen is het erg eenvoudig: Afspraken maken over levering, marge en voorraad en afwachten.

Als het produkt meer aandacht nodig heeft omdat er bijvoorbeeld nog een markt gemaakt moet worden wordt het veel lastiger. De groothandelaar zal je vragen hoe je die markt gaat maken en wat je daarvan verwacht.

 

Kortom, als je alleen zoekt naar een afnemer ben je niet interessant, als je zoekt naar een tussenhandelaar, die er baat bij heeft om met jou zaken te doen, wel.

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.